Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De radio zie je bijna niet in een serie 2, bij mij al helemaal niet doordat er een armsteun boven zit
Maar de lampjes zijn wel netjes. Gezien de CX in een parkeergarage staat zie je ze eigenlijk ook bijna bij elke rit
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die armsteun heb ik ook - maar toch vind ik het leuk Ik moet eens vaker ‘s nachts gaan rijden - mijn garage is te licht.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan jij hebt de zelfde sleutelplip als ik op mijn Digit. Is de sensor het zelfde als in een digit (deurverontgrendeling op afstand)?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een CX serie 2 heeft een plip. Dit is dezelfde als bij een luxe BX type 3.
Je kent ze wel, die grijze met de rode knopje.
Deze zijn ook gewoon 1 op 1 uitwisselbaar, zolang je de afstandsbediening maar bij de ontvanger houd.
Of een Digit dezelfde heeft weet ik niet
Waarom de vraag?
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Omdat de mijne (waarschijnlijk de sensor) niet meer doet.
Dus ik kan ook bij de CXen gaan kijken voor deze onderdeel..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, maar je zal dan wel een compleet werkend setje moeten vinden
In een ander model zit ook iets vergelijkbaars, alleen dan is de afstandsbediening anders.
Namelijk deze:
Er is mij verteld dat het uit een ZX komt, maar dat weet ik niet zeker.
De ontvanger was gewoon hetzelfde
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mij is de boel in het verleden vervangen door ‘iets beters’.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij mij was dat dus ook zo door die nieuwere afstandsbediening.
Ik heb dus gewoon een plip terug geplaatst
Maar ja, zie nu nog maar een werkende te vinden…
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik kan me herinneren dat we hier een korte discussie over plaktroep hadden om te voorkomen dat de banden leeg lopen.
Net even de bandenspanning van de voorbanden gemeten. De bandenspanning is nog precies hetzelfde als de dag voor de LCP. Inmiddels dus 1.5 maand verder en behoorlijk wat zware km’s gereden
Als de velgen en het ventiel gewoon goed zijn is er helemaal geen troep tussen de banden nodig, gewoon zorgen dat alles is zoals het hoort te zijn
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De CX is weer voorzien van een nieuwe APK!
Voor de APK moest de ashoes RV vervangen worden, die was helemaal verrot. Goed dat wist ik al dus die had ik van te voren al besteld.
Het onvermijdelijke is inmiddels ook gebeurt, de uitlaat lekte. Tja dit zit er aan te komen bij een CX Turbo natuurlijk.
Bij de einddemper was die gescheurt op de aansluitging van de pot. Gelukkig allemaal te lassen dus dat zit weer netjes dicht
De APK ging best vlotjes, dus konden we verder met andere zaken.
Ook direct de olie en het filter vervangen. Zoals elk jaar ook de bougies meegenomen.
De oude vertoonde geen rare zaken, dus dat is ook positief.
In de versnellingsbak zat toch wel ruim een half liter teveel olie. Dus die hebben ook netjes op peil gezet.
Mijn deur RV zag er zo uit:
Dat ziet er helemaal niet uit dus…
Ik heb een leuke deur kunnen vinden in kleur. Deze komt alleen van een GTi af dus heeft de verkeerde raamlijsten.
Mijn oude deur demonteren en van de auto verwijderen ging vrij soepel. Zelfs de plastic zwarte raamlijsten gingen na wat verwarming prima van de deur af.
De raamlijsten van de GTi deur verwijderen gaat stukken minder soepel, deze zijn namelijk van ijzer
Gelukkig hoefde ik ze niet her te gebruiken dus die hebben we maar verbogen waar nodig en weggegooit.
Het ijzer heeft nog een ander effect, de deur krijg hierdoor wat schade aan de lak wat dus onder de lijst gaat rotten… Goed gezien dit niet in het zicht zit gewoon weggeslepen en in de zinkspray gezet.
De deur in de auto hangen is een heel ander verhaal. Trial and error zeg maar…
Gelukkig zit de deur nu wel netjes de lijnen lopen allemaal aardig door en ligt op de juiste diepte. Gaat nog niet perfect dicht, maar stukken beter als in het begin. Hopelijk wordt het in de loop van de tijd wat beter hij mag iets zakken namelijk.
Waar mogelijk hebben we tectyl tussen gespoten.
Alles is inmiddels weer terug gemonteerd en alle elektra werkt prima.
Verder alle scharnieren ingespoten.
Op de brug kan je weer andere dingen zien, dus dus voorbumper ook nog iets beter gehangen.
Zo zijn er vast nog wat kleine dingetjes die ik nu even vergeet.
En wat gaat de tijd dan snel, je ben zo een uur of 12 a 13 bezig
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, zolang dat (ook) eigen uren zijn ... Deur zag er naar verhouding van buiten eigenlijk nog best goed uit - vanaf de andere kant is het stuk erger. Wel merkwaardig - ik dacht dat serie 2 deuren eigenlijk nooit dit soort problemen geven.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Serie 2 deuren zijn volgens mij net zo erg
Bij mij roesten er 3 van de 4 deuren aan de onderkant. Deze was verre weg het ergste van de 3.
Het lijkt op de foto wel mee te vallen, maar ik kon niet echt een betere foto vinden. Ik denk dat zeker tot 8 cm vanaf de onderkant de lak bobbelde. Het was nog een kwestie van tijd totdat de buitenste lag eraf kwam zetten. Verder idd wel zonde want het was verder een nette deur zonder krassen of deuken… Het raammechnisme was verder ook nog prima. Uiteraard heb ik dat wel bewaard.
Mooi Arjan die nieuwe deur! Ze roesten idd behoorlijk, alhoewel ik vermoed dat het langer duurt dan bij serie 1 deuren waar die rubbers overheen zitten enhet vocht nog meer wordt vastgehouden.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
En wat gaat de tijd dan snel, je ben zo een uur of 12 a 13 bezig
WAT ?!?! met één deur
Maare, lekker bezig hoor. Om de deur goed sluitend te krijgen moet je niet alleen de scharnieren verstellen. Je moet de deur gewoon effe lekker torderen en verbuigen. Beetje aan gaan hangen hier en daar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik vraag me dat altijd af, en nu ga ik dat eens aan de experts vragen: is het niet ‘makkelijk’ om het onderste stuk van de deur af te slijpen en er een nieuw stuk op te lassen? Het lijkt me plaatwerk-technisch niet het allermoeilijkste gedeelte om te lassen, of zie ik dat verkeerd?
Way out in the water, see it swimming.