13 van de 60
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 februari 2011 09:46 PM
  [ # 181 ]

goed dat je dat nu aangepakt hebt. heb van iemand gelezen hier die een ruitje tijdens het rijden is verloren !!

die zwarte strip had ik alleen aan de onderkant op mijn T2 dacht ik. die is van dat profiel wat net binnen zit, zodat je de rand van de hoedenplank bekleding afgedekt hebt in dat gootje.
die aan de voorkant had ik er niet op zitten geloof ik.
volgens mij hoort er boven niks !
die zwarte strips zitten vervolgens gezellig mee gekit in de ruitenkit.

welke kit weet ik niet, een herstelbedrijf heeft dat bij mijn gedaan na het spuiten.
maar alle CX garages hebben aan deze ruiten gewerkt, weten welke kit je moet gebruiken !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 27 februari 2011 09:48 PM
  [ # 182 ]
break23m schreef:

... wat voor kit moet je hiervoor gebruiken?

Eh, ruitenkit? Volgens mij verkopen ze dat bij iedere automaterialenzaken. Anders kun je er wellicht mee langs carglass oid.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 februari 2011 10:23 PM
  [ # 183 ]

Okay, er zijn dus geen ontbrekende plastic stripjes. Dat is goed te weten.

Elders in dit geweldige forum vond ik de tip dat Sicaflex ‘t goed doet. En dat je daarmee zelfs de sierstrips kunt vastzetten - in plaats van die fijne afbrekende klemmetjes ... Ga ik eens over nadenken.

Langs carglass is inderdaad het meest simpel, maar het is voorlopig nogal nat buiten om rond te rijden met auto’s zonder ruit Wink Ach, lassen is niet mijn ding - laat ik dit eens proberen. De boel goed ontvetten. Volgens anderen op dit forum hoeft niet alle oude kit verwijderd te worden. Nou nog de vraag of de ruit nog met primer behandeld moet worden of dat de restjes oude kit daarvoor oook voldoende zijn. Jammer en raar: de zwarte lak aan de binnenkant van de ruit laat op sommige plaatsen los.

Eerst eens maar braaf roest krabben, laagje owatrol en een lakje.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 27 februari 2011 10:35 PM
  [ # 184 ]

Ah, nog een owatrol-adept! Ik ben in fasen bezig om de onderkant ermee in te sappen. Binnenkort ga ik de wielkasten ont-tectylen om ook daar owatrol op te zetten.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 februari 2011 11:25 PM
  [ # 185 ]
break23m schreef:

Dacht ik dat de nogal ruim toegepaste kit te kunnen wegsnijden - sta ik opeens met een ruit in mijn handen. En met een heel lange sliert rubberachtige kit die nogal matig aan het glas vast zat. Fijn: nu kan ik de rest van de sierstrip-klemmetjes hergebruiken: er zitten er veel meer op dan de vijf die volgens CX-basis nodig zijn. Minder fijn is dat ik nu de ruit moet teruglijmen. En dat ik nu zie dat er roest zit - met als voordeel dat ik daar nu dan bij kan Neutral Ik had een bus met 1 component polymeerkit gekocht, maar die moet misschien maar terug. ‘t Staat vast al ergens op dit forum, maar wat voor kit moet je hiervoor gebruiken? En tweede vraag: aan de C-stijl en onderzijde zit een plastic strip over het omhoogstaande randje ijzer - zie de foto’s. Aan de bovenzijde ontbreekt deze plastic rand. Hoort die ook aan de bovenzijde te zitten?

Bison Polymax zou hier wel eens goed kunnen werken.

