14 van de 60
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 maart 2011 02:00 AM
  [ # 196 ]
break23m schreef:

Tussen de bedrijven door aan een zijde de zwarte randjes in de achterdeur-raamomlijsting opnieuw gespoten. Is allemaal weer net echt.

Goh - op dit moment helemaal geen hulpvragen aan jullie. Waarom schrijf ik dit eigenlijk?


met wat voor verf heb je die gespoten ? ik moet ook nog….
voorbewerkt ? primer ? moet wel blijven zitten…..


prima dit bericht toch - dan weten we dat je goed bezig bent Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 maart 2011 12:36 PM
  [ # 197 ]

Gewoon een spuitbusje zijdeglans uit de DHZ (wel alkydharslak). Oorspronkelijk zit er geen primer onder, nu dus ook niet. Schuren leek me ook een beetje onzin, goed schoongemaakt met wasbenzine, meer heb ik er niet aan gedaan. Het afplakken was verreweg het meeste werk. Eens kijken hoelang het houdt. Voorlopig ziet het er wel mooi uit.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 april 2011 11:04 PM
  [ # 198 ]

En eindelijk ook relaisgeschakeld dimlicht in mijn CX. Met dat laffe dashboardsetje van CX-basis. Dus niet de koninklijke weg met een relais per lamp onder de kap met voeding direct vanaf de accu. Tja, via internet te bestellen en met handleiding. Scheelt weer nadenken, zullen we maar zeggen. Maar ‘t werkt.
En omdat ik me al tijden erger aan het suizende rechtervoorportierraam het portier maar een open gemaakt. Contactjes losgemaakt en gesprayd met contactspray. Het vet met wat olie losgewerkt. Haalt natuurlijk niets uit. En in laatste instantie maar eens de boutjes waarmee het hele spul in de deur hangt losgemaakt en ‘t spul iets gedraaid weer vastgezet. ‘t Raam komt nu een stuk netter omhoog. cool hmm Binnenkort een op de snelweg luisteren of het ook geholpen heeft. In elk geval is de bekleding van de deur weer eens een keertje schoongemaakt. Smile

Wel grappig: ik dacht dat ik m’n nieuwe dashboardklepjes in een andere kleur grijs had dan mijn auto is. Bij het demonteren van de armsteun kwam ik er achter dat het interieur van mijn auto aardig verkleurd is in de loop der jaren. Het oorspronkelijke blauw-grijze kunststof is een tikje naar bruin-grijs verschoten. De klepjes hebben dus de goede kleur, de rest van het interieur niet. Dat scheelt dan weer. Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 mei 2011 11:05 PM
  [ # 199 ]

Vandaag op Citromobiel bij de CX club een nieuwe veer voor het kofferdeksel op de kop getikt. Nooit meer de kofferklep op m’n hoofd Smile Voor de andere zaken die ik nog wil hebben moet ik toch eens naar het clubmagazijn. Da’s een mooi voornemen voor de zomer.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 augustus 2011 11:05 PM
  [ # 200 ]

En zoals dat gaat met mooie voornemens heb ik dat natuurlijk niet gedaan. Nog geen Prestige voorruitrubber. Nog niet gezocht naar nieuw tapijt in het interieur. En nog wat van die reuze belangrijke dingen. Wel een grote beurt met een nieuwe APK. En de kloink in de achterwielophanging was inderdaad het draagarmlager. Ik mocht kiezen: nieuw lager of gebruikte draagarm. De laatste maar gedaan, scheelde toch weer iets in de rekening. En met mijn kilometrage ... Maar op de terugweg toch nog een paar rare geluiden gehoord. Zou het zich nog moeten zetten? Verder zijn ze nog een tijdje zoet geweest met een stukje uitlaatpijp vlak bij de motor. In verband met ‘nu niet leverbaar’ is er een gebruikte pijp ingezet. Toch fijn dat Beau nog eens wat op de plank heeft liggen. In september mag de CX naar oldtimer beurs bij Beaulieu in the New Forest. Eens kijken hoe die zich houdt aan de linkerkant van de weg.
Enne - maar twee lange ritten hoeven te maken met de leen 106, maar wat rijdt een CX toch heerlijk Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 augustus 2011 11:38 PM
  [ # 201 ]

Mooi dat je weer van de CX kan genieten.
Beaulieu moet erg leuk zijn, heb ik begrepen.

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 augustus 2011 12:54 AM
  [ # 202 ]

Beaulieu is errug leuk - een paar jaar terug ook geweest. Niet eens toegekomen aan de Citroen-tentoonstelling die toen in het bijbehorende museum liep. Deze keer twee dagen. Een extra avond voor een pint of bitter. Or two. Smile En nou maar hopen dat ik daar niet verliefd wordt op een Triumph ...

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 augustus 2011 02:30 AM
  [ # 203 ]

Of een New Forest pony Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 05 augustus 2011 12:29 PM
  [ # 204 ]

Je zult wel bekijks hebben daar met je franse voituur!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 augustus 2011 01:24 PM
  [ # 205 ]

Mwah - paar jaar terug reed ik daar met een DS Break rond en dat leek niemand een bal te interesseren. Eens kijken of ik naast een Rover SD1 kan parkeren. Mogen ze ‘zoek de 10 verschillen’ gaan spelen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2011 09:41 PM
  [ # 206 ]

Vandaag even op en neer naar Tilburg. Nog maar een keer een kloinkje van achteruit gehoord - misschien moet ik niet in de derde versnelling afslaan een 30 km/u straat in met een inritconstructie Rolling Eyes . ‘t Lijkt erop dat de geluiden tijdens de eerste rit inderdaad iets hebben te maken met het zich moeten zetten van e.e.a. Is dat logisch?

Beetje raar: net terug van een beurt en de oliepeil-meter in het dashbord geeft aan dat de boel leeg is. Oliedruk is prima. Toch maar even peilen morgen. Of het oliepeil is te laag of ik moet op zoek naar loszittende stekkertjes van de oliepeilsensor Sad.

Naar aanleiding van mensen die telkens hun ABS-lampje zien branden maar weer eens bewust naar het dashboard gekeken na het starten. Lampje brand en gaat weer uit. Da’s dan weer mooi.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2011 04:04 PM
  [ # 207 ]

Hm - ‘t geluk is van korte duur. Elke rotonde of haakse bocht leidt toch tot geluiden achterin. Had ik nou toch het lager moeten laten vervangen i.p.v. een ruil-draagarm?  huh ‘t Geluid is wel veel minder hoorbaar.

Profiel  
 
Gepost: 08 augustus 2011 11:17 PM
  [ # 208 ]
break23m schreef:

Had ik nou toch het lager moeten laten vervangen i.p.v. een ruil-draagarm?  huh

Waarom heb je dat sowieso niet laten doen vroeg ik mij eerder reeds af??
Die ADALS zijn na 20 jaar allemaal gaar door vocht dat zich ALTIJD achter de keerring weet te werken, waar Citroën te bereord was om wat vet in te doen, dus een gebruikte originele monteren zou ik persoonlijk nooit gokken.

Daarbij: als de draagarm eenmaal los is en er is niets afgebroken, is het ergste werk gedaan, dan is het monteren van andere lagers het werk niet meer. Terugzetten van de draararm (welke dan ook) moet toch dus tja…

Een setje lagers/keerringen kost je pakweg € 100 voor beide kanten en daar heb je dan weer 30 jaar plezier van, vooral omdat de vervangende SKF-lagers van RVS zijn en niet van nylon, zoals de originele. Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2011 11:21 PM
  [ # 209 ]

Als de arm er uit ligt is het vervangen van de lagertjes zelf ongeveer 30 min. werk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 augustus 2011 11:22 PM
  [ # 210 ]

Nylon kogels en ringen??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
14 van de 60
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook