Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Net echt…!
Heel veel succes Arjan!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, ik heb er zin in!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De CX is weer thuis vanaf de Le Citron Pressé.
Eigenlijk is op een aantal kleine puntjes na alles helemaal goed gegaan met de CX.
Ik heb 1 of 2 keer gehad dat de km teller kabel bij de sensor van de tripmaster los schoot. Dit komt o.a. doordat ik de kabel niet te vast wil draaien, want dan schommeld de teller meer. Dus dit ben ik maar bij stops hier en daar even gaan controleren, maar later heb ik daar geen last meer van gehad.
Daarbij komt er af en toe nu getik vanaf de km teller in het dash, misschien extra slijtage door het schommelen?
Halverwege de zwaarste dag na een aantal uur volgas rijden is er een resonatie ontstaan in de uitlaat, waardoor iedereen mij nu prima hoort aankomen bij bepaalde toerentallen
Ik moet dus nog even uitzoeken of de uitlaat tegen de koets aan komt of dat ergens in de uitlaat zelf zit.
Wel grappig om te merken dat de motor bij een hoogte van 1 km en hoger toch wat minder lucht krijgt. Als ik nog geen turbo druk heeft dan schokt de motor wat meer bij volgas optrekken. Aan de turbodrukmeter is ook te zien dat er minder druk wordt opgebouwd op die hoogte.
Verder is het prima gegaan. De wegligging is prima, ik heb helemaal geen nadelen ondervonden van de TRXen. Het was gelukkig ook droog natuurlijk.
De motor trek als een beer, doordat al het koppel in het midden gebied ligt gaat de CX ook zo makkelijk een berg op. Ik heb bijna nooit boven de 4500 rpm hoeven gaan om hard omhoog te kunnen.
Ik heb dan ook diverse leuke complimenten gehad dat mensen toch wel een beetje jaloers zijn als ze de CX bergop zien gaan
Dan nog een punt waar de CX bekent om staat maar voor mij nu echt een groot voordeel was is de diravi!
Ik weet ik zeker dat de rally voor mij nog een stuk zwaarder had geweest zonder diravi. Je krijgt natuurlijk nooit een klap in het stuur zodra je door een diepe kuil gaat of door de berm moet omdat de weg te smal is. Dat is natuurlijk wel zo prettig als je naar beneden kijkt en je daar een gat ziet van een paar 100 meter diep (ja soms ontbreekt de vangrails dan zelfs nog…).
Het sturen door de haarspelt bochten door de korte omslag gaat ook veel makkelijker dan bij andere auto’s.
En dan natuurlijk het confort, ik kan niet zeggen dat je na een lange dag echt fris uit de auto stapt van het is gewoon redelijk zwaar. Maar de vering en de fijne stoelen zorgen er wel voor dat je de volgende dag gewoon weer met plezier de auto in gaat. Zelfs de terug reis van 2 uur heb ik gisteravond met plezier gedaan.
Dan nog even wat foto’s
Bij de eerste dag.
Er deden volgens mij intotaal 3 Turbo 2’s mee. Hier 2 samen.
Vlak voor de start van de laatste dag
Bij de lunch van de laatste dag
Bij de eindlocatie zag ik de kans om de CX op een leuke plek neer te zetten. Dat werd door een hoop mensen gelukkig gewaardeerd
Alle foto’s van het hele evenement staan in het album
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Fijn dat de CX zo goed gepresteerd heeft, maar hier mag ook best vermeld worden dat de chauffeur en de navigator ook heel goed gepresteerd hebben: eerste rallydeelname en dan direct de tweede plaats gepakt in de toerklasse. Vooral de manier waarop jullie dat gedaan hebben, is indrukwekkend: met volledige inzet, maar altijd fair en goedgezind. Gefeliciteerd!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks Rens
Je heb het zelf met een 3de plek natuurlijk ook niet slecht gedaan
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
We hebben ervan genoten!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Cool, en mooie foto’s. En die citroengele DS…
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:En die citroengele DS…
Ja, jij wel… ik ben de haas die er een koppeling in kan gaan knutselen… die hebben ze er effe uitgetrapt namelijk..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van Boudewijn?
Die heeft dan best nog wat tegenslag gehad met zijn IDtje…
Maar idd wel een erg leuk ding
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Prachtplaten en mooi verslag Arjan!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
RensKorevaar schreef:Fijn dat de CX zo goed gepresteerd heeft, maar hier mag ook best vermeld worden dat de chauffeur en de navigator ook heel goed gepresteerd hebben: eerste rallydeelname en dan direct de tweede plaats gepakt in de toerklasse. Vooral de manier waarop jullie dat gedaan hebben, is indrukwekkend: met volledige inzet, maar altijd fair en goedgezind. Gefeliciteerd!
Applaus …. Mooi man!
We lezen het verslag wel in de La CX en Route En route was het zeker
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Geweldig gedaan Arjan! Complimenten aan jou en je vriendin voor deze prima prestatie. En de CX natuurlijk…
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klinkt als een mooie happening !
leuk je verhaal en foto’s !!
maar waar had ik nr. 53 nou eerder gezien ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb nog een Herbie replica zien rijden tijdens de rally. Maar misschien moeten we het er wel in houden, Arjan z’n Herbie.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Daar moest ik ook eerst aan denken,maar dacht late dat dit 51 was.
Maar idd een geweldige prestatie.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.