Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister heb ik de CX weer kunnen ophalen.
Ik had de CX weggebracht voor het lekkage verhaal: Topic
Een opnieuw geplakte achterruit
Dat is nu hopelijk opgelost!
Ook is er nog gekeken naar waarom er vaak een benzine lucht in de auto hing, dit bleek de aansluiting van de benzine tank naar de pomp te zijn. Dit zou ook gefixt moeten zijn, ik heb tot nu toe ook nog niks geroken. Maar meestal was het na het tanken, dus nog even aankijken.
Verder bleek er ook een ashoes niet goed meer te zijn, deze is ook direct vervangen.
Toen ik bij van der Laan aan kwam stond de CX er zo bij
Starte overigens zonder problemen
Tijdens het sneeuwvrij maken kwam ik er achter dat rechter koplamp het niet meer deed…
Na een stukje rijden op een parkeerplaats maar eens voorzichtig gaan kijken waar het aan lag, niet de grootste hobby met dit weer, maar ja ik wou ook eigenlijk savonds niet met 1 dimlicht naar huis rijden.
Eerst maar eens wat rommelen aan de stekkers die ik zelf had gemaakt, maar de lamp ging niet aan.
We moesten dus iets vervangen, het kon de lamp zijn, de zekering, of het relais.
Eerst maar met de lamp begonnen want ik wist dat er een hele oude in zat rechts, en gelukkig was het gewoon het lampje, niet mijn eigen gemaakte draadbundel
Ik kwam er ook al achter dat waarschijnlijk door de koud de luchthoorn het niet meer deed… Nou ja er zijn ergere dingen, als die straks met de APK maar weer werkt maar dan is het toch alweer een stuk warmer.
Savonds kwam ik er idd achter dat er ergere dingen waren, de ruitensproeier deed het niet meer (of is leeg? maar dat lijkt me niet). Ik hoorde het motortje wel een beetje, maar omdat de wisser al direct zijn werk gaat doen was mijn totale zicht weg. Dat kwam na langer wissen ook niet meer terug.
Op de snelweg kon ik gelukkig redelijk achter mijn voorganger aan blijven rijden… Als ik echt wat wilde zien kon ik door de linkerbovenhoek kijken waar de wisser niet komt, verre van ideaal dus
Ik moest gelukkig al bijna de snelweg af en wist dat er dan direct een carpool parkeerplaats was, hier dus maar even met wat sneeuw de ruit een beetje schoon gemaakt
Dat gaf wel de kans om nog snel wat foto’s te schieten in het donker en sneeuw.
Meer foto in het album
Ik stond toch op een ijsglade (letterlijk want met lopen al heel glad) lege parkeerplaats stond meteen maar even gekeken wat een CX allemaal doet op glad wegdek.
Een aantal reverse 180’s gingen prima
De snelheid wel laag gehouden, want het was me te krap voor wat snelheid.
Het ging best makkelijk met toch een beste grote auto
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik durf de ruitensproeier met dit weer eigenlijk niet te gebruiken: dat dunne slangetje langs de wisser bevriest natuurlijk heel makkelijk. En in tegenstelling tot zo’n nippetje op de motorkap is er ook geen kans op ontdooien na enig rijden. Goede antivries ruitensproeiervloeistof en regelmatig gebruiken zal de oplossing wel zijn. Of onderweg krabben dus ..
Mooie foto’s trouwens.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is wel een goed punt, wellicht dat die slangetjes dichtgevroren zitten.
Want ik hoorde het motortje wel…
Goed dat komt later wel, de CX blijft nu mooi even thuis. TRXen in de sneeuw is ook geen aanrader denk ik.
Nog even de plaatjes aangepast, want ik had er 1 dubbel staan.
Arjan Verkade schreef:Ik heb maar eens een filmpje gemaakt met de levensloop van de CX sinds dat ik hem heb
Erg mooi filmpje, lekkere toepasselijke muziek
Begin al aardig te kwijlen van z’n mooie turbo…
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks!
Ik had eerlijk gezegd eerst andere muziek eronder gezet. Alleen Youtube had wat problemen met de rechten.
Deze muziek kon ik uit de gratis lijst kiezen, verder stond er voor mij niet veel bekends tussen.
Maar het valt idd niet tegen met deze eronder.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Mooi filmpje en een nog mooiere CX GTI T2 Arjan
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bedankt
Iemand een idee waar het relais zit voor de interval stand van de ruitenwisser?
Na een snelle blik in de haynes zie ik het daar zo snel niet staan…
Het moet ergens in het dash zitten, want ik hoor het altijd schakelen
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Daar waar ook je zekeringen zitten en dan is het geloof ik het Cartier relais, maar daar ben ik niet helemaal zeker over..
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Arjan Verkade schreef:Bedankt
Iemand een idee waar het relais zit voor de interval stand van de ruitenwisser?
Na een snelle blik in de haynes zie ik het daar zo snel niet staan…
Het moet ergens in het dash zitten, want ik hoor het altijd schakelen
Zit inderdaar achter de zekeringen. Zoek even op het forum - er is een CX-topic over het inbouwen van een VW relais. Daar staan de foto’s bij van welk relai het is. En hoe je tot een volgens sommigen handiger interval-optie kunt komen. (Ik vind het persoonlijk helemaal niet handiger, maar dit geheel terzijde).
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Het kan moelijk onhandiger zijn. Als je ‘m zoals de oude gebruikt werkt ie zoals de oude.
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, ik heb het gevonden via dat topic. Dat lijkt niet te moeilijk te zijn.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Uit de dubbele luchthoorn komt nu maar een zielig geluid…
Dat zal ook wel door de lage temps en vocht te maken hebben.
Maar die dingen kan je ook smeren toch?
Hoe wat en waar?
Arjan Verkade schreef:
Maar die dingen kan je ook smeren toch?
Hoe wat en waar?
Ja, daar ben ik ook zeer benieuwd naar.
Mijn luchthoorn maakt ook erg rare geluiden met deze kou…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
He Arjan, ik vroeg me af (misschien heb je al het eens in je topic neergezet, in dat geval, mijn excuses) wat de topsnelheid van een Turbo 2 GTI is
Of heb je dat nog nooit uitgeprobeerd…
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De top van een Turbo 2 zou op iets boven de 220 km/h moeten liggen.
Maar wat daar natuurlijk nog van over is na 20 jaar
De mijne is misschien iets langzamer door de kat die eronder zit.
Zelf heb ik er iets van 180 km/h op de GPS mee gereden, in Duitsland natuurlijk.
Ik kan je wel vertellen dat het intrappen van het gepedaal dan nog steeds een duw in de rug geeft. Dus dat de CX boven de 200 komt dat geloof ik zeker wel