lekker aan de hobby!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag weer een aantal mooie stapjes kunnen zetten!
Bijna op zijn plek…
En inmiddels staat het er zo bij.
Het ging overigens erg gemakkelijk, het blok hing er zo weer in.
Aan het distributie deksel zit 1 bout die afwijkt waarop je een moer kan draaien. Iemand een idee wat hieraan vast hoort te zitten?
Ik dacht eerst een oogje van het draad van de pingelsensor, maar ik heb het idee dat die daar net wat te laag voor zit.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weet iemand waar dit plaatje hoort?
Ook nog een vraagje over de Diravi splitter.
Hoort de kabel die naar de tellerbak gaat op de uitgang recht boven de ingang of op de versprongen uitgang?
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Mooi dat het het zo grondig aanpakt, hier ga je lang plezier aan hebben!
Dat plaatje zit aan de starter/alternator om deze te beschermen tegen de hitte van de turbo.
Waarom monteer je het uitlaatspruitstuk met turbo niet voordat de motor in de wagen gehangen word,dat is toch veel handiger?
Ga je de turbo ook nog reviseren? Kan mij voorstellen dat er na die km stand wel speling op de lagers van de turbine as zit.
Is dat een nieuwe oliekoeler die er op zit en waar heb je die dan gehaald?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De rechter hoort toch bij de startmotor?
Hier zijn ze net beide te zien.
Er zijn 2 redenen waarom het uitlaatspruitstuk er nog niet op zit. Ik was niet bij de demontage, maar ze hebben het spruitstuk er ook in de auto al af gehaald. Daarom ook logisch om er weer achteraf in te zetten.
De andere reden is heeft te maken met de turbo revisie. Het asje is gecontroleerd en heeft wat speling. Niet schokkend, maar zonde om er nu niets aan te doen. Het binnenwerk voor de turbo is nog niet binnen, vandaar dat het er ook nog niet opgezet is.
Gezien de radiator er nog niet in zit denk ik dat er ruimte genoeg is om het redelijk gemakkelijk te plaatsen.
De oliecooler is niet niet. Deze was wat roestbruin op het huis. Vandaar dat ik er even een zwart spuitbusje over heb gehaald. Ik denk dat het origineel niet zwart was, maar dit staat prima zo
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Inderdaad die rechter hoort op de startmotor maar het andere dient om de startmotor en de alternator te beschermen tegen de hitte van de turbo en uitlaatspruitstuk.
En die word echt heet,ik heb mijn beplating allemaal laten verzinken en bij de beschermplaat die op het uitlaatspruitstuk zit is de zink op sommige stukken al weg…
Op deze foto zie je helemaal bovenaan de onderkant van dit plaatje nog:
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, ik ga daar in die buurt wel even passen!
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hittebestendige verf gebruikt mag ik hopen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar had ik bij die andere 2 al rekening mee gehouden, dus dit plaatje zal even opnieuw moeten
Iemand nog een idee wat er aan dit draadje op het distributiehuis vast hoort te zitten, het zit er niet voor niets lijkt me…
Totaal aantal Berichten: 10366
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik neem aan dat je draadeind bedoelt, want ik zie geen draadje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja uiteraard
Volgens het onderdelen boek hoort het daar te zitten, maar wat moet erop?
Totaal aantal Berichten: 10366
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Geen idee.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het hitteschildje blijft een dingetje, ik ben er wel uit hoe die ongeveer hoort te zitten. Zoiets naar mijn idee.
Nu heb ik wel dit beugeltje gevonden, volgens het onderdelen boek hoort er zoiets bij te zitten. Maar ik ben er niet zeker van of dit klopt.
Volgens het onderdelen boek horen er ook 2 te zijn, beide met een ander partnr.
Maar ik heb nog steeds geen idee hoe je dit moet bevestigen.
Inmiddels voorzien van hittebestendige verf, dat dan weer wel.
Verder wel lekker opgeschoten, veel kunnen monteren rondom het blok. LHM en airco system zijn gemonteerd. Vele slangen en stekkers, bobines, etc..
Het blijft voorlopig een chaos
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat laatste hoort zo hoor. Als er niet meer uit is te komen, zal het waarschijnlijk werken
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo is het, komt vast goed!