9 van de 183
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 oktober 2009 05:46 PM
  [ # 121 ]

strak hoor !

en dat kleien, gebruik je die klei als een soort spons, hard wrijven, of maar je meer een rollende beweging ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7582

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 oktober 2009 10:26 AM
  [ # 122 ]

Ik ben vorige week maar weer eens met turtle wax aan de gang geweest. Haalt ook insecten, teer e.d. weg. Voelt ook heel prettig glad aan. Alleen de neus gedaan - de rest moet nog. Maar van kleien had ik nog nooit gehoord. Dus net als CX25GtiT2 ben ik wel benieuwd hoe dat nou werkt. Alhoewel ik denk ik niet 15 uur bezig wil zijn ..

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27927

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 oktober 2009 09:18 PM
  [ # 123 ]

Voor de echte details en nog meer uitleg is het het wel waar om even op http://forum.carclean.nl te gaan kijken.

Wax is eigenlijk alleen maar een beschermlaag voor je lak en het geeft een extra glans.

De klei is echt om het oppervlak van de lak schoon te maken.

Het is eigenlijk heel makkelijk, van de klei maak je een soort pannekoek. Deze spuit je even in met die rode fles die je op de 3de foto ziet en je spuit ook wat op de lak van je auto. Dit werkt dan als een glijmiddel voor de klei. Daarna ga je met de klei over de lak en deze pakt al het vuil van de lak af. Je ziet op de foto goed hoeveel er vanaf komt na een klein stukje kleien. Meer als 30x30 cm zal het niet geweest zijn Wink
Veel kracht heb je er niet voor nodig.

Als een deel van de klei vuil is vouw je het naar binnen en kneed een paar keer dan ga je weer verder met een schoon stukje klei.

Was je auto maar eens (met de hand) en voel met je vingers de lak. Het zal ruw aanvoelen…
Na klei is het direct spiegelglad. Dat flesje wat je op de foto ziet staat staat op een stukje wat nog niet gedaan is, later kan ik hem niet meer op de motorkap zetten, dan glijd die direct naar beneden. (tenzij het echt horizontaal is natuurlijk Wink )

Wat ik nu gedaan heb is het 5 stappen plan.

1. Wassen
2. Kleien
3. Paint cleaner (haalt lichte krassen weg, geloof het of niet, maar ik heb er erg veel mee weggekregen, dit was bij mij een belangrijke stap voor dit resultaat wat je op de foto’s ziet)
4. Polish (brengt de kleur extra naar boven, heeft voor een donkere auto meer nut als bij een lichte)
5. Wax

Ik was nu 15 uur bezig omdat er erg veel op de lak zat wat er gewoon echt niet thuis hoort. Normaal moet het wel in 1 dag te doen zijn Smile
Voor stap 3 en 4 is wel wat spierkracht nodig, want deze 2 moet je in de lak werken. Dus je hoeft dat weekend niet naar de fitness Wink
Wax heb je geen spierkracht voor nodig. Dat breng je netjes aan en laat het even een paar minuten zitten. Als het zijn werk gedaan is met een Microvezeldoek er weer vanaf halen. Als het lang genoeg gezeten heb is het er na 1 beweging af en zie je het eindresultaat.

Zelf heb ik dit keer als test de moeite genomen om 2 lagen wax te doen, ik hoop dat het nu langer blijft zitten. Nu na 2 weken is de glans nog steeds erg mooi.

Vandaag in de regen gereden. Ik heb ook het raam behandeld met Rain-X.
Ik rijdt er dan mee in de regen zonder ruitenwissers aan. Ik zie de druppels dan vanaf de motorkap vliegen op de snelweg wordt de auto droger dan toen die stil stond.
De ruitenwissers heb ik dan alleen nodig bij langzaam rijden. Verder reed iedereen op de snelweg op de continu stand Wink

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 oktober 2009 12:20 AM
  [ # 124 ]

Ziet er weer erg netjes uit zeg. Dit moest ik ook maar eens proberen, volgens mij zal mijn auto er ook enorm van opknappen.

Ga je trouwens ook nog een keer de bumpers weer op kleur laten brengen, lijkt mij er mooi. Donkergekleurde bumpers lijken me ook goed staan (zoals een forummer hier).

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 06 oktober 2009 08:01 PM
  [ # 125 ]

Tja, die bumper is idd niet zo netjes.
Meestal rekenen ze zo’n 250 euro voor het spuiten van een bumper.
Ik denk dat je ze dan beide moet laten doen om kleurverschil te voorkomen.

Aangezien beide bumpers ook net niet perfect meer zijn moet ik dan ook eerst nog eens 2 goede vinden (het is ook zonde om bumpers de spuiten die niet 100% meer zijn).

Oftewel ik ben bang dat je dan niet voor 500 euro klaar ben…

Dat geld heb ik nu even besteed aan de antiroest behandeling, dat had voor mij toch even wat meer prioriteit.

Maar ik denk dat ze ooit idd nog wel een keer aan de beurt komen Wink

Als ze overigens ooit gespoten gaan worden, worden ze natuurlijk wel in de originele kleur gespoten, en niet donker grijs. Overigens is de originele kleur niet dezelfde kleur als de auto zelf. Daar zijn 2 verschillende kleurcodes voor Wink

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 07 oktober 2009 03:35 PM
  [ # 126 ]

Door parkeerschade (bumper gescheurd) pas laten herstellen. Inderdaad €260,= betaald incl. spuiten montage ex. BTW.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 07 oktober 2009 04:00 PM
  [ # 127 ]

En wat zou ervan zijn nieuwe te laten maken in kleur ? Ik zit te wachten op een proefmaak van een deurpaneel. De poyesterman gaf aan alles te kunnen maken van polyester met exact de aangeleverde ribbelige structuur, mits een feilloos origineel wordt aangeleverd. Het kan in alle RAL-kleuren. Mijn broer gaat bovendien zaterdag van gedachten wisselen over bumpers met een vriend van ‘m die in Wit Rusland in polyester doet…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 oktober 2009 04:28 PM
  [ # 128 ]
Robin Visser schreef:

En wat zou ervan zijn nieuwe te laten maken in kleur ? Ik zit te wachten op een proefmaak van deurpanelen. De man gaf aan alles te kunnen maken van polyester met exact de aangeleverde ribbelige structuur, mits een feilloos origineel wordt aangeleverd. Het kan in alle RAL-kleuren. Mijn broer gaat bovendien zaterdag van gedachten wisselen over bumpers met een vriend van ‘m die in Wit Rusland in polyester doet…

ik ben voor !  leuk ideetje / initiatief !
met een beetje butsen zien ze er snel minder uit….......

even kijken wat dat ongeveer word mbt de prijs. enige indicatie .... ?
kleine oplage is vast geen probleem. wel even een mooie vinden eerst !

dan ook gelijk een paar richting de cx club / magazijn. die raak je wel kwijt.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5480

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 oktober 2009 10:43 AM
  [ # 129 ]

Zo, je bent goed bezig geweest Arjan!

Net een showroom uitstraling!

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 08 oktober 2009 11:08 AM
  [ # 130 ]
cx25gtit2 schreef:

dan ook gelijk een paar richting de cx club / magazijn. die raak je wel kwijt.

Het is niet mijn bedoeling een handeltje te beginnen. Het is meer om het voor de club te doen als vrijwilliger. Ik wil niet in een discussie over belangenverstrengeling terecht komen. Hetzelfde geldt voor de deurpanelen. En als alles een beetje blijft gaan zoals het gaat, is er geen noodzaak een handeltje op te tuigen. In termen van karma en vipāka komt het ooit wel terug. Ik spreek hierbij uiteraard alleen voor mezelf.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 08 oktober 2009 07:15 PM
  [ # 131 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Zo, je bent goed bezig geweest Arjan!

Net een showroom uitstraling!

Thanks Wink

Je had hem natuurlijk al op de meeting gezien Smile

@ Robin Visser

Misschien een idee om een appart topic te open voor de bumper discussie, dan kunnen meer mensen dat makkelijk volgen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 16 oktober 2009 08:01 PM
  [ # 132 ]

Ik heb nu de koplampen via een relais lopen.

Details in: dit topic

Voor de mod

Kabelboompje

Na de mod

Geen warme schakelaar meer als het goed is Wink

Het resultaat is van 12.2 V naar 13.2 V op de pinnen van de lamp.

Nu nog even testen of er iets meer lichtopbrengst is.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 08 november 2009 12:00 PM
  [ # 133 ]

Gister op de sloop een spiegelbedieningsschakelaar uit een BX.
Ik wou in elk geval een reserve voor als de de lampjes in de mijn zou gaan wisselen (ze zijn nogal kwetsbaar)

En wat blijkt, in deze doen de lampjes ze het nog gewoon Very Happy
Vanavond in het donker eens kijken hoe dat er allemaal uit ziet.

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 november 2009 02:13 PM
  [ # 134 ]

In de tijd toen ik nog BX reed en ook die spiegelbedieningsschakelaar had, weleens geopend maar ik zag toen geen mogelijkheid om lampjes erin te doen.

Ik ben benieuwd naar hoe het eruit ziet als de schakelaar uit elkaar is met de lampjes erin. Voor mijn XM zou ik dat ook graag (groen) verlicht willen zien Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 09 november 2009 05:45 PM
  [ # 135 ]

Mooie foto’s Arjan!
Ik heb ook die hele actie met klei enzo gedaan op rooieSweef, als voorbereiding op parade voor 90jaar citroen: dan moet je toch een beetje patent tevoorschijn komen. Verbazend dat resultaat inderdaad!

Wat ik me nou altijd bij die foto’s van jou afvraag: hoeveel kilo komt daar nu vanaf uit die kassen bij jullie? Wink)

Profiel  

9 van de 183
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook