goed bezig ...
de laatste keer dat ik jouw auto zag, waren de deuren aan de onderkant redelijk krokant;
ik kan het gemist hebben in je topic, maar heb je die nu (al) vervangen?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helaas nog niet, maar daar wordt aan gewerkt
LV is nog hard aan de onderkant.
De achterdeuren zijn matig. Maar RV is eigenlijk het slechtst.
Maar ik heb nog nooit last gehad van lekkage, en gezien de CX nu binnen staat roest het ook niet erg hard verder
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van de week nog even met de CX bezig geweest.
Ik had eerder dit jaar samen met wat andere spulletjes bij CX Basis dit lampje besteld.
Dus ik heb maar weer eens het klokkenspel eruit gehaald om 2 acties te kunnen doen.
Direct even fotootje geschoten van een wat daar allemaal achter zit
Daar is dus ook de tellerkabel te vinden. Aangezien de teller nogal schommeld nudat er een extra sensor tussen zit voor de tripmaster deze maar eens voorzien van wat smering. Dit van 2 kanten, dus ook onder de motor kap. Nudat ik wat meer gereden heb lijkt het wel voor wat verbetering te zorgen.
Het lampje is hiervoor:
Oftewel het verlichten van het contactslot.
Hier is de nieuwe geplaatst.
Na het plaatsen had ik nog geen idee wanneer dit lampje moest branden, dus hij deed het toen nog niet. Ik wou de auto eigenlijk ook niet starten dus ik dacht dat komt later wel.
Gister was de technische keuring voor de Le Citron Pressé.
Toen ik aankwam werd al snel al het papierwerk gecontroleerd en wat andere zaken, daarna mocht de CX direct de brug op.
Er werd al snel de conclusie getrokken dat het een goede auto was met een nette bodem. Met verder als opmerking dat alleen de voorremmen matig waren, maar dit was geen probleem om af te keuren
Voor mij geen verrassingen, want van de remmen dat wist ik al.
Aangezien ik zelf de remmen vervangen wilde hebben daar ook gister maar aan begonnen. De handrem was ook al niets meer dus dat ook mee genomen.
Na wat uurtjes werken met flink wat hulp, want zelf kan ik lang niet alles heb ik nu dus een set nieuwe vooremmen, blokken en handremblokken.
De handrem hoef ik nu maar een cm of 2 aan te trekken dan zit dit al flink vast.
Een tijdje geleden viel me het na een dag CX rijden al op dat als ik in de Xsara stapte dat deze wat feller remde dan de CX, ik denk dat dat nu ook wel over is. De CX remt weer erg fel, je hoeft het pedaal amper aan te raken
Ik had hier pas al verteld dat ik de ringen bij de tankvlotter en aanzuig punt van de benzine tank had vervangen om de tanklekkage te verhelpen. Helaas had dit toen niet geholpen. Toen ik de tank weer voor het eerst vol tankte zeikte de benzine er gewoon weer uit Ik baalde er wel even flink van omdat dit al lang speelt en het leek elke keer opgelost te zijn, maar toch weer niet. Ik had de boel ook nog nooit eerder zien lekken… Ik rook alleen altijd benzine.
Dus zelf nog maar eens in de inspectie luikjes gekeken, en kwam tot de conclusie dat het bij de vlotter vandaan moest komen, ondanks dat daar een nieuwe ring tussen zat.
Op CitroMobile heb ik een nieuwe tankvlotter kunnen regelen, en bij CX Basis voor de zekerheid maar een nieuwe ijzeren ring (de rubberen had ik natuurlijk al vervangen).
Ook de vlotter is gister in de CX gezet.
Nadat ik de tank helemaal vol gegooit had met benzine rook ik niets, zag ik geen benzine!
Na een stukje rijden nog even bij het inspectie luikje gekeken, ook hier niets te zien en te ruiken
Daar ben ik dan ook wel erg blij mee, en is natuurlijk ook echt een vereiste voor de Le Citron Pressé
Nadat ik dit allemaal gedaan had en in het donker naar huis reed viel me ook op dat het lampje van het contact slot ook brandde, oftewel deze gaat branden als de verlichting in geschakeld is. Dat ziet er best mooi uit moet ik zeggen
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi hè? Maar eigenlijk ook wel raar. Onder het rijden durf ik er eigenlijk altijd wel blind op te vertrouwen dat de sleutel er nog in zit. Maar in een CX kun je dat dus ook echt zien. Ik heb het idee dat dit lampje veel nuttiger zou zijn als het op de binnenverlichting zou zijn aangesloten - daar zit een timer op met voldoende tijd om de sleutel in het gat te steken. Nu moet je eerst (stads)licht aanzetten als je in het donker het contactslot niet kunt vinden.
Mooi dat je het probleem met de tank zonder rare dichtsmeer-lapmiddelen hebt kunnen oplossen. En voor iedereen wel een prettig gevoel dat je remmen weer helemaal in orde zijn
Totaal aantal Berichten: 10376
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij een sm brandt het lampje voor het contactslot als de deuren open zijn. Dat is veel handiger.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Bij een sm brandt het lampje voor het contactslot als de deuren open zijn. Dat is veel handiger.
ik doe altijd de deur dicht en dan pas de sleutel erin
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach het lampje is gewoon een leuk detail
Het zou idd ook niet handig zijn als het lampje uit gaat bij het sluiten van de deur. Je kan nu ook altijd bij het afzetten van de motor goed je sleutel zien.
Nog even wat foto’s geschoten van de boosdoener voordat ik hem weggooi:
De scheuren zijn in elk geval duidelijk te zien.
Ik was nog vergreten te melden dat ook de achterremmen ontlucht zijn, deze deden niet zoveel meer.
Zojuist ook nog even de rechter spiegel goed gezet.
hing niet goed, en was makkelijk te bewegen. Normaal zou je denken dat de imbus niet goed vast zit. Maar in dit geval bleek het de voet op de deur te zijn die los zat!
Dus deze even vaster gedraaid, de spiegel lijkt nu weer netjes te zitten. Ik kon hem in elk geval goed afstellen zover je dat kan als je stil staat. Binnenkort maar eens zien hoe dat bevalt tijdens het rijden
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zo Arjan, je hebt je tijd prima besteed zeg! Goeie akties…!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die was wel heeeeel brak, die afsluiting op het tankvlotterhuis !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, ik vind het ook wel goede vooruitgangen
Ik heb ook weer een hoop over de CX geleerd, dat is ook altijd mooi meegenomen.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zojuist een leuke rit gereden vanaf Trés Beau voor het 10 jarig bestaan van de technische commissie van de CX Club.
Een hele mooie rit die leuk opgezet was. Met wat grappige opdrachten ertussen.
De remmen zijn echt weer helemaal top, het pedaal reageerd op een zachte aanraking. Alles grijpt dan weer lekker aggresief aan.
Toen ik vanuit de CX even in de Xsara stapte om hem te verplaatsen dacht ik bij de eerste keer remmen dat er niets gebeurde
De benzine tank had ik gister weer vol getankt, en er was niets aan benzine te ruiken, dat lijkt ook goed te gaan. Daar ben ik ook erg blij mee.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nudat ik de benzine tank weer vol kon tanken kon ik weer eens het verbruik meten.
Achteraf gezien doe je dat natuurlijk liever niet, want dan kom je op 1 op 8.2 uit
Dat is gemeten over 250 km.
Wat ik zaterdag wel leuk vond is dat er bleek dat mijn CX al eens eerder bij Trés Beau was geweest bij 1 van de vorige eigenaren.
Erg leuk dat er uit de printer nog een factuurtje kwam van een APK uit 2005. Deze heb ik dus mooi bij mijn onderhoudshistorie kunnen toevoegen
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb voor de LCP even 2 extra TRXen geregeld.
Het originele reserve wiel uit 1989 blijft mooi thuis.
1 van de 2 was zacht dus deze even met een 12v pomp op spanning gebracht.
Ik hoopte dat een 190er die weinig verschilde met de 185er reserve band wel onder de motorkap zou passen.
Niet dus….
Goed de lucht er weer uit, dan past die prima
In de achterbak ligt in elk geval een reserve wiel op spanning. Als ik een 2de lekke band krijg zal ik hem onderweg moeten oppompen, nou ja dat kost maar even wat extra tijd dan.
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom geen spuitbus in de auto om de band weer te “plakken”
Kun je toe met één reservewiel
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die heb ik ook nog
Maar ik weet of je de band daarna kan weggooien of kan hergebruiken.