Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is natuurlijk niet eerlijk tov de andere, die van mij heeft een zomer, herfst en winterstop achter elkaar gehad
mooi man !
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
erikkuiper schreef:mooi man !
Plus 1 ,
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met een paar verse knoopcellen doet de Plip het ook beter dan ooit!
Weet iemand waar je de raamlikkers / weatherstrips / raamrubbers kan kopen?
Zover ik kan zien onderdeelnr:
Voor 5.423.425
Achter 5.423.428
Ik weet dat je die van een DS kan plaatsen, 2 moeten er dan iets ingekort worden. Maar ik heb het idee dat die wat hoger zijn, twijfel of dat wel mooi is.
leuk he bij mij ook 3 batterijtjes vervangen en werkt weer alleen maar van max 1 meter afstand en die van jouw?
mvg,joost
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja zo rond een meter lukt net. Eerst was het de afstandsbediening zo’n beetje tegen het raam houden en 5 keer drukken
Het zal altijd redelijk dichtbij blijven, het werkt met IR en niet met RF zoals de meeste moderne auto’s hebben.
ik zou een after market setje plaatsen.
het originele ding werkt alleen als je ramen schoon zijn, en dan nog moet je hem er bijna tegenaandrukken.
als je die parralel aansluit werkt de originele ook nog voor de show.
je ziet er niets van
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ondanks nieuwe batterijen doet de mijne het alleen maar als ik erin zit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die van mij alleen strak naast de auto.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Weet iemand waar je de raamlikkers / weatherstrips / raamrubbers kan kopen?
Zover ik kan zien onderdeelnr:
Voor 5.423.425
Achter 5.423.428Ik weet dat je die van een DS kan plaatsen, 2 moeten er dan iets ingekort worden. Maar ik heb het idee dat die wat hoger zijn, twijfel of dat wel mooi is.
Iemand nog tips?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag even wat kms gemaakt.
De motor loopt echt veel beter, waarschijnlijk dankzij de nieuwe injectoren.
Pakt veel beter op, vooral bij lage toeren. Op de cruise control is het veel rustiger, hiervoor voelde je soms lichte schokjes.
Ik had niet anders verwacht, maar er komen wel diverse kleine puntjes naar voren die nog even wat aandacht nodig hebben.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De brandstofmeter stond van de week zo rond de 80% terwijl het oranje lampje brande, dat vertrouwde ik niet dus maar even gaan tanken. Er ging 56 liter in…
Vanmorgen even naar wat kleine dingetjes gekeken, zowel de brandstofmeter, olie druk en de turbo druk meter doen het dus niet.
In de elektrische schema’s had ik al gevonden dat de brandstofmeter en oliedruk waarschijnlijk omgedraaid zaten, dus deze even omgezet. De brandstofmeter lijkt weer het beter te doen, even in de gaten houden of die ook echt zakt.
Dus tijd om op pad te gaan, maar de rode stop lamp bleef branden samen met KVS. Te warm kon die nog niet zijn, dus maar even het niveau van het KVS nagekeken, daar kon wel ruim een half litertje bij.
Vlak voordat ik de snelweg op ging kwam ik erachter dat ik de CX niet meer in de 5de versnelling kreeg, tja in zo’n 4 km je ook een heel eind. Toch vreemd want als het schakel gebeuren is nieuw.
Dus besloten om bij het eerste tankstation even te kijken, alle versnellingen incl. achter werken behalve 5.
Even onder de kap gekeken, tja daar werd het probleem snel duidelijk.
Die had ik bewust nog niet goed vast gezet, echter later wel vergeten alsnog vast te zetten. Nou ja de 5de versnelling doet weer prima mee!
Op de terugweg nog wat stekkers in de motorruimte aangedrukt, nu lijkt ook de turbodruk meter weer te werken. Die heeft het overigens wel gedaan.
Zo vind je elke keer iets
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even alles nog een keer schoon gemaakt, daarna even de tijd genomen om wat foto’s te schieten.
Ook de 4 display’s weer aan de praat gekregen, wel fijn als dat netjes werkt.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Waar komen die zij knipperlichten vandaan? Zien er wat helderder uit en lijkt geen reflector in het glas te hebben.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Oh en uhhh…. ziet er weer poepie strak uit hoor. Als een neue!
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971