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 februari 2011 11:03 PM
  [ # 186 ]

Er is nog iemand aan het piekeren over z’n ruiten Wink Leerzaam. Bij Sika kan ik geen auto-toepassing vinden voor de op dit forum ook geroemde Sikaflex. Bij de PU kit van 3M staat toch wel heel duidelijk dat er een 3M primer moet worden toegepast - zowel op de ruit als op het staal. Die kit is nadrukkelijk bedoeld voor autoruiten. En Bison Polymax - ik lees dat ‘t geweldig spul is om koplampen te lijmen. Maar werkt dat ook in de dikke worsten die je moet leggen om zo’n zijruit vast te zetten? Ik twijfel intussen over zelf doen of toch maar naar Carglass. Neutral

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 01 maart 2011 12:11 AM
  [ # 187 ]
ronvanzon schreef:

Ah, nog een owatrol-adept! Ik ben in fasen bezig om de onderkant ermee in te sappen. Binnenkort ga ik de wielkasten ont-tectylen om ook daar owatrol op te zetten.

Ron

Ik vindt owatrol ook heerlijk, maar mij is verteld dat er één nadeel aanzit; het kan niet tegen zout.. Wie weet is het nonsens maar dat zou voor de onderkant echt foute boel zijn natuurlijk!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 maart 2011 10:03 AM
  [ # 188 ]

Owatrol is mooi spul - ‘t trekt in de roest en sluit die af - maar je moet er wel iets overheen zetten. Aan de onderkant een laagje zwarte tectyl o.i.d. Op andere plaatsen een laagje lak.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 02 maart 2011 04:37 PM
  [ # 189 ]
yke schreef:

Ik vindt owatrol ook heerlijk, maar mij is verteld dat er één nadeel aanzit; het kan niet tegen zout.. Wie weet is het nonsens maar dat zou voor de onderkant echt foute boel zijn natuurlijk!

Lijkt me sterk. Owatrol kopt oorspronkelijk uit de scheepbouw, ik kan me niet voorstellen dat ze daar een product gebruiken dat niet tegen zout kan.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 maart 2011 10:18 PM
  [ # 190 ]

‘t Kan best wat hebben - maar ‘t is bedoeld om roest te fixeren voor het overschilderen en als toevoeging aan alkydharslakken. Alleen een laagje Owatrol is onvoldoende voor ijzer in weer en wind.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 maart 2011 10:39 PM
  [ # 191 ]

Wat dus niet slim is: eerst Fertan, dan Owatrol en dan acryl lak. Hm. Spul grotendeels weggeveegd en ‘afgelakt’ met primer voor de ruitenkit. En toen de ruit teruggezet. Met zes klemmetjes voor de lijst - die waren nog heel. Die lijsten ben ik nog aan het bijspuiten (een Prestige heeft een zwart randje op het roestvrij staal).
Intussen staat de auto andersom dus kan ik bij het andere ruitje. Ik kan nu de klemmetjes loshalen zonder er eentje te vernielen cool hmm Daar zit de kit veel netter - ik ga proberen die bij te kitten i.p.v. de ruit er helemaal uit te halen. Eens kijken of dat lukt.

Heeeeel veel minder: blijkbaar toch nog wat lucht in de waterpomp: de klep ging niet open en voordat ik stilstond, was de temperatuur 120 graden. Sad Bijvullen met alles wat er aan vloeistof in de auto te vinden was en weer door. Voor de terugrit eerst ontlucht, toen nog wat bijvullen. En de dop op het vaatje vergeten. 5 Minuten rijden, 90 graden, vlug stoppen en hop, weer 1,5 liter pleite. Maar goed, de radiateur werd nu wel warm. Dus dopje er op, temperatuur weer omlaag, nog wat bijvullen en zweven maar weer.
Voorlopig ga ik me aanleren om de eerste paar ritten toch telkens maar eerst even te ontluchten. Rolling Eyes

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 maart 2011 10:01 PM
  [ # 192 ]

Grrrrr.  angry red Vandaag vier keer langs de kant gestaan met kokende motor en koude radiateur (na vijf minuten na het begin van een rit). Ik ben intussen tot de conclusie gekomen dat ik de thermostaat achterstevoren heb gemonteerd. Woensdag de boel maar weer eens leeg laten lopen en checken of ik inderdaad zo dom ben. M’n Haynes nog eens goed bestudeerd: de kant met de veer moet in het motorblok. Klopt dat? Ik geloof dat ik er van uit ging dat het andere deel (waarvan ik dacht dat het de ‘voeler’ zou zijn) in het blok heb gestoken. Tjonge, wat wordt ik som chagrijnig van mezelf.

Woensdag meteen maar even de waterslang op de zijruiten zetten. Eens kijken of ik dan wel in staat blijk te zijn geweest om ruiten fatsoenlijk vast te zetten en bij te kitten.  smirk

Wat dan wel weer leuk is om aan een pleintje in Teteringen (jawel, ik kom echt overal) mijn Prestige file te parkeren voor een cassis kleurige Prestige 2. De bestuurder is ook op de verjaardag en heet ook Joost. Ik zou er bijna verward van raken. Smile

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 maart 2011 10:29 PM
  [ # 193 ]
break23m schreef:

Grrrrr.Ik ben intussen tot de conclusie gekomen dat ik de thermostaat achterstevoren heb gemonteerd.

hier bij de cx-basis staat ook een overzichtje, klik op tekeningetjes er onder….. maar je bent er al uit.

als dat alles is….. bij mij was mijn blok gescheurd met die symptomen….. in die verhouding vindt ik dit wel meevallen.  Wink

dus nu weer verder zweven toch ?!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 maart 2011 10:36 PM
  [ # 194 ]

Ja, die exploded-view heb ik zelf ook al eens aan iemand als tip doorgegeven. Maar zelf goed kijken ... Komt ook doordat ik twee heel verschillende thermostaten heb. De oude was veel groter, waardoor ik het plaatje verkeerd las. Blijkt de Haynes toch een duidelijker plaatje te hebben. Ik heb inderdaad nog wel aan jouw verhaal gedacht - ik kom inderdaad mooi weg.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 maart 2011 09:56 PM
  [ # 195 ]

De boel maar weer eens afgetapt. Slang los. Huisje los. Thermostaatje omgedraaid. Zitten klooien met een kapotte pakking (met een beetje locktide gelijmd). Huisje vast. Slang weer vast (de klem is bijna gaar na al dit geklooi). De vloeistof er weer in. Warmdraaien - radiator ontluchten - nog wat bijvullen en een proefritje. En jawel hoor, it goes like a dream.  cool hmm

De achterramen nu maar eens getest op waterdichtheid. De nagekitte (rechts) zit dicht. Hoera. De opnieuw gelijmde lekt. Shit. Ook nakitten dus. En toen de nieuw gelakte sierlijstjes er weer op. Wat een klote klemmetjes: je drukt zo een deukje in de sierstrip, alleen de zwarte strip aan de onderzijde is van zichzelf stevig genoeg. Zette Citroen die ruiten met sierlijsten en al in de kit? Bij mij zitten waarschijnlijk niet alle klemmetjes vast, maar ‘t voelt wel weer stevig. Tussen de bedrijven door aan een zijde de zwarte randjes in de achterdeur-raamomlijsting opnieuw gespoten. Is allemaal weer net echt. Zaterdag de andere kant.
Afgelopen weekend ontdekt dat de rechterbuitenspiegel zich niet meer weg laat klappen. Of iets te goed eigenlijk, hij ging niet meer terug. Ook maar eens losgehaald en met kruipolie gangbaar gemaakt. ‘t Spiegelglas losgehaald om te kijken waarom de electrische verstelling alleen verticaal werkt - daar is dus een kabouter-tandradstrookje gebroken. Binnenkort maar eens op zoek naar een (defecte) spiegel waar dat ding nog in zit. Gelukkig - een doel tijdens Citromobile Smile. Alle dubbeltape (jawel, doe maar twee lagen op elkaar, dan zit ‘t vast nog beter vast) van de spiegel gehaald en met ruitenkit op de voetplaat gelijmd. De spiegelverwarming lijkt naar z’n grootje: de boel slaat onder de dubbeltape nogal groen uit, stekkertjes zitten vastgeroest. Daar heb ik maar niks aan gedaan, maar leuk om te weten dat het er wel op zit. Smile

Goh - op dit moment helemaal geen hulpvragen aan jullie. Waarom schrijf ik dit eigenlijk?

Profiel  
 
 
13 van de 60
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook