42 van de 60
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »

Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 28 oktober 2014 12:59 PM
  [ # 616 ]

ik ben het met break23m eens: 3 maanden verplicht op stal is niks. Het argument van het ontzien in de winter gaat bij mij niet op: ik gebruik de auto puur hobbymatig en als reserve 2e auto, dus alleen bij ongunstig weer indien uiterst noodzakelijk en voor de rest liefst bij mooi droog weer. Verder staat de auto gewoon binnen en heeft dus niet te lijden van condens etc.
Ook in dec-feb zijn er zat droge dagen die uitnodigen om de cx te gebruiken. En dat mag dan niet nono

Profiel  

Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 479

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 28 oktober 2014 02:23 PM
  [ # 617 ]

@CXreflex1980

Voordat je de auto een dinitrol behandeling gaat geven informeer eerst eens wat het juiste is.

Toevallig is hier op de technische dag door meerdere mensen over gesproken, dat ze er niet zulke goeie ervaringen mee hebben. Dat je na verloop van tijd zo hele lappen onder de auto weg kunt trekken en dat het er onder vrolijk roest.

Betere ervaring was er met lijnolie of zo.

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar even goed informeren lijkt me een goeie zaak.
Informeer vooral eens bij bedrijven die veel in restaureren van oldtimers doen.

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 oktober 2014 02:41 PM
  [ # 618 ]

Alleen lijnolie of zelfs Owatrol is echt niet voldoende bij dagelijks gebruik. Maar het klopt, de hechting van bodembescherming blijft een aandachtspunt. Net als goed schoonhouden van de plekken waar natte rommel zich kan vastzetten. En ook ik rij eigenlijk alleen s winters als het niet anders kan. Daarbij is helaas het weer niet altijd leidend.

Profiel  

CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 28 oktober 2014 04:26 PM
  [ # 619 ]

bedankt voor de tips. Ik zit er ook een beetje over in hoe ik dit het beste kan aanpakken inderdaad. Je hoort zoveel verschillende verhalen maar welke methode nu het beste is vraag ik me een beetje af. In elk geval wil ik het niet zelf gaan doen. Ik zoek dus vooral een bedrijf die dit kan doen voor mij en ja inderdaad is het dan wel fijn te weten welke methode de beste bescherming geeft. Dat er iets aan roestpreventie moet gebeuren is een ding wat zeker is want ik rij ook met de auto bij regen ect. en dan is de auto zo weggeroest uiteraard en al helemaal zonder bescherming. Schoonmaken van diverse plekken waar troep zich kan ophopen is zeker ook van belang. Daar kwam ik laatst wel achter toen ik ontdekte dat een afvoerkanaal voor het regenwater verstopt zat. Je wilt niet weten wat ik er allemaal uitgehaald heb: modder, steentjes, zand, blaadjes, takjes ect.. Juist ook op die plek was beginnende roest te zien en dat komt gewoon door vocht dat niet weg kan bij zo’n opstopping.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 oktober 2014 05:56 PM
  [ # 620 ]

Kunnen we niet ergens een tip-lijstje starten met dat soort plekken? Afwatering van de interieur inlaat, om er eens eentje te noemen. Waar zat bij jou al die prut?

Profiel  

CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank

- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 28 oktober 2014 06:15 PM
  [ # 621 ]

Geen gek idee.Ik weet niet precies hoe ik het moet noemen maar als je de motorkap open doet dan loopt er links en rechts een gootje over de hele lengte van de motorkap en in dit gootje zitten een aantal gaten. Het gat dat het meest naar de voorruit zit loopt naar beneden (geheel uit het zicht, zeg maar intern in de auto) en eindigt in een soort van klein bakje dat je kunt zien zitten als je je portier opent en onderlangs de onderste scharnier van het portier kijkt. Daar zit een soort bakje waar het water in terecht komt. Dit bakje heeft dan weer een gleuf aan de zijkant waardoor het water naar de straat wegloopt. In mijn geval zat er dus enorm veel troep in het kanaal tussen het gat in het gootje onder de motorkap en het bakje waar ik het over had. Niet fijn want daar bleef enorm veel vocht hangen en omdat het vrijwel niet in het zicht zit denk je er bijna niet aan om dit schoon te maken en dus is de boel daar lekker van binnen uit aan het roesten. Het was ook een heel gedoe om het weg te krijgen. Ik heb uiteindelijk met een lange stugge ijzerdraad alles doorgeprikt en daarna heb ik een trechter op het gat in het gootje gezet en met warm water van boven naar beneden alle troep eruit gespoeld net zo lang totdat het water helder werd en er geen modder en zand meer uit kwam. Heel lastig bereikbare plek dus cool mad

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 oktober 2014 08:44 PM
  [ # 622 ]

Wat Dinitrol betreft, ik heb mijn CX bijna zeven jaar geleden bij Gosliga laten behandelen. In weer en wind gereden, twee keer mee op wintersport geweest en de bodem is nog perfect. Maar die was ook volledig roestvrij en nog onbehandeld voordat ik het liet doen, ik denk dat dat wel belangrijk is.

Profiel  

CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank

- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 30 oktober 2014 09:37 AM
  [ # 623 ]

dank voor deze info. Tja, het blijft lastig. De meeste berichten die ik hoor over Gosliga zijn positief maar er zijn ook enkele negatieve berichten. Misschien dat ik toch kies voor Gosliga. Mijn CX is op dit moment vrijwel roest-vrij en volgens de garage waar ik laatst was is er aan de bodem niets gedaan anders dan de fabriek bij de bouw deed, dus ik wil ook niet te lang meer wachten met iets aan preventie te doen want zoals gezegd rij ik ook in weer en wind met de CX.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 oktober 2014 10:52 AM
  [ # 624 ]

Klinkt als een goed idee, zeker als de bodem nu nog goed is.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 30 oktober 2014 11:46 AM
  [ # 625 ]

Gold voor mijn CX ook, in 2006 laten doen bij Gosliga en het houdt zich prima. Moet ook wel zeggen dat de CX zaterdag weer opgehokt wordt tot half maart, ik gebruik hem niet in de winter.

In mijn geval zat er dus enorm veel troep in het kanaal tussen het gat in het gootje onder de motorkap en het bakje waar ik het over had. Niet fijn want daar bleef enorm veel vocht hangen en omdat het vrijwel niet in het zicht zit denk je er bijna niet aan om dit schoon te maken en dus is de boel daar lekker van binnen uit aan het roesten.

Dat is wel een standaardplek. Die pasklare reparatiestukken zijn er ook niet voor niks… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 oktober 2014 12:15 PM
  [ # 626 ]

waar kan je die laatste vinden ?
CX club of CX basis ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 30 oktober 2014 12:46 PM
  [ # 627 ]

Hmm, CX Basis had ze meen ik altijd, maar ik zie ze niet meer in hun webshop.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 30 oktober 2014 12:54 PM
  [ # 628 ]
CXreflex1980 schreef:

Daar kwam ik laatst wel achter toen ik ontdekte dat een afvoerkanaal voor het regenwater verstopt zat. Je wilt niet weten wat ik er allemaal uitgehaald heb: modder, steentjes, zand, blaadjes, takjes ect.. Juist ook op die plek was beginnende roest te zien en dat komt gewoon door vocht dat niet weg kan bij zo’n opstopping.

niet op gelet, maar je wast de wagen ook wel eens. Als je de wagen toch droog stalt is dit toch een negatieve bijkomstigheid als er water blijft staan…......Ik ga toch eens kijken bij mijn wagen.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 oktober 2014 01:29 PM
  [ # 629 ]

doen !  bij mij wordt ook daar nu gelast…... Sad
de blaadjes die ik daar heb kan ik nu heel makkelijk verwijderen via de wielkast zijde, via een nieuwe ontstane opening….

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2014 01:31 PM
  [ # 630 ]
CXreflex1980 schreef:

Geen gek idee.Ik weet niet precies hoe ik het moet noemen maar als je de motorkap open doet dan loopt er links en rechts een gootje over de hele lengte van de motorkap en in dit gootje zitten een aantal gaten. Het gat dat het meest naar de voorruit zit loopt naar beneden (geheel uit het zicht, zeg maar intern in de auto) en eindigt in een soort van klein bakje dat je kunt zien zitten als je je portier opent en onderlangs de onderste scharnier van het portier kijkt. Daar zit een soort bakje waar het water in terecht komt. Dit bakje heeft dan weer een gleuf aan de zijkant waardoor het water naar de straat wegloopt. In mijn geval zat er dus enorm veel troep in het kanaal tussen het gat in het gootje onder de motorkap en het bakje waar ik het over had. Niet fijn want daar bleef enorm veel vocht hangen en omdat het vrijwel niet in het zicht zit denk je er bijna niet aan om dit schoon te maken en dus is de boel daar lekker van binnen uit aan het roesten. Het was ook een heel gedoe om het weg te krijgen. Ik heb uiteindelijk met een lange stugge ijzerdraad alles doorgeprikt en daarna heb ik een trechter op het gat in het gootje gezet en met warm water van boven naar beneden alle troep eruit gespoeld net zo lang totdat het water helder werd en er geen modder en zand meer uit kwam. Heel lastig bereikbare plek dus cool mad

De goot waar ook je chassisnr in staat aan de bijrijderskant? Volgens mij heb ik daar helemaal geen gaten in zitten…

Profiel  

42 van de 60
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook