10 van de 183
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27927

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 november 2009 08:57 PM
  [ # 136 ]
Citrophile schreef:

In de tijd toen ik nog BX reed en ook die spiegelbedieningsschakelaar had, weleens geopend maar ik zag toen geen mogelijkheid om lampjes erin te doen.

Ik ben benieuwd naar hoe het eruit ziet als de schakelaar uit elkaar is met de lampjes erin. Voor mijn XM zou ik dat ook graag (groen) verlicht willen zien Wink .

Er loopt hier ergens in het CX gedeelte een topic waarin al een aantal aangegeven hedden dat ze al lampjes vervangen hadden. Wel een priegelwerk natuurlijk Wink

Ik ben benieuwd of ze bij een XM idd groen verlicht zijn. De normale raamschakelaars (XM serie 1 is het zelfde als CX serie 2) zijn ze idd groen waar de CX oranje is. Het lijkt me dus wel.
Er staan genoeg XM’s op de sloop, gewoon even 1 uit halen, dan heb je iets reserve om aan te werken Wink

sweef schreef:

Mooie foto’s Arjan!
Ik heb ook die hele actie met klei enzo gedaan op rooieSweef, als voorbereiding op parade voor 90jaar citroen: dan moet je toch een beetje patent tevoorschijn komen. Verbazend dat resultaat inderdaad!

Wat ik me nou altijd bij die foto’s van jou afvraag: hoeveel kilo komt daar nu vanaf uit die kassen bij jullie? Wink)

Thanks Wink

Vroeger waren het onze kassen. Nu staat er een nieuwe grote kas van een bedrijf verderop bij ons in de straat.
Zover ik mij kan herinneren is het iets van tegen 30 Kg paprika’s per m2 in 1 seizoen.
Het zou kunnen dat hierin nu tomaten staan, dat zal ongetwijfeld een ander gewicht zijn Wink

Het wordt tegenwoordig wel steeds meer meer, o.a. doordat er ook verlichte kassen zijn snachts, zodat de groei ook snachts doorgaat. En daar komt echt een boel licht af! (het schijnt dat je het Westland kan herkennen vanaf de maan Wink ) Ook de hoogte van de kassen is optimaler. Het zijn tegenwoordig echt grote bedrijven ipv de kleine tuindertjes van 15 jaar geleden Wink

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 09 november 2009 09:26 PM
  [ # 137 ]

oh, beetje OT maar voor citrophile:
ik heb in mijn TD (de grijze die bij LucasU jammerlijk gesneuveld is een onverlaat) alle lampjes vervangen in de schakelaars. Werkje valt erg mee, de juiste lampjes hebben ze in electronica zaken, zelfs nog in verschillende wattage. Zijn kleine glazen druppeltjes met twee miniscule draadjes. Groen worden ze door een groen plastic kastje waar ze in zitten. Die zijn vaak hald verbrand / gesmolten. Ik heb daarom de deksels van de kapjes afgesneden en groen theater-licht folie erover geplakt. Resultaat was perfect.

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 november 2009 10:35 PM
  [ # 138 ]

Bedankt Sweef, de kleine lampjes waar je het over hebt zijn dat andere lampjes dan de standaard dashboardlampjes?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 09 november 2009 10:38 PM
  [ # 139 ]

Ja die moeten veel kleiner zijn dat kan niet anders.

Ik zou er eerst 1 slopen en het lampje eruit halen. Dan gewoon rustig naar de winkel om iets vergelijkbaars te zoeken.
Het wattage zou ik lekker laag houden, het lampje kan zijn warmte niet kwijt waardoor die anders kort mee zou gaan als het erg warm wordt Wink

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 november 2009 10:50 PM
  [ # 140 ]

Ok het is duidelijk, thx Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 09 november 2009 10:54 PM
  [ # 141 ]

ja, lampjes stellen niets voor, als ik zo uit mijn hoofd schat zijn ze 3 bij 5mm.
radio Piet in Arnhem had keuze

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 november 2009 12:43 PM
  [ # 142 ]

Net het digitale display unit weer in de CX geplaatst. Ik heb weer de pootjes moeten lijmen..

Maar nu heb ik wel weer een werkend display, ik vind het gewoon irritant als ik de motortemp niet kan aflezen Wink
De rest is ook wel handig.

Weet iemand trouwens waar de buitentempsensor zit bij een CX serie 2?
Die sensor heeft nogal veel vast van de motortemp. Bij wat langere tijd stilstaan met draaiende motor krijg je bij een buitentemp van onder de 10 graden de temp op het display gewoon boven de 25 graden Very Happy

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 november 2009 01:47 PM
  [ # 143 ]
Arjan Verkade schreef:

Net het digitale display unit weer in de CX geplaatst. Ik heb weer de pootjes moeten lijmen..

Maar nu heb ik wel weer een werkend display, ik vind het gewoon irritant als ik de motortemp niet kan aflezen Wink
De rest is ook wel handig.

Weet iemand trouwens waar de buitentempsensor zit bij een CX serie 2?
Die sensor heeft nogal veel vast van de motortemp. Bij wat langere tijd stilstaan met draaiende motor krijg je bij een buitentemp van onder de 10 graden de temp op het display gewoon boven de 25 graden Very Happy

ik gok op een stekkerverbinding die wat slechter is, en dus stoort.

zit in de voorbumper, ergens net onder de linker knipperlicht/stadslicht unit. met een schroefje vast.
volgens mij zie je daar ergens onder de linker koplamp een kabeltje (met hier een stekkerverbinding) naar de diepte duiken. daar even zoeken (dit stekkertje even schoonmaken) en dan volgen. of je ziet em als je die knipper lichtunit er even uit wipt.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 november 2009 02:11 PM
  [ # 144 ]

Hij doet het verder gewoon goed hoor. Alleen als je bijvoorbeeld 10 min stationair draaid dan wordt die gewoon warmer. Als je gaat rijden dan wordt de temp weer normaal Wink

Maar nu weet ik dus waar die zit, thanx!

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 15 november 2009 02:13 PM
  [ # 145 ]

Dat is eigenlijk wel logisch, omdat hij dan meer van de rijwind krijgt i.p.v. bij stilstand warmte vanuit de motor.

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 615

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 november 2009 02:17 PM
  [ # 146 ]

Ik ga daar ook maar eens op zoek dan, die van mij denkt altijd dat het een graad of 65 is buiten Confused ..

Ex: CX 22 TRS

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 16 november 2009 08:27 PM
  [ # 147 ]

Bij moderne auto’s zit de sensor vaak onder de spiegel. Daar heb je iets minder last van de motorwarmte.

Maar deze plek verklaart zeker de hoge temp bij langer stilstaan Wink

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 615

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 16 november 2009 08:45 PM
  [ # 148 ]

Zou het veel gedoe zijn om de sensor naar bijvoorbeeld dan de spiegel te verplaatsen? Ik denk dan aan het verleggen van de bedrading, maar ik denk niet dat het te moeilijk kan zijn, maar misschien zie ik dat verkeerd..

Ex: CX 22 TRS

Profiel  

hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 16 november 2009 08:48 PM
  [ # 149 ]

Kijk eerst of je de nu aanwezige bedrading er makkelijk uit kunt vissen. Dan is je vraag ook meteen beantwoord.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 16 november 2009 08:51 PM
  [ # 150 ]

Nee dat denk ik niet, dat zou alleen draadjes verleggen zijn. Allen het plaatsen van de sensor wordt denk ik wat lastig.

Bij mijn Xsara zit die onder de rechter spiegel, maar daar zit dan wel een speciaal bolletje voor onder de spiegel. Het lijkt net of er een waterdruppel onder hangt Wink
Kijk maar eens bij een Peugeot 206, daar zie je dat ook vaak onder de rechter buitenspiegel.

Ik weet niet of het plaatsen van de sensor in de spiegel wel betrouwbaar genoeg is. En wat voor invloed de spiegelverwarming op het hele geheel heeft Wink

Overigens wel ideaal die spiegel verwarming, daar heb ik gisteravond nog dankbaar gebruik van gemaakt cool smile

Profiel  

10 van de 183
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook