50 van de 183
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 juli 2011 08:57 PM
  [ # 736 ]
harry45 schreef:

Tip; Als je een nieuwe deur aanschaft is dit meestal een imitatie deur, de velsranden zijn dan meestal niet goed of onvoldoende gelijmt, om evt roestvoming tegen te gaan kun je de gaten aan de onderzijde even dichten propje o.i.d daarna laat je er gekookte lijnolie vermengd met tectyl 1 ltr olie 100 cc tec
inlopen laat het een dag staan zodat de olie door de velsranden kan zakken en door de capilaire werking
ook omhoog.
Doe dit met alle velsranden in de deur, veeg de restanten weg met wasbezine laat het geheel drogen, deur binnenkant spuiten, et voila de roestduivel is uitgebannen, ook gebruikte deuren etc kun je hiermee behandelen, kost weinig en er niets beters.

Harry

Lijnolie? RX-5? Beter dan niets, maar volstrekt onvoldoende in vergelijking met Mike Sander’s Fett.

Citroen!

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 24 juli 2011 11:37 PM
  [ # 737 ]

Who the f*ck is Mike Sander?;)

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 25 juli 2011 12:02 AM
  [ # 738 ]

Mike Sanders Fett wordt in Bennebroek verkocht, is bij mij in de buurt.
Deze Fett die heet en met spec tools verwerkt moet worden is een derivaat van lijnolie, gaat er dun in en na het afkoelen wordt het net boter en droogt na een paar jaar uit,( bescherming minder ) gekookte lijnolie met een kleine toevoeging tectyl blijft elastisch en vochtbestendig.
Daarbij komt dat lijnolie een roestvreter is door de velsranden etc kruipt en ook de holle ruimtes beter beschermd,( visserschepen behandelen de beschadigingen met lijnolie dit is niet voor niets,is zoutresistent o.a )
Een ieder is natuurlijk vrij om te gebruiken wat hij of zij wil.


Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 juli 2011 12:12 AM
  [ # 739 ]

Onzin.
Mike Sander’s Fett heeft niets met lijnolie van doen.
Je hoeft mij niet te geloven, maar ik raad je aan eens een onafhankelijke test van roestwerende middelen te lezen.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.autobild.de/artikel/rostschutzmittel-im-test-35817.html
of deze:
http://www.korrosionsschutzshop.de/cms/rostschutz-test-2008-2009-teil-1/

Citroen!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 juli 2011 12:21 AM
  [ # 740 ]

RX is ook een prima product en op die test valt wel wat aan te merken. Ieder z’n favoriet dus.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 juli 2011 12:31 AM
  [ # 741 ]

Op elke test zal wel iets aan te merken zijn, maar om een onafhankelijke test die over jaren liep zo af te doen?

Citroen!

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 25 juli 2011 01:37 AM
  [ # 742 ]

@DriverD Ik ken deze test, ik ben geen beginneling op dit gebied, heb je de kwaliteiten ook van lijnolie onderzocht?.

Maar zoals ik al schreef iedereen doet gewoon maar wat hij of zij goed vindt.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 25 juli 2011 01:56 AM
  [ # 743 ]

En als nuttige tip voor dat lijn olie onderzoek: praat maar eens met de meesterschilder van het Maritiem museum Rotterdam! Al weer een ervaringsdeskundige die wel weet waar hij het over heeft. Prima spul dus!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2011 09:58 AM
  [ # 744 ]

Voor de mensen die deze discussie graag verder willen voeren stel ik voor een nieuw topic aan te maken over bijvoorbeeld hoe CX deuren te behandelen tegen roest.

Hier graag weer even ontopic!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2011 05:12 PM
  [ # 745 ]

Net maar eens even de tijd genoemen om wat loszittende strips vast te plakken.
Aan de linkerkant van de auto zat de strip op achterdeur en achterscherm wat los. Ook de raamlijst rond het achterruitje zat los. Hopelijk blijft het weer een tijdje zitten Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2011 08:54 PM
  [ # 746 ]

Net even een kwartiertje rond gereden in de CX.

Na het beurtje loopt die echt super! Very Happy
In ze 3 rustig een rotonde over op amper 1100 rpm, vervolgens probleemloos wegrijden de rotonde af. Dit allemaal zonder schokken of stoten.

Zo makkelijk heb ik er nog niet mee kunnen rijden Smile

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 augustus 2011 10:55 PM
  [ # 747 ]

Zo doe ik het ook - maar ik heb wel een zijden voetje nodig om schokjes te voorkomen ...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2011 07:15 PM
  [ # 748 ]

Ik had hier al eens de vraag gesteld hoe je de sierstrips het beste kon opknappen. (http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206751/P0/)

Nudat mijn deur toch vervangen moest worden en ook die strips direct maar alle strips gedaan.

Even een oude foto, was het eerst. Degene op de voor en achterdeur zijn half kaal en degene onder het achterraampje is helemaal kaal.

Na het verwijderen en scheuren:

Strips weer gespoten:

En weer terug geplaatst met dubbelzijdig tape ipv de rot klemmetjes die origineel gebruikt werden:

Zo kan er ook geen vuil meer onder komen, op diverse plekken is de lak beschadigd, zo kan het erg makkelijk gaan roesten. De tape zorgt ervoor dat de strip niet meer op de lak kan klapperen.

Er is ook minder goed nieuws, de foto spreekt voor zichzelf…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 augustus 2011 07:32 PM
  [ # 749 ]

Mooie details Arjan!

Ai, das minder van de uitlaat…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 augustus 2011 08:02 PM
  [ # 750 ]

Zo kan er ook geen vuil meer onder komen, op diverse plekken is de lak beschadigd, zo kan het erg makkelijk gaan roesten. De tape zorgt ervoor dat de strip niet meer op de lak kan klapperen.Zo kan er ook geen vuil meer onder komen, op diverse plekken is de lak beschadigd, zo kan het erg makkelijk gaan roesten. De tape zorgt ervoor dat de strip niet meer op de lak kan klapperen.

Gedeeltelijk mee eens ,let wel op dat de tape vocht vast houd en nog meer rotzooi.
Beter is naar mijn mening toch klemmetjes,kun je de strippen er af en toe vanaf halen en alles schoonmaken.
En als het er toch af is eerst effe in de was en dan de strips weer terug.

Maar mooi is het wel als alles weer zwart is.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
50 van de 183
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook