5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

Mijn ZX 1.9 Diesel.
dieterwieter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83

Gepost: 21 februari 2005 03:17 PM
  [ # 61 ]

Hoi Makkers,

om nog even terug te komen op het aantal pk van de 1.9 PSA-dieseltjes => even een blik werpen op de motor-code (ongeveer in het midden van het motorblok (!) als je ervoor staat). Adh daarvan kan je zien hoeveel vermogen ie heeft. Zo zijn er TD’s met 90 én ook van 92pk ; ook het aantal Nm wil wel verschillen; en het doet er niet toe van welk bouwjaar ze zijn.
De vermogengegevens per motorcode kan je trouwens ook terugvinden in het Haynes-handboek (of als je me je motorcode geeft zoek ik’t wel ff op voor jou!).

Greetz,

Dieter

Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 februari 2005 06:08 PM
  [ # 62 ]
Bram schreef:

Ik meen trouwens dat hij IN de velg hoort te liggen, onder de auto…..officieel dan. Smile

Ik heb al jaren een blauwe vierkante plastic bak achterin staan (van 40x30x30) met allerhande gereedschap voor onderweg…..met startkabels, diverse sleutels, stukjes ijzerdraad, tape, sleepkabel, luchtpomp…...enz…enz.
De laatste jaren heb ik er echter alleen maar anderen plezier mee gedaan. Cool

Bijna goed, hij zit rechts van het reservewiel in de houder van het wiel geklikt en is alleen te verwijderen als je dat wiel laat zakken. Dat laatste is dus nogal klote als je de krik voor andere doeleinden effe snel wil gebruiken.

Ik doe met mijn survival kit in mijn ZX (en vorig auto’s) meestal andere een plezier, ach je moet toch wat doen voor je medemens.
Behalve de TDI Petjes, die laat ik lekker met pech staan Wink

Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook