Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jantje1948 schreef:Doe je bij weerstandsmeting wel een nul meting?
Bedoel je gewoon pennen tegen elkaar? Dat zal 0 of max 0.1 zijn.
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat bedoel ik inderdaad.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb de massa gemeten op de stekker van de ECU. Deze lijkt netjes in orde.
Zover ik in het schema kan zien moet dit pin 5 zijn.
Ik heb ook geprobeerd de voeding te meten, in het schema lijkt dit pin 4 te zijn. Echter daar meet ik geen 12v.
Wel meet ik 10,8 volt op pin 15 (de rest niet gemeten).
Als ik bij pin 20 meet (volgens het schema het signaal van de Lambda sonde) dan meet als de motor weer goed loopt zo’n 6,3 volt.
Die 6,3 volt is wat je normaal moet meten bij het afstellen van de LMM op de test stekker boven de accu. Echter volgens het schema zit de test stekker op pin 22 aangesloten
Ik begin ergens te vermoeden dat de pin layout in het boek niet 100% overeen komt met de pin codering op de stekker van de ECU…
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gek genoeg lijkt het erop dat de motor een stuk makkelijker stationair loopt bij een koude start nu dat het buiten flink wat kouder is.
Het probleem is zeker niet weg, alleen wel minder aanwezig en de motor is ook niet afgeslagen.
Nog steeds geen idee wat het probleem nu is.
Voor nu staat de CX in elk geval geschorst.
Even netjes gewassen, goed warm en droog gereden. Met volle tank en harde banden naar binnen gereden.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er lijkt wat bak olie langs de kabelsplitter te lekken.
Er zijn op de foto 2 ringetjes te zien, zijn dat bekende zwakke plekken?
Ik heb het idee dat in het onderdelen boek ook een ringetje op het borgingsboutje te zien is.
Weet iemand hoe dat zit, die heb ik namelijk niet.
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Denk teveel olie.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Bij mijn weten zit er een koperen ringetje aan het borgingsboutje.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:Denk teveel olie.
VgF
Dat heb ik via de peilstok al gecontroleerd. Ook met vullen zijn er geen 2 volle liter flessen in gegaan.
trxke schreef:Bij mijn weten zit er een koperen ringetje aan het borgingsboutje.
Dat lijkt wel eens te kunnen kloppen.
Moet je nog ergens op letten voor die rubber ringen? Ik heb het idee dat die niet goed meer afsluiten.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed nieuwe o ringen erop, de splitter past goed in de stalen bus. Net wat weerstand en valt mooi in de uitsparing die erin zit.
Echter ik krijg met nieuwe o ring de stalen bus niet terug in de bak.
Zonder o ring of oude o ring gaat de bus redelijk gemakkelijk de bak in.
Ook invetten van de bus rond de o ring en invetten van de bak wil het niet lukken.
Een tik vanaf bovenaf wil ook niet helpen.
Iemand tips hoe je dat er weer netjes in krijgt?
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het bij een VIP interieur mogelijk om de voorstoelen te wisselen?
Je zit natuurlijk met de verstelling van de achterleuning welke aan de andere kant zit en je zal de hoogteverstelling moeten overzetten.
Allemaal mogelijk? Zo ja, hoe?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hoogteverstelling is er gewoon onderuit te halen, is niet echt onderdeel van de stoel zelf. Verstelling van de rugleuning heb ik eigenlijk nooit op die manier naar gekeken.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Beetje krap maar het past wel.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even gekeken, dat wordt zeker krap. In mijn geval denk ik dat het niet past, dan zit de middenarmsteun in de weg.
Ook even de handel eraf gehaald, er zit een staaf met bochten onder de stoel voor de bediening van de rugleuning. Deze steekt dus aan 1 kant uit voor de handel. Misschien is deze staaf om te draaien, je zal dan wel een gaatje moeten maken in de bekleding aan de andere kant.
Je hebt een slechte bestuurdersstoel?
Maar VIP toch? Da’s redelijk veel geleverd. Waarom probeer je niet een stoel uit Engeland te halen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Da’s natuurlijk een slimme oplossing. Hoef je alleen de hoogte verstelling om te zetten.