64 van de 183
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 30 maart 2012 10:29 PM
  [ # 946 ]

very good Mooi die foto’s en beschrijving Arjan! Ik móet daar binnenkort ook eens aan maar stel het telkens uit. Wie weet wat ik tegenkom!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 april 2012 04:59 PM
  [ # 947 ]

Mooi dat je er iets aan heb! Wink

De CX is inmiddels ook weer voorzien van het turbo logo op het zijscherm.

De CX is voorzien van een originele plip, deze werkte altijd gewoon normaal.
De laatste tijd ging me opvallen dat de auto vaak niet open gaat met de plip, in elk geval niet in 1x.
Nu lukt het soms helemaal niet, dus moet ik met de sleutel openen.

Het rare is wel dat de auto wel bijna altijd dicht gaat. Zelfs als openen niet lukt Confused

Als ik in de auto zit en de plip bedien gaat het wel weer bijna altijd goed…

Als de batterijen op zijn dan gaat de auto toch ook niet op slot?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 02 april 2012 10:27 AM
  [ # 948 ]

Zou toch maar even naar de batterij kijken als dat mogelijk is… Misschien dat het ‘open’ signaal net wat meer batterij kost om te genereren dan het ‘dicht’ signaal?

Leuk trouwens om te zien hoe je stap voor stap je auto weer helemaal perfect maakt!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 april 2012 07:15 PM
  [ # 949 ]

Nou ja toch maar eens kijken of die batterijen ergens te koop zijn. Geen idee hoelang die er al in zitten, ik heb zelf in elk geval nooit nieuwe geplaatst Wink

Ach ja perfect… Er gaan best wat uurtjes in zitten, maar dat hoort bij de hobby.
Als je aan een CX niets zelf kan doen ben je of heel veel geld kwijt of het wordt langzaam aan een hok met achterstallig onderhoud, tenmiste zo kijk ik er tegenaan Wink

Een extra voordeel van veel zelf doen is dat je de auto goed leert kennen en ook steeds beter weet waar de zwakke plekken zitten in je auto. Die kan je eventueel weer preventief eens nalopen als dat weer eens zo uitkomt.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 april 2012 10:49 PM
  [ # 950 ]

Hmmm, ik geloof toch dat ik het niet helemaal met je eens ben. Nou is de definitie van “veel geld” voor iedereen anders, maar ik doe weinig tot niets van het onderhoud aan mijn CX zelf en toch loop ik er allerminst op leeg, en een hok is het toch ook niet. Het hangt ook sterk af van de basis waar je mee begint en de mate van gebruik van de auto. Al moet ik toegeven dat je ook het achterstallig onderhoud van een ander kunt kopen en als je dán niets zelf doet is het heel snel niet grappig meer… Brings back memories… “Haha”... Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 april 2012 02:46 PM
  [ # 951 ]

Gister op de meeting een aantal deukjes uit het dak laten halen Smile

Ik had 2 deukjes aangewezen, maar toen hij eenmaal de lamp erop had gezet had hij er denk wel een stuk of 10 uit gehaald. Die kon je normaal amper zien.
De dakplaat is nu weer helemaal netjes Smile

Ik was 1 van de laatste die aan de beurt was, de uitdeuker gaf mij ook nog het compliment. Hij vond mijn CX de strakste CX die hij die dag voorbij had zien komen Cool
Dat is toch wel weer erg leuk om te horen!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 08 april 2012 06:24 PM
  [ # 952 ]

Ik ga me ook opgeven voor de volgende meet, want helaas zag ik deze te laat…...... cry

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2012 07:55 PM
  [ # 953 ]

Heeft er iemand nog tips mbt een bewegende km teller?

Als de kabelsensor geplaatst is springt de km teller veel meer heen en weer.
Ik heb van de week de tellerbak er nog even uit gehad om wat olie achterin te spuiten, ook direct in de kabel gespoten. De kabel ligt onder de kap gewoon netjes vrij zonder rare bochten.

