20 van de 60
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
Gepost: 04 januari 2012 11:05 PM
  [ # 286 ]
break23m schreef:

Kan een een nog werkend relais zodanig kapot gaan dat het begint te stuiteren? Ik heb het relais opengemaaktm maar dat lijkt er allemaal prima uit te zien.


Daar kun je soms ook niets aan zien. Een relais kan ineens spontaan blijven ‘hangen’. Of helemaal niets meer doen.
Gewoon vervangen door een andere. Als het dan nóg ratelt, komt het door de zekeringkast zelf. Dit zul je proefondervindelijk moeten uitsluiten.

En ja, dat water komt natuurlijk wel érgens vandaan. Dus sowieso checken zoals waterman beschreef.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 januari 2012 12:02 AM
  [ # 287 ]

Let wel op ,aan de bovenkant een druppeltje,kan wel betekenen dat het er onder vol water staat.
Je kunt de bodem van elkaar loshalen .
De bovenste helft is het gene waar de stekkers en relais in steken .de onderkant is het geen waar je tegenaan kijkt als je hem dicht doet.
Je kunt hem aan de zijkanten los klikken ,je kunt de lipjes aan de zijkant zien.

Succes.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 januari 2012 01:04 PM
  [ # 288 ]

Goede tip - zat ik gisterenavond ook al naar te kijken en me inderdaad af te vragen of je die straffeloos los kunt halen om er tussen te kijken. Mooi klusje voor vanavond. Of zaterdag.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 januari 2012 02:00 PM
  [ # 289 ]

Het makkelijkste is om even alle stekkers eruit te halen.
En dan de zekeringenkast er even in zijn geheel uit te halen.
Dan wijst het zich vanzelf.
Succes.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 januari 2012 10:30 PM
  [ # 290 ]

Toch wel heel veel stekkertjes hoor - passen die er net als in het dashboard allemaal maar op één plaats in? Voorzichting begonnen werd het bij het tweede stekkertje heel donker in de auto. Ja, ik weet: nooit werken aan de electra zonder eerst de accuklem los te halen nono. Maar ja, dan doet het kaartleeslampje het niet en dat is nou net zo handig long face ). Het bakje onder de zekeringen dus toch maar situ geprobeerd los te halen. Dat lukte niet helemaal (aan de achterzijde zat het nog vast), maar ik kon het kleine beetje vocht wel mooi droogvegen. Verder geen enkel teken dat ‘t hier wel vaker nat is. Geen corrosie of vuil te bekennen. Nog maar eens goed aan de matten gevoeld en aan het spul tegen ‘t schutbord en de zijkant van de voetenruimte. Allemaal droog huh . ‘t Goede nieuws is dat ‘t relais weer gewoon doet wat het moet doen. Een echte Citroen repareert zichzelf, toch? Komt mooi uit, want de Citroen-sloper hier vlak bij (Bart Ebben) meldt dat het relais daar niet leverbaar is. Raar eigenlijk - zal toch niet een specifiek CX onderdeel zijn?

Bij een volgende wasbeurt zet ik het zekeringenkastje maar eens open. Eens kijken of ‘t opnieuw optreedt. Want dan moet ik toch echt eens gaan zoeken naar de oorzaak. Voorlopig is de scheefhangende uitlaat weer het aandachtspunt.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 februari 2012 05:07 PM
  [ # 291 ]

Afgelopen tijd gemerkt dat de kachel toch wel prima werkt - mits je de uitstroomopeningen in de middenconsole dicht doet. Dan krijg je warme voeten. Smile Kreeg nog de tip gekregen om nog eens goed te checken of het water wel weg kan uit de ventilatieschacht onder de motorkap. Aan het nadruppen van de auto te zien verdwijnt dat water langzamer dan dat het binnenkomt. Daar kun je uiteindelijk natuurlijk ook natte matten (en een rotte kachelradiateur) van krijgen. Sad

Vandaag maar even in Leerdam langs om de uitlaat vast te zetten - ik was in de buurt en ik mocht even tussendoor. Probleem bleek een te ruime klem. Hadden ze die er niet zelf opgezet? Nou ja, ‘t is weer netjes in orde en ik hoef er niet apart voor op en neer te rijden..

Maar toen iets geks: volgens de monteur heeft de auto een kruipneiging als de bak in vrij staat. Daar had ik nog niet eerder van gehoord: een handbak met kruip. Ook nooit gemerkt trouwens, voor het verkeerslicht sta ik vaak in de vrij zonder voet op de rem. En als de weg vlak is, heb ik nooit eerder gemerkt dat de auto rolt.
Maar goed, is het denkbaar? En hoe kan dat dan?  huh

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 februari 2012 05:11 PM
  [ # 292 ]

Nee. in zn vrij draait de primaire as en de secundaire niet. Tenzij je bak helemaal droog staat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2012 05:12 PM
  [ # 293 ]

Dat kan natuurlijk absoluut niet, want als de auto vrij staat is er geen mechanische verbinding tussen wielen en motor…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 februari 2012 05:19 PM
  [ # 294 ]

Nou, wel een beetje. de tandwielen zitten wel ingeschakeld maar 2 tandwiel draait vrij ok de primaire as. Pas als de synchro inschakelt koppelt dat tandwiel aan de as.
Als de as dus heel zwaar door dat tandwiel draait zou hij theoretisch kunnnen kruipen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2012 05:34 PM
  [ # 295 ]

Maar dan is er echt iets goed stuk lijkt me?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 februari 2012 05:47 PM
  [ # 296 ]

ja.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2012 06:30 PM
  [ # 297 ]
break23m schreef:

volgens de monteur heeft de auto een kruipneiging als de bak in vrij staat. Daar had ik nog niet eerder van gehoord: een handbak met kruip. Ook nooit gemerkt trouwens, voor het verkeerslicht sta ik vaak in de vrij zonder voet op de rem. En als de weg vlak is, heb ik nooit eerder gemerkt dat de auto rolt.

Bedoelde die monteur niet: op de brug met de wielen van de grond?
Dan draaien de voorwielen namelijk bij een handbak wél in z’n vrij. (Automaat heb ik nooit getest).

Maar als je de brug dan laat zakken staan de wielen weer stil zodra ze de grond weer raken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 februari 2012 06:51 PM
  [ # 298 ]

Nou ja, dat was dus het gekke - volgens hem was het inderdaad normaal dat de boel met de voetjes van de vloer meedraait. Maar op de grond ging het nu door: ‘t ding begon te rollen. Makkelijk met één hand tegen te houden, maar toch. Als ik bogaard77 mag geloven rijdt ik dus zonder olie in m’n bak of is dat ding aardig op z’n eind aan het raken. Hm. Da’s dan weer minder. Ik zal het zelf nog eens proberen in de eigen garage - daar is de vloer ook heel mooi waterpas. Mij is het bij koude motor nooit opgevallen, dan zou het bij het wachten op de rijhoogte moeten gebeuren, toch? Bij de eerstkomende beurt ga ik in ieder geval de versnellingsbakolie (laten) vervangen.

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 17 februari 2012 08:38 PM
  [ # 299 ]

Mijn CX had dit effect ook.
Het is wel schrikken als je op die manier je auto weg ziet rijden !
Altijd die geweldige handrem gebruiken dus.

Nadat ik verse olie in de bak gedaan had was het over.

Mijn theorie: extra weerstand in de bak waardoor er toch sprake is van enige aandrijfkracht.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2012 08:48 PM
  [ # 300 ]

Dussss… break23m, gewetensvraag: hoeveel km geleden is die olie bij jou voor het laatst ververst?  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
20 van de 60
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook