90 van de 183
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 juni 2014 02:32 PM
  [ # 1336 ]
Arjan Verkade schreef:

Jammer dat je die complete setjes niet meer ziet die EJ toen op zijn CX had gezet. Die short-shift oplossing. Maar die had je ook in standaard uitvoering. Daar kan ik niets meer van terug vinden.

Die kwamen bij Garage St. Marien vandaan, helaas inmiddels met de noorderzon verdwenen geloof ik…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2014 02:32 PM
  [ # 1337 ]
Arjan Verkade schreef:

Gezien ik die stangen er zelf niet van te voren thuis af krijg gaat dat hem voor mij helaas niet worden…

Als je mazzel hebt kun je ergens een setje losse stangen kopen en die door Frank laten verbouwen. Lever je dat hele zwikkie in bij je garagist, die klust het er op de brug even voor je onder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 juni 2014 03:45 PM
  [ # 1338 ]

ik ruik handel: 1 fles warsteiner voor het eruit halen en 1 fles voor het terugzetten.

zorg wel dat je op tijd bent: hoe later hoe groter de kans dat je 5 versn achteruit en 1 vooruit hebt na afloop Laughing

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juni 2014 03:59 PM
  [ # 1339 ]

Dat kan trouwens in IRL bij een bak van de A-types.
Is m’n vader een keer overkomen bij een bakrevisie, tekening in gebruikte Vraagbaak stond in spiegelbeeld met als gevolg het kroonwiel aan de verkeerde kant.
Dan kan je echt hard achteruit. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2014 04:17 PM
  [ # 1340 ]

Hebben een collega ik gehad bij de revisie van een gs bak…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juni 2014 04:34 PM
  [ # 1341 ]

Idd, ook bij die bak kan dat.
Geinig trouwens, los van elkaar dezelfde fout maken. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juni 2014 04:35 PM
  [ # 1342 ]

Sorry Arjan, we gaan weer on topic!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juni 2014 04:57 PM
  [ # 1343 ]
erikkuiper schreef:

ik ruik handel: 1 fles warsteiner voor het eruit halen en 1 fles voor het terugzetten.

zorg wel dat je op tijd bent: hoe later hoe groter de kans dat je 5 versn achteruit en 1 vooruit hebt na afloop Laughing

Ik reken meer voor eruithalen hoor…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juni 2014 07:18 PM
  [ # 1344 ]
waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:

Gezien ik die stangen er zelf niet van te voren thuis af krijg gaat dat hem voor mij helaas niet worden…

Als je mazzel hebt kun je ergens een setje losse stangen kopen en die door Frank laten verbouwen. Lever je dat hele zwikkie in bij je garagist, die klust het er op de brug even voor je onder.

Idd prima optie, wie heeft er nog van die stangen liggen? Wink

erikkuiper schreef:

ik ruik handel: 1 fles warsteiner voor het eruit halen en 1 fles voor het terugzetten.

zorg wel dat je op tijd bent: hoe later hoe groter de kans dat je 5 versn achteruit en 1 vooruit hebt na afloop Laughing

Ook een goede optie, van mij mag je je uitleven.
Houd er wel rekening mee dat er ABS op zit, maar daar zet ik wel een flesje extra voor in Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2014 04:42 PM
  [ # 1345 ]

Vorige week probleemloos door de APK gekomen!

De schakelstangen zijn gefixt met origineel spul en het schakelt weer prima Smile
Daarbij nog even een grote beurt. Kleppen gesteld, LHM ververst.

Van de week denk zo’n 400 km ermee gereden Cool

Ik zoek alleen nog een schakelpookknop, heeft iemand nog iets liggen met rode bies?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juli 2014 06:44 PM
  [ # 1346 ]

Goed vanmorgen even lekker weg met de CX, maar het wegdek was best nog nat.
In lange bochten op de snelweg merkte ik al dat ik daar even voorzichtig doorheen moest. Op een gegeven moment op een groot kruispunt linksaf en ja hoor daar ging de achterkant… Gas los en even tegensturen loste het gelukkig snel op zonder verdere problemen.

Dan ga je toch even bedenken hoe dat kan, en ja hoor het was weer eens zo ver. Bij de APK hebben ze de bandenspanning van de achterbanden dus weer fijn op 2.0 bar gezet hmz
Op 1 of andere manier doen ze dat altijd, terwijl dat echt niet te doen is.
Dan ga je natuurlijk verder denken en ja, riggels waren ook goed te voelen. Op de terugweg veel minder en veel fijner veel comfort en beter in de lange bochten.

Eigenlijk zou ik wel eens een keer in een CX GTi Turbo willen rijden op of (bijna) nieuwe TRXen en/of 16” banden om te vergelijken of de mijne wel rijdt zoals moet. Maar ja, als de banden spanning niet in orde is dan is dat gewoon niet te doen.

Hoe zat het ook alweer met de electrode afstand van de bougies? Tussen de .8 en .9 mm?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 juli 2014 07:32 PM
  [ # 1347 ]

Bij een voorwielaandrijver kun je, wanneer de kont uitbreekt, beter de koppeling intrappen. Gas los verergert de drift, omdat je de voorwielen afremt waardoor de achterkant nog harder om wil.

Just a thought Smile

De Prestige van RK reed ook echt prima met voor het gevoel (op het oog dan) veel te slappe TRX’en achter.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juli 2014 07:48 PM
  [ # 1348 ]

Oh ik denk dat ik dat ook reflex ook wel gedaan heb de koppeling intrappen Wink
Ik had hem gelukkig ook zo weer recht. Kan me wel voorstellen dat als je nooit in een CX gereden heb je verkeerd corrigeert door teveel aan het stuur te trekken. Maar zelfs daar was ruimte voor…

De TRXen waren niet te slap, juist veel te hard! Ze horen op 1.5 bar te staan, door er 2.0 in te stoppen wordt de achterkant te los in de bochten en te hard met veren. Vanaf 1.7 bar wordt het voelbaar minder. Daarom vul ik ze meestal tot de 1.6.
Omdat dit een vrij extreme afwijking is hebben de meeste APK keurmeesters het idee dat ze het beter weten en er 2.0 of meer bar in stoppen. Ik heb ze al verschillende keren leeg moeten laten lopen na de APK.
Geld overigens niet voor een CX op 14” banden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juli 2014 09:42 PM
  [ # 1349 ]

Als je nog steeds op die ultra ranzige winter trx-troep rijd sta ik er niet van te kijken dat ie een zwieper maakt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juli 2014 09:55 PM
  [ # 1350 ]

Daarom zou ik ook eens een stuk op andere banden willen rijden, als het daaraan ligt moet dat opgelost worden.

Goed die bandenspanning maakt wel degelijk een flink verschil.

Profiel  
 
 
90 van de 183
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook