82 van de 183
« Eerste  < Vorige 80 81 82 83 84 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 november 2013 09:29 PM
  [ # 1216 ]

Nice Very Happy

Ik moet ook nog maar eens even werk maken van mijn CX… Ze rijden zo heerlijk Smile

Profiel  
 
prestige turbo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-05-2013

Gepost: 18 november 2013 10:03 AM
  [ # 1217 ]
Arjan Verkade schreef:

Laatste tijd vond ik de CX nogal een vreemd stuurgedrag hebben. Dat vond ik raar want na de APK zijn er relatief weinig en rustige kms mee gereden.

Gister kwam ik er bij een preventieve bandenspanning check achter dat de achterbanden weer eens op 1.9 bar stonden. Dat is inmiddels al de zoveelste keer dat ze dat ergens gedaan hebben. En dat rijdt echt voor geen meter.

 

Wat is normaal je bandenspanning?  1.5 moet dit toch wezen, of heb ik het mis?

Citroen CX 2500 prestige turbo

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 november 2013 11:30 AM
  [ # 1218 ]

Klopt 1,5 is normaal.
Dit staat ook netjes aangegeven bij de bestuurdersdeur.

Mijn ervaring is dat 1,7 of harder niet goed meer rijdt. 1,9 of 2,0 wat ik ook heb meegemaakt leverd zelfs een vreemd weggedrag op.
Een CX op 14” velgen heeft wel een hogere bandenspanning achter, vandaar dat vaak de fout gemaakt word om ze bij een controle te hoog te zetten. Dit is voor mij in elk geval niet de eerste keer dat de banden veel te hard staan.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10378
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2013 01:06 PM
  [ # 1219 ]

Wat laag! Bij een DS of SM moet het 2,0 zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 18 november 2013 01:36 PM
  [ # 1220 ]

Echt waar ?

Heeft dat met trx te maken?
Wat moet dan voor de spanning zijn?

Ik zou ze (tot vandaag dus) ook zeker harder opgepompt hebben.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10378
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2013 01:52 PM
  [ # 1221 ]

Even nagekeken in Olving. Inderdaad de TRX De rest heft i.h.a. 2 of 2,1. De TRX’en moeten achter 1,5 en voor 2,3.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 november 2013 02:00 PM
  [ # 1222 ]

Je zult met die lage spanning juist verwachten dat hij wil gaan rollen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 18 november 2013 02:38 PM
  [ # 1223 ]

Toen ik voorheen op 14’ reed en mijn banden altijd langzaam leegliepen, dan voelde ik aan het zwabberen van de auto dat de spannning te laag was en was het weer eens pompen. Mijn TRX’en die er nu onder zitten heb ik achter ook gewoon op 2.0 staan. Zal ze straks meteen even wat leeg laten lopen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 november 2013 03:48 PM
  [ # 1224 ]
jantje1948 schreef:

Wat laag! Bij een DS of SM moet het 2,0 zijn.

Laag is het zeker bij een CX met TRXen
DS is achter 1.8 toch zo even snel uit me hoofd?

erikkuiper schreef:

Echt waar ?

Heeft dat met trx te maken?
Wat moet dan voor de spanning zijn?

Ik zou ze (tot vandaag dus) ook zeker harder opgepompt hebben.

Ja door de stuggere wang van de TRXen.

F.SvM schreef:

Je zult met die lage spanning juist verwachten dat hij wil gaan rollen.

VgF

Tja hoe moet je het zo’n gevoel uitleggen…

Als je wat sneller instuurt krijgt je er na een korte vertraging een soort extra beweging bij. Eerst dacht ik aan de voorvelgen die in de band bewogen, maar de voorbanden stonden netjes tussen de 2.3-2.4 bar in.

XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Mijn TRX’en die er nu onder zitten heb ik achter ook gewoon op 2.0 staan. Zal ze straks meteen even wat leeg laten lopen.

Ik ben benieuwd of je verschil gaat merken…

TRXen horen op 1.5 bar te staan achter. Meestal zet ik ze op 1.6 zodat je iets aan spanning kan verliezen.
Voor mij de enige manier om het lekker te laten rijden, met hogere bandenspanning vind ik het niet prettig.

Al heb ik wel mensen gehoord die vonden dat het wel kon…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2013 04:38 PM
  [ # 1225 ]

Gister de nachtrit van de CX Club in Limburg gereden.

Op de heenweg reed de CX prima. Toen ik tijdens de rit een keer wat vlotter kon rijden, tussen de 70 en 90 voelde ik opeens een trilling in de auto.
Eerder was ik al wel een keer met een flinke klap door een diepe put gereden.

Op de terugweg op de snelweg merkte ik dat de trilling eigenlijk vanaf 70 wel merkbaar is. De ene snelheid iets meer als de andere.

Net even een visuele inspectie gedaan op de velgen, maar daar zie ik in elk geval geen gekke beschadigingen of deuken.

Het voelt simpelweg alsof de banden niet goed gebalanceerd zijn.
Zou het zo simpel zijn dat ik wat plak “loodjes” verloren ben of zou er meer aan de hand zijn…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 januari 2014 06:08 PM
  [ # 1226 ]

Ik zit eens te kijken wat ik met de V riemen kan doen.

Op de site van CX basis zie ik:
Dynamo: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=34347&products_id=4833
HD pomp: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=34347&products_id=4830

Dan heb je nog een dubbele op de waterpomp.
Is dat 1 van deze 2:
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=34347&products_id=5639&language=en
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=34347&products_id=4425&language=en

De dynamo kan je wel verplaatsen.
Hoe haal je die dubbele om de waterpomp eigenlijk los?
Bij de HD pomp zit er denk ik weer een HD leiding aan?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 januari 2014 07:10 PM
  [ # 1227 ]

arjan,

die riemen zijn in nogal wat lengtes geleverd geweest op de cx.
je kunt dus het beste kijken welke erop zitten nu (als je geluk hebt de letters lezen en anders meten)

die dubbele kun je het beste de poulie op de nokkenas delen (de 6 kleine boutjes los)
de hd pomp zit inderdaad een leiding op, maar die buigt mee.
wel voorzichtig doen!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 januari 2014 08:10 PM
  [ # 1228 ]

HD pomp: even de wartel een slagje losdraaien zodat de leiding kan draaien in de pomp. Anders kan hij breken door het torderen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 januari 2014 07:25 PM
  [ # 1229 ]

Zojuist binnen gehad:

Citroën Heritage Coffret Légende.

Hierin staat o.a. de originaliteit van de auto. Na controle blijkt dat de CX afgeleverd is in Keulen zoals die nu nog is. Gris Perlé, stoffen interieur, origineel motornr met kat.
“Matching numbers” zoals ze in de USA zeggen.

Verder klein stukje geschiedenis van de CX en verder nog een aantal folders. Ook nog een paar leuke boeken over Citroën in het algemeen. En ook nog een DVD.

Leuk ding om te hebben! Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 januari 2014 11:33 AM
  [ # 1230 ]

Mooi pakket / documentatie van je auto !
DVD al bekeken ? Ben benieuwd wat daar op staat.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
82 van de 183
« Eerste  < Vorige 80 81 82 83 84 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook