Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik ben geen techneut.
Maar als een tank ½ vol is dan ruik je niets,en je ruikt benzine na voltanken? Dan moet er dus iets zijn vanaf de vulpijp tot de tank (¾ vol) waar een klein lek / poreus stuk zit…... Nadeel van bezine is dat het vluchtig is. Misschien moet je hem eens aftanken en dan droog wegzetten in een garage/stalling en met een jerrycan afvullen? Met het koelere weer zal het ook niet snel verdwijnen en misschien kan je dan een lekkage constateren.
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kunt met tanken de tank ook gewoon half vol doen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dat is inderdaad echt gemakkelijk alhoewel een garage natuurlijk wel zo handig is.
10 tegen 1 dat het je vlotter is: gooi nog maar een bommetje vol en kijk dan maar eens bovenop je vlotter, sijpelt er een minimale hoeveelheid benzine uit met een overdosis aan benzinedamp!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er onderuit halen geloof ik ook best wel dat het niet heel moeilijk is, maar de klus zal door een brug vast een stuk makkelijker worden. Die heb ik natuurlijk niet
Over dat half vol tanken zit ik idd wel te overwegen als tijdelijke oplossing totdat de CX weer eens naar de garage moet
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van het weekend reed ik met de Xsara achter mijn eigen CX.
Ik heb geprobeerd wat foto’s te maken, maar helaas was het al te schemerig waardoor de sluitertijd te lang was om een scherpe foto te maken
Het zijn toch wel weer grappige foto’s.
Ik moet zeggen, het is op de weg toch wel een bijzondere auto om te zien. Ook al heb ik van het weekend genoeg CXen zien rijden bij de toertocht van de CX Club.
En wat ziet dat veren op de snelweg er fantastisch uit over een flinke hobbel. Het voorwiel komt zowat geheel uit de wielkast en bij het inveren verdwijnt het er weer helemaal in. Dat allemaal 1 in vloeiende beweging.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weer even een updatetje.
Toen pas de Xsara wat probleempjes had kwam ik savonds thuis en stond ik naast de CX.
Toen leek het net alsof ik licht zag branden in de CX, ik dacht eerst dat ik het mij verbeelde want in het Westland zie je wel vaker licht als het donker is (verlichte kassen).
Toch even naar het plafondlampje gekeken of dat niet brande, maar dat was gewoon uit. Maar toch zag ik nog licht, dus nog goed kijken blijkt het dat er 1 van de leeslampjes van de achterpassagiers brandt
Ik was nogal verbaast gezien deze het nog nooit gedaan hebben zolang ik de CX bezit, dat is inmiddels toch alweer zo’n 2.5 jaar…
Dus even de sleutels opgezocht en direct het lampje uitgezet. En uiteraard ging het lampje ook nooit meer aan…. Dit moet ik dus nog even een keer uitzoeken of er nu een contactje niet goed zit. Ik ging er altijd vanuit dat gewoon de lampjes stuk waren.
Hoelang de CX zo gestaan heeft weet ik niet, overdag zie je het natuurlijk bijna niet.
Blijkbaar lang genoeg om de CX met wat meer moeite te laten starten, maar starte nog wel. Dus direct maar even een blokje om gereden om de accu op te laden, ik had immers de CX nodig gezien de Xsara niet werkte De volgende morgen starte de CX weer zoals normaal
Hoe loopt hij nu?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik rijdt er tijdelijk dagelijks in en daardoor ook veel in de file.
Vooral met een koude motor nog veel schokken, warm is ook nog ruimte voor verbetering, maar wel beter.
Alleen moet ik nu elke keer gas bijgeven na het starten, dat is soms wat lastig
Ik heb er ook niets meer aan gedaan en voorlopig ook echt geen tijd voor, zodra ik daar weer wat verder mee ben komt er een update in het andere topic
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De CX is inmiddels verhuist naar een nieuwe slaapplaats
Dit is nu mijn eigen privé plek in een afgesloten gedeelte van de parkeergarage onder mijn woning
Hopelijk gaat dit veel roest elende voorkomen.
Ik verwacht in elk geval van de winter ook niet meer zoveel vocht in de CX te hebben als vorige winter.
Dat is zeker geen verkeerde plek! Beter geventileerd dan een garagebox. Wel grappig die korte parkeervakken: blijkbaar heeft de gemiddelde woningeigenaar een panda.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
prima plek zou ik zeggen, en afgesloten achter een hekwerk !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De plek is niet te kort, maar er ligt zo’n blok achter, dat is eigenlijk net te hoog om de CX in de laagste boven te zetten. Vandaar dat die wat verder naar voren staat
Maar dat mag de pret niet drukken
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Perfect zo!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooie plek, zoiets zou ik ook wel willen…
Maar houdt dat in dat je er van de winter niet mee gaat rijden?
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 09-02-2010
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Arjan Verkade schreef:Om even snel op de benzine lucht terug te komen…
Zaterdag even met de CX gereden en de benzine was om de auto weer goed te ruiken, de tank zat ook nog aardig vol.
Inmiddels is de tank half leeg. Net even wat test rondjes gereden, en vervolgens de mijn neus nog even onder de auto gestoken recht achter en er is nu geen spoortje van benzine in de lucht te bekennen
Ik denk dat er toch even expers naar ga laten kijken, als ik wat vind dan heb ik toch geen onderdelen om het te vervangen. Zeker als de tank er onder vandaan moet dat zie ik zelf niet zitten, ik zit ook niet te wachten op een plaatselijke milieu ramp
Heb ook last gehad van benzinelucht rond de auto na een tankbeurt. Er hingen zelfs druppels onder aan de tank en op de grond.
Heb enige tijd niet meer vol getankt, tenzij gevolgd door een lange rit zoals tijdens vakantie.
Na het nodige zoekwerk bleek de aansluiting bovenop de tank, bij de flotter, de schuldige.
Er stond gewoon een laagje benzine in de kom.
Na het, met beleid, verwijderen van de schijf (met de bajonetsluiting) en de rest, bleek op de tankrand een bultje te zitten.
Dit was te groot om door de rubber ring af te kunnen sluiten.
Een beetje gepield met een vijltje (slijpen met een dremeltje is natuurlijk niet aan de orde in die benzinedampen) , het bultje iets kleiner kunnen maken.
Daarna siliconenvet (vacuumvet/kranenvet) erop, de rubberring enz. Tot nu toe gaat het goed.
Misschien iets? Scheelt tank uitbouwen.