Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
johanBB schreef:Foto’s bij mij gewoon zichtbaar.
Misschien heb je hier wat aan: https://www.ecoformeurope.nl/witte-roest-op-metaal-ijzer-en-staal/
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Thanks!
F.SvM schreef:Vettigheid spoel je niet met water weg.
VgF
Nee, maar dit is een soort gruis.
En gebruik altijd een ontvetter/all purpose cleaner erbij.
Half warm blok, even nat sprayen, dan all purpose cleaner sprayen de erge plekjes even met een borstel. Als laatste even schoon spoelen.
Nog geen 10 min werk.
Gaat natuurlijk niet werken met een motorruimte welke al in geen 30 jaar is schoon gemaakt…
Ziet eruit als corrosie, kan inderdaad van KVS komen, zeker gezien de lokatie.
Als het vet is komt er geen water en oxideert het niet snel De eventuele kvs lekkage opsporen (ontluchtingsnippel waterpomphuis?) en anders lekker vet maken dat motorblok
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zat een behoorlijk verschil tussen de remblokjes rechtsachter.
De remzuiger aan de buitenkant zat niet muurvast, maar het laatste stukje ging er even niet zo makkelijk uit dan zit die immers tegen de remschijf.
Na een aantal keer terug geslagen te hebben en de remschijf er tussenuit kwam de zuiger er toch in zijn geheel uit.
Ik wil er in elk geval nieuwe ringen in stoppen, deze vertrouw ik niet meer. Dat witte gruis zat achter de buitenste ring.
Waar is een goede kwaliteit set op korte termijn te krijgen? Tips?
Ik neig er ook naar de blokken te vervangen, of is hier geen noodzaak voor?
Linksachter zijn beide blokken nog erg netjes.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zat nog even de zuigertjes te bekijken…
Ik vermoed dat die witte puntjes beschadigingen zijn in de (chroom?)laag?
Zijn zulke kleine putjes nog te overzien of moeten ze vervangen worden?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het lijkt alsof je plaatjes mee probeert te sturen, maar bij mij worden ze niet zichtbaar ...
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, klopt ze doen het hier wel.
Ik heb iets aangepast, hopelijk werkt het nu beter…
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ja, het werkt, ik zie opeens foto’s. Als de cylinders gaaf zijn zou ik me om minieme beschadigingen op de zuigers geen zorgen maken. Hoop dat je de O-ringen kunt vinden.
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Zijn zulke kleine putjes nog te overzien of moeten ze vervangen worden?
Je zou ze kunnen (laten) polijsten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik las ook berichten dat dat niet kan als ze een verchroomde laag hebben. Ik weet niet of dat zo is bij deze?
En vraag me ook af of dat loont om dat te laten doen, nieuwe kosten rond de 20 Euro.
Op het moment maak ik me meer zorgen om de klauw, die lijkt toch wat aangevreten…
Dat randje voelt niet fris, en ook de binnenkant waar de bovenste ring in zit ziet er erg wit uit.
Ik weet niet of t erg is dat de klauw inwendig minder mooi is, de afdichting geschiedt immers op de O-ring.
Ik polijst altijd even met heel fijn schuurpapier en wat remmenreiniger, werkt als een speer.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed schoonmaken en terug plaatsen.
Als het niet lekt is hij goed.
Zie het probleem eigenlijk niet zo.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Denk dat dat ook het plan gaat worden, maar dan wel met nieuwe ringetjes.
Uiteindelijk werkte het toch niet geheel naar behoren…
Arjan Verkade schreef:Uiteindelijk werkte het toch niet geheel naar behoren…
We hebben het over een CX hè?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Anders wordt het een inhoudloze hobby als er nooit iets te doen is!
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom werkt het geheel niet naar behoren…
????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.