moeten we raden of ga je het zo vertellen?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Goeie klus ook weer !
Wat was de aanleiding? En wat staat er gepland ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je mag raden maar zo’n beetje elk antwoord is goed
Er zit wat speling op de aandrijflijn. Dit voelde als een aandrijfas, maar dat bleek wat speling in het diff te zijn. (ook nog wat op een as).
De bak giert ook een beetje bij stationair lopen. En lekt ook nog wat bij de keerringen van de bak.
Koppeling is na zo’n 260.000 km ook wel wat dun geworden.
Alle 3 de motorsteunen hebben wel 1 of meerdere scheuren in het rubber.
De turbo heeft iets wat meer speling dan gewenst.
Het blok zelf wordt natuurlijk ook geheel nagelopen.
De koppakking was in elk geval nog wel goed (wordt uiteraard wel vervangen). En ook de ketting staat ook nog netjes strak.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Vanmiddag de CX opgehaald, onderweg nog even wat foto’s in het zonnetje geschoten
.
Valt me nu pas op maar zitten de zwarte strips “scheef”
Tussen achterportier en scherm lopen ze op.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het zou kunnen dat de achterste stootlijst iets afwijkt.
Ik denk dat het op de onderste foto wat vertekend.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Blijkbaar ontzettend lastig om goed te doen, het aanbrengen van die strips. Je bent niet de enige die zo nu en dan peinzend naar de eigen auto kijkt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij de productie werd uitgemeten.
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Op het oog en onder genot van een glaasje ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik verwacht dat ze daar een soort mal voor hadden. Maar ik heb ook een auto staan waar ze nogal scheef op zaten. Is blijkbaar net zo moeilijk als typeplaatjes terug plakken na het spuiten.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Komt het dan ook voor bij auto’s die “af fabriek” zijn (niet gerestareerd of gespoten)? Lijkt mij namelijk een heidens karwei om stootstrips handmatig op een auto te plaatsen, en dat ze daar wel een machine voor hadden aan de productielijn.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat kan natuurlijk ook. En voor zo ver ik weet zitten de strips ‘af fabriek’ altijd precies goed.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is best een lastig klusje, vooral die achterste.
Over de deuren is wel even een stukje tape te spannen, daarna kan je ze er langs plakken. Alleen vast is vast, want met dubbelzijdig tape is lastig verplaatsen.
Die sierlijsten onder het raam is dan ook nog een aardig klusje.
Ik denk dat ze in de fabriek wel iets van een mal hadden. Maar ik heb ook CXen gezien waarvan je eigenlijk kan zien dat het zelfs in de fabriek niet 100% netjes erop geplakt is geweest.
Eigenlijk ben ik er wel tevreden over. Bij veel CXen worden ze na het spuiten er even snel op geplakt. Het resultaat is dan vaak dat ze te hoog zitten, want bij een serie 2 hoor je ze over de achterwielkappen te plakken. Anders sluit het niet aan bij de achterbumper, en blijf je daar een gat zien. Ook klopt het niet met de zwarte lijst op de achterklep. Alle lijsten horen onder de lijn van knipperlicht te blijven.
ik denk dat het nogal een verschil is of je een vers gefabriceerd setje moet plakken.
of een setje dat minimaal 25 jaar geleden werd opgeplakt en nu gebruikt herplakt wordt
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Huidige staat van het blok op zijn kop.
Ondertussen ook begonnen om de recirculatieklep van de airco in de auto te zetten.
Hier is het nog dicht.
Inmiddels zicht op het dashboardkastje.
De luchtinlaat, links de airco uitvoering, recht de standaard uitvoering.
Gezien het foam op de klep vergaat na alle jaren heb ik er nieuw op geplaatst.
Het huisje past inmiddels op de auto.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met wat geduld is aluminium nog best goed schoon te krijgen.
De onderkant van het inlaatspruitstuk zie je normaal nooit, maar blijkbaar wordt het wel vies…
Tijdje later…
En nog wat deeltjes.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi hoor.