Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citrophile schreef:In de tijd toen ik nog BX reed en ook die spiegelbedieningsschakelaar had, weleens geopend maar ik zag toen geen mogelijkheid om lampjes erin te doen.
Ik ben benieuwd naar hoe het eruit ziet als de schakelaar uit elkaar is met de lampjes erin. Voor mijn XM zou ik dat ook graag (groen) verlicht willen zien .
Er loopt hier ergens in het CX gedeelte een topic waarin al een aantal aangegeven hedden dat ze al lampjes vervangen hadden. Wel een priegelwerk natuurlijk
Ik ben benieuwd of ze bij een XM idd groen verlicht zijn. De normale raamschakelaars (XM serie 1 is het zelfde als CX serie 2) zijn ze idd groen waar de CX oranje is. Het lijkt me dus wel.
Er staan genoeg XM’s op de sloop, gewoon even 1 uit halen, dan heb je iets reserve om aan te werken
sweef schreef:Mooie foto’s Arjan!
Ik heb ook die hele actie met klei enzo gedaan op rooieSweef, als voorbereiding op parade voor 90jaar citroen: dan moet je toch een beetje patent tevoorschijn komen. Verbazend dat resultaat inderdaad!Wat ik me nou altijd bij die foto’s van jou afvraag: hoeveel kilo komt daar nu vanaf uit die kassen bij jullie? )
Thanks
Vroeger waren het onze kassen. Nu staat er een nieuwe grote kas van een bedrijf verderop bij ons in de straat.
Zover ik mij kan herinneren is het iets van tegen 30 Kg paprika’s per m2 in 1 seizoen.
Het zou kunnen dat hierin nu tomaten staan, dat zal ongetwijfeld een ander gewicht zijn
Het wordt tegenwoordig wel steeds meer meer, o.a. doordat er ook verlichte kassen zijn snachts, zodat de groei ook snachts doorgaat. En daar komt echt een boel licht af! (het schijnt dat je het Westland kan herkennen vanaf de maan ) Ook de hoogte van de kassen is optimaler. Het zijn tegenwoordig echt grote bedrijven ipv de kleine tuindertjes van 15 jaar geleden
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
oh, beetje OT maar voor citrophile:
ik heb in mijn TD (de grijze die bij LucasU jammerlijk gesneuveld is een onverlaat) alle lampjes vervangen in de schakelaars. Werkje valt erg mee, de juiste lampjes hebben ze in electronica zaken, zelfs nog in verschillende wattage. Zijn kleine glazen druppeltjes met twee miniscule draadjes. Groen worden ze door een groen plastic kastje waar ze in zitten. Die zijn vaak hald verbrand / gesmolten. Ik heb daarom de deksels van de kapjes afgesneden en groen theater-licht folie erover geplakt. Resultaat was perfect.
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Bedankt Sweef, de kleine lampjes waar je het over hebt zijn dat andere lampjes dan de standaard dashboardlampjes?
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja die moeten veel kleiner zijn dat kan niet anders.
Ik zou er eerst 1 slopen en het lampje eruit halen. Dan gewoon rustig naar de winkel om iets vergelijkbaars te zoeken.
Het wattage zou ik lekker laag houden, het lampje kan zijn warmte niet kwijt waardoor die anders kort mee zou gaan als het erg warm wordt
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ok het is duidelijk, thx
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
ja, lampjes stellen niets voor, als ik zo uit mijn hoofd schat zijn ze 3 bij 5mm.
radio Piet in Arnhem had keuze
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net het digitale display unit weer in de CX geplaatst. Ik heb weer de pootjes moeten lijmen..
Maar nu heb ik wel weer een werkend display, ik vind het gewoon irritant als ik de motortemp niet kan aflezen
De rest is ook wel handig.
Weet iemand trouwens waar de buitentempsensor zit bij een CX serie 2?
Die sensor heeft nogal veel vast van de motortemp. Bij wat langere tijd stilstaan met draaiende motor krijg je bij een buitentemp van onder de 10 graden de temp op het display gewoon boven de 25 graden
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Net het digitale display unit weer in de CX geplaatst. Ik heb weer de pootjes moeten lijmen..
Maar nu heb ik wel weer een werkend display, ik vind het gewoon irritant als ik de motortemp niet kan aflezen
De rest is ook wel handig.Weet iemand trouwens waar de buitentempsensor zit bij een CX serie 2?
Die sensor heeft nogal veel vast van de motortemp. Bij wat langere tijd stilstaan met draaiende motor krijg je bij een buitentemp van onder de 10 graden de temp op het display gewoon boven de 25 graden
ik gok op een stekkerverbinding die wat slechter is, en dus stoort.
zit in de voorbumper, ergens net onder de linker knipperlicht/stadslicht unit. met een schroefje vast.
volgens mij zie je daar ergens onder de linker koplamp een kabeltje (met hier een stekkerverbinding) naar de diepte duiken. daar even zoeken (dit stekkertje even schoonmaken) en dan volgen. of je ziet em als je die knipper lichtunit er even uit wipt.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hij doet het verder gewoon goed hoor. Alleen als je bijvoorbeeld 10 min stationair draaid dan wordt die gewoon warmer. Als je gaat rijden dan wordt de temp weer normaal
Maar nu weet ik dus waar die zit, thanx!
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dat is eigenlijk wel logisch, omdat hij dan meer van de rijwind krijgt i.p.v. bij stilstand warmte vanuit de motor.
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Ik ga daar ook maar eens op zoek dan, die van mij denkt altijd dat het een graad of 65 is buiten ..
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij moderne auto’s zit de sensor vaak onder de spiegel. Daar heb je iets minder last van de motorwarmte.
Maar deze plek verklaart zeker de hoge temp bij langer stilstaan
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Zou het veel gedoe zijn om de sensor naar bijvoorbeeld dan de spiegel te verplaatsen? Ik denk dan aan het verleggen van de bedrading, maar ik denk niet dat het te moeilijk kan zijn, maar misschien zie ik dat verkeerd..
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Kijk eerst of je de nu aanwezige bedrading er makkelijk uit kunt vissen. Dan is je vraag ook meteen beantwoord.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee dat denk ik niet, dat zou alleen draadjes verleggen zijn. Allen het plaatsen van de sensor wordt denk ik wat lastig.
Bij mijn Xsara zit die onder de rechter spiegel, maar daar zit dan wel een speciaal bolletje voor onder de spiegel. Het lijkt net of er een waterdruppel onder hangt
Kijk maar eens bij een Peugeot 206, daar zie je dat ook vaak onder de rechter buitenspiegel.
Ik weet niet of het plaatsen van de sensor in de spiegel wel betrouwbaar genoeg is. En wat voor invloed de spiegelverwarming op het hele geheel heeft
Overigens wel ideaal die spiegel verwarming, daar heb ik gisteravond nog dankbaar gebruik van gemaakt