Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien heeft de topicstarter er dan ook direct wat aan. Dan weet hij waar die op moet letten bij het kopen van een Break
fotos komen eraan, ik ben aan het uppen
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
ZX1.4i schreef:De vervangers van de TU motoren zoals in de C4 zijn nog veel slechter wat de kop betreft.
Laatst bij een dealer gezien, 3 van die dingen op een rij, allemaal de kop eraf en een nieuwe kop ernaast.
De dealer was niet echt te spreken over deze “BMW” motoren.
De VTi en Thp motor, nog geen probleem megehad, hoor al wel verhalen over defecte nokkenas verstelmotors, ze blijven dan op de kleinste stand staan (net genoeg om mee weg te kunnen rijden
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Wat arjan fotografeerde is de klepdekselpakking… Die is hier niet aan de orde…
Koppakking zit veel lager..
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Oké het blijft dus wel een aandachtspunt maar het komt minder vaak voor dan bij de oudere TU motoren.
Toen ik bij m’n Saxo diesel de koppakking heb vervangen kreeg ik er ook ééntje van metaal, die eruit kwam was van dat zachte spul en lek…
Bedankt voor de reacties!
Dit gaat allemaal bij op het lijstje van waar ik op moet letten.