Als de kabelsensor er tussen zit wil de sensor ook nog wel eens los springen van het bovenste gedeelte van de kabels, dan kan je direct je snelheid niet meer aflezen. Ik zit nog even te bedenken wat de beste manier is om ervoor te zorgen dat dit niet zomaar meer los springt.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 april 2012 08:18 PM
  [ # 954 ]

Klinkt toch alsof er iets niet helemaal lekker zit met de aansluiting van de sensor ...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2012 08:24 PM
  [ # 955 ]

Het past op 1 manier, en ik heb het al diverse keren los gehad, elke keer komt het probleem terug.
Ik denk dat het probleem is dat de extra weerstand van de sensor ervoor zorgt dat de wijzer niet meer stabiel is.

Op hoge snelheden 120+ staat de wijzer wel gewoon stil. Soms rond de 100 ook wel, dat verschilt een beetje.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 april 2012 09:23 PM
  [ # 956 ]

Ik dacht altijd dat dit zo’n CX-eigenaardigheid was die er nou eenmaal bijhoorde.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2012 10:36 PM
  [ # 957 ]

Ergens is dat het natuurlijk ook wel, maar als het op de eerste momenten tussen de 40 en 60 heen en weer hobbelt wil ik bij een flitspaal toch wel weten of ik nu wel of niet boven de 50 zit Wink

Ik vermoed dat het ouderdom van de kabel is, maar of die nu nog te krijgen zijn…

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 april 2012 10:51 PM
  [ # 958 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat het probleem is dat de extra weerstand van de sensor ervoor zorgt dat de wijzer niet meer stabiel is.

en als je een week zonder die sensor rijdt heb je het dan ook ? weet je iig of het daar aan ligt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2012 09:29 PM
  [ # 959 ]

Zonder sensor werkt het idd een stuk beter.
Maar ik denk niet dat het aan de sensor ligt, deze is namelijk nieuw. Ik heb ook een nieuwe originele CX kabelsensor, dan krijg ik hetzelfde effect…
Elke sensor zal voor wat extra weerstand zorgen, deze extra weerstand zorgt voor het schommelen.
Mijn (simpele) conclusie: of het is 1 van de 2 kabels die niet soepel genoeg loopt, of het tellerwerk zelf loopt te zwaar… Wink

Net weer even met andere zaken bezig geweest.
De ABS doet het de laatste ritten niet meer, dus even aan het meten geweest onder de achterbank, toen kwam ik al snel tot de conclusie dat het aan de sensor RV moest liggen. Zonder het wiel eraf te halen kon ik de kabels bij het wiel zien, na wat bewegen aan de kabel zag ik dat de sensor wel goed was. Daarna viel er een draad los bij een reparatie die ooit eens voor mijn tijd is gedaan. Oftewel ik moet even een keer de draad opnieuw solderen. Even kijken wanner dit gaat lukken, want op de stoep heb ik geen voeding voor een soldeerbout.

Ook nog even naar de luchthoorn gekeken want die deed het niet meer sinds het scherm gespoten was.
Na wat meten zag ik al snel dat er wel massa was. Nog even het relais vervangen dat mocht ook niet baten. Toen kwam ik erachter dat er een kabeltje boven de accu los lag…. Dat was dus de voeding Wink
Het stekkertje er opnieuw aangeknepen en de luchthoorn werkt weer.
Het viel me wel op de de hoorn veel zachter klinkt als de motor niet loopt. Als de motor loopt dan zit er een stuk meer geluid in dat ook sneller beschikbaar is. Die 2 volt extra lijkt een hoop uit te maken Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 april 2012 10:15 PM
  [ # 960 ]

Raar - als je hellingaf komt terwijl de motor het niet doet, heb je toeter juist extra hard nodig Laughing Goed puzzelwerk trouwens.

Profiel  
 
 
64 van de 183
« Eerste  < Vorige 62 63 64 65 66 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook