Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
par eXeMple! schreef:Een carport maakt niet zo veel verschil t.o.v. buiten staan.
Er is trouwen aardig wat variatie see for yourself en dan heb ik maar 1 link gegoogled: http://www.gardenpleasure.nl/enkelcarport_platdak.htm
Als een auto kan drogen en droogstaan is het al winst…..... toch, maar binnen is beter.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ziet er best leuk uit
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind het eigenlijk ook wel erg leuk dat mijn CX met erg grote foto’s in het Club blad is gezet
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik heb het ook met veel plezier gelezen Arjan
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het was lekker weer vandaag, dus mooi moment om na het werk de CX eens te wassen. Die was inmiddels toch wel aardig vies geworden.
De CX had ik voor de winter netjes schoon gemaakt om zoveel mogelijk bescherming te bieden. Zie pagina 8
Inmiddels zag de CX er lang niet zo meer uit, ik was eigenlijk bang dat alles hard achteruit was gegaan.
Ik was eerder deze week al aan de gang gegaan met de zwarte kunstof delen. Nu eens met een sopje verder gegaan.
In de hoogste stand en de kappen verwijderd om eerst de wielkasten uit te spuiten en de bodem. Na een korte blik in de wielkasten lijkt het allemaal nog wel mee te vallen. Er komt wel wat roest op bepaalde hoekjes, maar dat is allemaal nog prima te verhelpen zo te zien.
Qua roest hebben denk ik de deuren en achterklep het meeste geleden, maar die waren ook al ni echt goed meer. De dorpels moeten nog wel nagekeken worden.
Na het wassen het volgende resultaat. Foto´s zijn wat wazig omdat er te weinig licht over was om degelijke foto´s te maken.
De behandeling van pagina 8 heeft denk ik wel goed geholpen, want de lak voelt nog redelijk glad en schoon aan, zonder er nu wax op aan te brengen. Er zit ook nog wel glans in, terwijl er nog amper zon stond.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister weer eens een paar 100 km gereden. O.a. natuurlijk naar de meeting.
savonds terug naar huis nog even 2 filmpjes gemaakt. Bij gebrek aan licht helaas niet al te duidelijk
Zoals te zien, heb ABS systeem heeft een eigen leven. Als het lampje brand werkt de ABS ook echt niet heb ik gister moeten ondervinden
Binnenkort het reserve wiel er maar weer eens uit halen om wat stekkers te controleren…
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net maar eens even naar 1 van de ABS sensoren gekeken. Zie het filmpje hierboven voor het probleem
Aan de ABS tanden zag ik zosnel geen rare dingen, ik denk niet dat het daaraan ligt.
De sensor zelf
Horen deze verbindingsstukjes?
De wielkast zelf ziet er verder nog prima uit
Alvast de stekker onder de kap ingespoten met contactspray en bij gebrek aan beter vervolgens met WD40.
Ik houd het even bij 1 kant, eerst maar eens kijken of het nu weg is, dan weet ik waar het aan gelegen heb. Als ik beide kanten doe weet ik straks nog niet waar het probleem nu lag. Ik heb nu eerst gegokt op RV omdat LV ongeveer 1 jaar geleden vervangen is. Niet door een nieuwe, dus dat is ook weer geen garantie.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Horen deze verbindingsstukjes?
Iemand een idee?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Arjen, ik weet alleen dat ik ze niet had op de TRS. Maar dat zegt misschien niet alles.
Het blijft vervelend dat ABS systeem maar je komt er wel uit. Succes in elk geval.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je TRS had ABS?
Anders moet ik het andere wiel eraf halen om het te vergelijken.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Meneer Verkade… Bent u levensmoe????? Die auto staat alleen op de boordkrik..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar zat ik al op te wachten…
Begrijp dat het dus niet veilig is.
Ik had het wiel al onder de dorpel gelegt.
Zo’n krik moet toch geschikt zijn om de auto op te tillen? Hoe wissel je anders veilig een wiel onderweg?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Nou had mijn vrouw vandaag ook nog een lekke band met de Xantia.
Ik heb wel altijd goed voorbereid een klein hydraulisch hefkrikje achter in de auto liggen.
Toch bleek het onlangs nog gecontroleerde reservewiel - leeg…stond water in de rand van de velg die kenneljk op enig moment daar is gaan rotten/cq lekken.
Zeker in Nederland langs de kant van de weg moet ik er niet aan denken om de originele wagenkrik te moeten gebruiken. Voorbij denderende vrachtwagens…
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het zou moet kunnen overigens maar een deugdelijke krik met steunen is natuurlijk noodzakelijk.
En ja, mijn TRS had ABS. Met overigens dezelfde ABS probleempjes. Sterker nog, ik zal nooit zeker weten of mijn onfortuinlijke glijder voorkomen had kunnen worden met werkend ABS systeem. Het scheelde maar een haar of ik had de auto onder controle kunnen houden. Mogelijk dat een achterwiel even geblokkeerd heeft waardoor ik ging pirouetten.
(Gelukkig is de weg na deze mijn ongeluk geasfalteerd met speciale steentjes en staan er waarschuwingsborden. Elke dag nog dat ik er langs rij zie ik die enorme ‘deuken’ in die stenen muur die ik en andere onfortuinlijken gemaakt hebben.)
Dus: hopelijk fix je die sensor snel! Ik was nooit maar ben, zeker na de afgelopen winter, een groot fan van het ABS systeem!
Succes!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De ABS werkt ongeveer 80 a 90% van de tijd gelukkig wel. Vaak in het begin zie ik het eerste half uur het lampje helemaal niet.
Van het weekend toen die net even niet werkte blokkeerde de boel dus wel omdat er iemand van baan probeerde te wisselen terwijl ik er al bijna naast zat, gelukkig reed ik amper 30 en door het harde geluid van blokkerende wielen ging ze niet verder.
Maar als je de boel op krikt op het krikpunt, waar zat je dan je bokken onder?
Want ik zover ik weet mag je een hydraulisch krikje ook niet vertrouwen om op te werken.