Arjan Verkade schreef:
Bij de APK is het Co gemeten, dit was 0.2%. Volgens de documentatie mag mijn CX 0.5% hebben. Zou het beter zijn om het hoger af te stellen?.
Met kat ligt de grens inderdaad op 0.5. Wel bijzonder (laag). De rest van de injectie is toch hetzelfde als bij de gti’s zonder kat. En die van mij zou echt beroerd lopen als ik hem op 0.5 of lager zou afstellen.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik heb nu wel een T1 maar de mijne heeft nooit meer dan 0.5% CO gehad, nooit problemen mee gehad.
Zelfs mijn 22RS zit onder de 0.5% en dat is een carb. motor
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
freek schreef:De rest van de injectie is toch hetzelfde als bij de gti’s zonder kat.
De werking van het injectie systeem is grotendeels gelijk. (ivm T2, T1 werkt weer net iets anders qua opzet)
Echter veel onderdelen hebben andere onderdeelnrs.
Computer, AEI, injectoren, LMM, brandstofdrukregelaar, brandstofpomp.
Andere zijn weer gelijk zoals:
Gasklepsensor, blauwe bosch relais, bdp sensor, KVS sensor, pingelsensor, mapsensor. (bobines en voorschakelweerstand injectoren denk ik ook)
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zou het beter zijn het Co af te stelling richting het max van 0.5?
Is schommelen van de naald bij brandstofdrukmeting normaal?
Heeft iemand nog extra documentatie over de T2?
In het werkplaatshandboek staat in hoofdstuk 3 veel beschreven over het doormeten van het injectie systeem. Bijvoorbeeld welke pin je iets kan doormeten.
Echter bij de invoer van de T2 is daarin juist veel veranderd, het elektrische schema wijkt flink af, zo ook de pin-layout op de ECU.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik snap er niks van…..
Nog geen twee jaar geleden is je blok ” gereviseerd”
En is er telkens wat…..
Verkeerde reviciebedrijf…...?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Blok revisie heeft toch weinig te maken met de elektrische ontsteking?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat heb je aan een gereviseerd blok,als je de rest niet doet….
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na de revisie is er met de motor nog weinig mis geweest, behalve de gescheurde turbo slang, echter die was niet vervangen. Waren toen ook niet nieuw te krijgen. Inmiddels wel via CX-Basis, die had er waarschijnlijk toen ook direct op gegaan. Voorlopig zweet de huidige slang niets aan olie, dus lijkt prima dicht te zijn.
Ik ben gewoon naar de fijnafstelling aan het kijken, dan kom je erachter dat je wat documentatie mist.
Liefst zou ik eens de gehele draadboom doormeten, maar de pinlayout komt niet overeen. Bij de DS heb ik dat toen ook kunnen doen.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op het moment merk ik dat het soms lastig is om de bak in 1ste of 2de versnelling te krijgen.
Daarbij het ik het idee dat bij het extra ver indrukken van het koppelingspedaal het dan weer net wel lukt.
Volgens de documenten heb ik een koppelingsafstelling zonder vrije slag.
In een aantal documenten staat dat ik een veer bij de koppelingshevel moet hebben, die zit er niet en er lijkt ook geen oogje voor te zijn. Klopt het dat ik die niet heb?
Het afstellen is nog niet helemaal duidelijk…
Het pedaal moet 5.5 mm vanaf de bevestiging zijn. Op het moment is dat ruim 1 cm, het pedaal lijkt dus te laag te zijn.
Het afstellen moet bij de hevel, zover ik begrijp.
Stelmoer aandraaien tot je weerstand voelt. En dan 2,5 slag terug draaien?
Daarna de hoogte van het pedaal controleren?
Valt er nog onderhoud te plegen aan het schakelmechanisme?
Juist wel of niet verstandig de bewegende delen in het interieur in het vet te zetten? (draaipunt schakelpook en onderaan bij de vork)
Mag er bij de vork onderaan wat speling op de as zitten?
Onder de motorkap voelen de stangetjes nog strak aan, deze zijn ook nog niet oud. Bevestiging onder het schutboord heb ik nog niet gekeken.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Aantal weekjes geleden ook met de CX naar La Ferte Vidame geweest.
Op de heenweg samen met een aantal andere liefhebbers gereden, doordat er een aantal oude IDeetjes tussen zaten hebben we rustig gereden. Dat resulteerde een record verbruik van 1 op 11,2!
Op de terugweg samen met een SM gereden, dus iets vlotter. Airco stond continue max aan, maar ook hier was het verbruik met rond 1 op 10 goed te doen.
Al met al een prachtig evenement wat voor elke liefhebber zeker de moeite waard was. Alles goed geregeld en prima sfeer. Ook veel unieke dingen gezien die je zeker op de doorgaande (Nederlandse) evenementen niet te zien krijgt.
ik had veel slijtage op dit deel van het versnellingssysteem . bolletje op gelast en weer juist weg gevijld
tevens kunststofbusje vervangen bij de schakelarmen en de de korte en lange schakel stangen vervangen.
schakelt prima weer!!! oja CO staat bij mijn trs op 3%
gr, joost
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
I’d dit wat recht onder de pook zit? Daar zit bij mijn auto opeens ook heel veel speling.
nee zit op de bak schakel mechanisme en onder de pook zit een nylon kogel daar zit meestal ook veel speling op . kun je laten draaien natuurlijk en vervangen ik heb die goed ingevet werkt ook redelijk
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ah, nu herken ik het, op dat ding van jou hangen de schakelstangetjes. Bedankt!
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:..doordat er een aantal oude IDeetjes tussen zaten hebben we rustig gereden…
Dat blijf ik raar vinden: zodra auto’s ouder worden gaan mensen ze berijden alsof ze op sterven na dood zijn. De kracht van de ID en DS was nou juist dat ‘t auto’s waren/zijn die snel gereden kunnen worden. Niet voor niets gaf Citroen op dat topsnelheid kruissnelheid was! Als je zo’n auto vlot bestuurt blijft ie heel. Zeker met de huidige belachelijke snelheidsbeperkingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste