Ik denk gewoon een radiateur die langzaam begint te zweten.Weet je al wat het is eigenlijk LHM,koelvloeistof of misschien nog wat anders.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
LHM zit zover ik kan zien en weet niet in die hoek, dus lijkt me uitgesloten.
Ik kan niet goed bepalen wat het is…
De radiateur lijkt droog te zijn in die hoek onderin, en deze is ook door de vorige eigenaar vervangen nog niet al te veel km’s geleden. Ik denk 40k of minder.
De intercooler zelf is erg vet aan die kant, maar de vorige keer kon de garage niets vinden.
Misschien is het alleen oud vuil dat door water en warmte na het rijden los komt?
Het lekt ook niet altijd als ik de auto gebruikt heb.
Is je intercooler misschien lek?Verklaard ook misschien wel het zo af en toe onrustige lopen van je blok.
Heb je al eens de luchtslang van je turbo afgehaald en gekeken of deze vet of olieachtig is?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De intercooler was toen gechecked maar niets kunnen vinden.
Vanmorgen heb ik de boel even met flink heet water afgespoten. De intercooler is nu zover ik zo snel even zag bijna niet vet meer.
Eens kijken hoe lang dat zo blijft
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
De intercooler vervoert toch alleen lucht, die kan toch geen olie lekken? Dus als die vet is, komt dat waarschijnlijk ergens anders vandaan.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De intercooler kan wel vet worden door oliedampen vanuit de carterventilatie of door olielekkages vanuit de turbo. De turbo is immers drukgesmeerd met motorolie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij wordt zo’n beetje het gehele inlaat traject vettig van de olie.
Wie het weet mag het zeggen
Volgens mij zie ik daar wel een druppel hangen op de plek waar die ook lekt, geen idee waar het dus vandaan komt
Turbo begint op zijn einde te raken,wat Waterman al zei de turbo is olie gesmeerd en vooral als de turbo speling begint te krijgen beland er motorolie in de intercooler.
Dus wat ik al zei haal de luchtslang even van de Turbo en dan zie je het snel genoeg denk ik olie dus.
waarschijnlijk lekt ie op de aansluiting van kunststof naar aluminium huis van de intercooler. Daar is t ook vettig op de foto.
als de turbo een weinig olie gebruikt kun je nog wel een tijd doorrijden, maar eens is het op.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij is het bij de Turbo zelf helemaal droog.
Die aansluiting dacht ik zelf ook aan, maar vorige keer konden ze daar niets vinden.
Ik laat het volgende keer gewoon normaals controleren.
Arjan de olie lekkage van de turbo gaat door de luchtslang dus die vanaf de intercooler naar de turbo loopt heen dus inwendige lekkage.
Aan de buitenkant zie je dus niks!!Je moet dus die slang van de turbo afhalen en kijken of de slang aan de binnenzijde overmatig nat is van de olie.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
waterman schreef:De intercooler kan wel vet worden door oliedampen vanuit de carterventilatie of door olielekkages vanuit de turbo. De turbo is immers drukgesmeerd met motorolie.
is dat eerst genoemde ‘t niet gewoon ??
in mijn T2 is het her en der rond dat inlaat traject ook wel wat vettig hoor…...
is dat een probleem ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ach, wat is een probleem. De turbo wordt in 9 van de 10 van deze lekkage’s gewoon minder. Kan ie oud mee worden, maar ja, perfect is het natuurlijk niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wat te doen, turbo revisie ??
of nieuwe / andere turbo ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed de Turbo mag dus wat olie gebruiken, al is dat niet te merken aan het olieniveau….
Of de olie nu door de Turbo of iets anders in de buis komt, de buis lekt wel. Dat duid weer op valse lucht, en dat is niet handig….
Ik laat het volgende keer bij de garage gewoon weer even checken.