20 van de 183
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 maart 2010 11:52 PM
  [ # 286 ]
Arjan Verkade schreef:

Horen deze verbindingsstukjes?

Nee dat hoort 1 kabel te zijn, of wel 2 kabels in 1 mantel van rubber…. Hier is blijkbaar een reparatie gedaan in het verleden.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 maart 2010 10:11 AM
  [ # 287 ]
Arjan Verkade schreef:

Horen deze verbindingsstukjes?

Hier zijn krimpkousjes gebruikt. Waarschijnlijk een draadbreuk geweest? Misschien weet de vorige eigenaar iets?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 24 maart 2010 10:14 AM
  [ # 288 ]

Ik vermoed eerder dat iemand op de makkelijke manier een ABS sensor heeft vervangen, zonder de lange kabel uit de wagen te pielen Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 maart 2010 07:13 PM
  [ # 289 ]

Thanx!

Ik denk dat je helemaal gelijk heb.
Dit zou wellicht wel eens de zwakke plek kunnen zijn in de bedrading. Zeker ook omdat dit stukje niet beschermt is door de dikke mantel.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2010 11:52 AM
  [ # 290 ]

Van de winter nog wat onderdeeltje verzameld die geen haast hadden om gemonteerd te worden. Nu het beter weer is eens de tijd voor genomen Wink

Eerst maar eens begonnen het startblokkeeringspaneeltje eruit te halen. Deze had namelijk geen klepje dat netjes werkte, gelukkig bleef het dekseltje altijd wel zitten.

Na het terug monteren is het resultaat 3 werkende dekseltje Cool
Zie ook direct het designfoutje van het interieur.

Ze zitten nog recht ook!

Daarna maar eens geen kijken naar het zekeringkastje. Het blauwe relais vertoonde al langere tijd kuren… De interval stand van de ruitenwisser had een eigen leven en deed maar waar die zin in had. Na een tijdje opwarming ging het vaak wel beter overigens.

Ik schaam me natuurlijk voor het logo, maar het zit gelukkig uit het zicht Wink

Zo blijven we lekker bezig Smile

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 maart 2010 11:09 PM
  [ # 291 ]

mooie upgrade ! en weer strakke klepjes !!

vraagje;
wat dat lastig om een dekseltje (met intacte “oortjes”) op de uitstekende scharniertjes van dat specifieke dashbordvakje te klikken ?

had je alleen storing in je oude interval relais, of ook andere rare electrische zaken ?
ik had een keer wat water in mijn zekering kast…..  confused die zekeringskast was toen door corrosie om zeep geholpen…..
als je het vakje/deurtje vd zekeringkast open hebt (zoals in je foto), kan je dat kleine schroefje in het midden losdraaien - zie onderste foto, vooraan in ‘t midden. dan komt de zekeringkast los van het deurtje/klepje. de licht grijze zekeringkast heeft een zwarte onderschaal. die kan je er dan van losklikken (rondom even los haken).
het water wat binnenkwam, bleef bij mij in deze zwarte onderschaal staan, en zo bleef de dubbele printplaat onder water staan….....  het gevolg laat zich raden.
kan dus geen kwaad om die onderschaal even los te maken, voor inspectie.

vervolgens heb ik met een boor die zwarte onderschaal ruim geperforeerd, zodat, mocht er water binnen komen, daar niet blijft staan. kleine moeite !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 maart 2010 11:52 AM
  [ # 292 ]

Thanks Wink

Nee, dat is niet moeilijk, ik had het toen ook al gedaan bij het linker bakje. Die is met dekseltje erop ook bijna niet te plaatsen, of je moet het hele klokkenspel verwijderen incl. alles wat er omheen zit. Dus het linker klepje heb ik zelfs geplaats terwijl het bakje al op zijn plaats zat (waarschijnlijk nog wel los.

Ik had alleen last van het blauwe relais, ik hoorde dat ook vaak achter elkaar klikken, een soort rateltje hoor je dan.
Wat ik wel heb is dat als ik de ruitenwisser uit zet de arm vaak heel traag naar de rust stand toe gaat, ik moet nog even kijken of dat nu nog steeds zo is met het nieuwe relais.
Verder doet alles het prima.

Mooie tip van het water, dat is een kleine moeite om even een keer te controleren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 maart 2010 07:28 PM
  [ # 293 ]

Het inspuiten van de rechter ABS stekker heeft niet geholpen, het lampje ging gister nog steeds regelmatig aan.
Het viel me op dat het vooral voorkwam bij sturen, vaak bij naar de andere kant sturen gaat die weer uit.
Ook op diepe riggels, of soms drempel gaat het lampje aan of juist weer uit.

Net nog even de linker ABS stekker gecontroleerd onder het reservewiel. Deze zit nog helemaal in het vet, wel nog even de pootje een beetje verbogen zodat de stekker anders in elkaar valt dan dat deze deed. Ik heb weinig hoop dat dit het probleem gaat verhelpen.

Mijn vermoeden gaat nu vooral naar de krimpkousjes die bij het rechterwiel (zie foto stukje terug) zitten.
Ik denk dat ik deze opnieuw zal moeten maken.

Het beste lijkt me solderen en vervolgens een krimpkous er overheen?

Alleen dan nog even een goede manier verzinnen om de auto veilig op te krikken Wink

Is het veilig om de auto te laten staan op zo’n 3 tons krikje?
Of moeten er dan bokken onder?
Dat zou ook geen probleem zijn, alleen ik weet niet waar ik die dan onder moet zetten als de krik onder het krikpunt staat.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 maart 2010 08:18 PM
  [ # 294 ]

als je direct op het wiel niveau moet werken, zou ik genoeg hebben aan een garagekrik.
als ik er onder zou moeten werken, zou ik extra willen zekeren. dat doe ik meestal met stapel tegels onder het wiel.
waar je extra moet steunen vooraan weet ik niet…..
achter kan onder de “as” in het midden.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 29 maart 2010 09:38 PM
  [ # 295 ]

De beste verbinding is idd een goede soldeerverbinding, met een krimpkousje er over. Maar ook dat kan na verloop van tijd breken als het vaak beweegt.
Maar als je het daarmee oplost, dan ben je er voorlopig vanaf en kan je het altijd weer opnieuw solderen als het lampje weer gaat knipperen… Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 maart 2010 10:38 PM
  [ # 296 ]
cx25gtit2 schreef:

als je direct op het wiel niveau moet werken, zou ik genoeg hebben aan een garagekrik.
als ik er onder zou moeten werken, zou ik extra willen zekeren. dat doe ik meestal met stapel tegels onder het wiel.

Bedoel je tegels onder het wiel dat je onder de dorpel legt zodat die dichter bij de dorpel ligt en de auto minder naar beneden zou vallen?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 maart 2010 10:57 PM
  [ # 297 ]

krik onder het reguliere krikpunt, auto omhoog.
en een stapel tegels onder het wiel dichtst bij dat krikpunt. kan ze nooit ver omlaag komen.
(die tegels doe ik alleen als ik er onder wil kruipen)

ik weet niet waar je aan de voorkant extra kan ondersteunen als je een voorwiel er af haalt.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 maart 2010 01:42 AM
  [ # 298 ]

Ondersteunen bij voorkeur onder het voorsubframe bij de ophanging van de onderste draagarm. Daar is ie het sterkst. Gewoon een assteun met een blok hout ertussen zodat de onderkant netjes blijft.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 april 2010 11:17 AM
  [ # 299 ]

De turbodruk meter is raar gaan doen.

Als de motor uit is ligt die gewoon links (normaal)
Als de motor draait staat die in het midden (ook normaal)
Alleen hij blijft nu altijd in het midden staan… Of je nu volgas geeft of normaal rijdt hij blijft stil staan.

Iemand een idee waar dat in kan zitten?

Het verbruik vind ik de laatste tijd ook erg tegenvallen Confused
Dat ligt nu vaak rond de 1 op 7.5 Confused
Normaal gesproken lag dat tussen de 1 op 8.5 en 9.5…

Ik dacht eerst dat dit aan de kou lag, maar dat zou nu toch wel weg moeten zijn.
Er lag pas wel een vacuumslangetje los, ik kan alleen niet zeggen wanneer ik deze nu precies gemaakt had.

Nu loopt en rijdt die eigenlijk wel weer erg fijn, dus waar dat hoge verbruik nu in kan zitten?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 april 2010 07:49 PM
  [ # 300 ]

Het kouder zijn, van het weer, kan ook een oorzaak zijn van een hoger verbruik omdat het langer duurt totdat hij op bedrijfstemperatuur is. Tenminste mijn motor loopt ook duurder in de winter.

Profiel  
 
 
20 van de 183
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook