43 van de 60
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2014 01:40 PM
  [ # 631 ]

Ja wel, hoor.

Vlakbij de motorkapscharnieren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 30 oktober 2014 02:07 PM
  [ # 632 ]

klopt, bij mij zijn er zelfs 3. 2 wat grotere gaten en 1 zijwaards gericht gat dat wat kleiner is en inderdaad vlakbij de motorkapscharnieren zit. Dit laatste gat gaf bij mij dus ook de verstoppingsproblemen. Het is mij nog wel een raadsel hoe er zoveel troep (best grote steentjes ect) in zo’n relatief goed afgeschermd klein gaatje naar binnen zijn gekomen gulp  waarschijnlijk is het ook het resultaat geweest van vele jaren lange verstopping op die plek.

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 30 oktober 2014 02:13 PM
  [ # 633 ]

de gaten horen er overigens echt te zitten hoor, in mijn geval zijn het geen roestgaten Laughing  Het gat dat het meeste naar de scharnieren zit heeft zelfs een soort van klein dakje erboven. Het zijn echt afvoergaten voor regenwater.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2014 02:15 PM
  [ # 634 ]

Oké in die hoek, dat geloof ik wel Wink

Maar ik ben er vrij zeker van dat in het gootje zelf langs de zijschermen geen gaatjes zitten.

Wat overigens ook een gaatje/slangetje is wat dicht kan gaan zitten, is de afvoer onder het rooster in de motorkap. Oftewel de gang van de interieur ventilatie.

Ik heb wel eens gehad dat daar water in bleef staan. Dat komt dan tijdens het rijden tegen je hete kachel wat ervoor zorgt dat je voorruit binnen 2 sec volledig beslagen is, geloof mij, je moet dan echt langs de kant van de weg gaan staan want je ziet helemaal niets meer Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 oktober 2014 03:19 PM
  [ # 635 ]

Die noemde ik ook al: dat is volgens mij ook de reden dat een lekkende roestige kachrlradiateur een heel gebruikelijke cx kwaal is. Bovendien kan dat water ook leiden tot vocht onder de vloerbedekking in de voetenruimte voorin. Ook een bekende roestplekken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2014 03:51 PM
  [ # 636 ]

Daar heb je zeker een punt.

Maar vergeet ook niet dat er zat CXen zijn die een periode met water in het koelsysteem hebben gereden ipv KVS.
In de tijd dat CXen niets bijzonders waren, nam niet iedereen het zo nauw. Zeker niet op plekken waar het bijna nooit vriest Wink

Dan rot die gewoon intern weg, zeker als er ook nog wat lucht in blijft zitten.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 oktober 2014 05:01 PM
  [ # 637 ]
Arjan Verkade schreef:

Oké in die hoek, dat geloof ik wel Wink

Maar ik ben er vrij zeker van dat in het gootje zelf langs de zijschermen geen gaatjes zitten.

Daar zitten wel gaatjes!
Het blad en andere rotzooi wat zich onderin het scherm verzameld komt van iets dichter bij de voorruit.( het uiterste puntje van je scherm )
Hier zit bijna tien centimeter ruimte en daar kan alles zo tussen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 30 oktober 2014 05:27 PM
  [ # 638 ]

klopt helemaal. Dan is bij mij de ellende op deze manier ontstaan (zoals jij omschrijft) en als dat jaren door gaat dan zit de boel dus aardig vol met modder, zand, takjes steentjes ect en daarbinnen droogt het vrijwel niet Mad

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 december 2014 01:10 PM
  [ # 639 ]

De auto maar eens heel goed schoongespoten met extra aandacht voor de gaten onder de motorkap. Aan de linkerkant liep het water er netjes onderuit. Links moets ik wat meer aanhouden en toen kwam er zwarte drap onder de dorpelafdekking uit. Vanuit de wielkast ook de straal eens goed in de dorpelafdekking gestoken en nu lijkt het redelijk schoon. Toch die plastic lijsten er eens een keer afhalen om te kijken hoe het er daar achter nou echt uit ziet.

Bij het wisselen van de wielen voor de winterbanden ontdek ik dat het gereedschapbakje in het reservewiel vol groene olie staat. Wat blijkt: er hebben muizen gebivakkeerd in de lap die ik daar ook heb liggen. En toen zijn ze heel slim aan de fles LHM gaan knagen. Het muizen probleem lost zich zo vanzelf op, ze zijn intussen vertrokken, maar ik ben wel mooi een halve fles olie kwijt. Da’s onhandig, nu is de reserve voorraad voor onderweg opeens beperkt tot 1 liter (die ligt achterin). De rest van mijn voorraad staat in de C35, daar kan ik pas van het voorjaar weer bij. Toch maar een duur flesje extra scoren in plaats van de aanbiedingen op Citromobile aflopen.

Anyway, de auto staat nu schoongewassen en uitgezogen op de winterbanden binnen af te wachten tot het januari is. Dan mag de bolide weer naar buiten. Sneeuwkettingen liggen al achterin, helemaal klaar voor een tochtje naar Oostenrijk. Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2014 02:38 PM
  [ # 640 ]

1 Liter LHM is toch voorlopig voldoende als je nu geen problemen heb? Het hele systeem is toch een liter of 2?
En als je het echt nodig heb, veel tankstations hebben het nog wel op de plank staan Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 december 2014 02:45 PM
  [ # 641 ]

Als er een keer iets mis gast in een liter niet zo veel hoor. Maar inderdaad, gewoon bijkopen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2014 03:26 PM
  [ # 642 ]

Duur? een liter kost een euro of 5. valt wel mee toch?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 december 2014 03:35 PM
  [ # 643 ]

Is ook zo - maar ik probeer altijd wat in te slaan op Citromobile of bijvoorbeeld bij een evenement van de IDDS club, is het toch net wat goedkoper. Hoe dan ook: stoute muisjes, bosmuisjes horen in het bos of desnoods in de tuin, niet in de inrit of in de garage. Allang blij dat de steenmarter niet onder de motorkap is gaan zitten, mijn achterbuur heeft ooit alle bedrading onder de kap van zijn DS moeten vervangen.

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 01 december 2014 04:11 PM
  [ # 644 ]

gulp  zo ben ik even blij dat ik in de stad woon Laughing Neem aan dat in de stad geen steenmarters voorkomen Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2014 04:42 PM
  [ # 645 ]

ik woon in de stad. Bij droog weer komen de ratten uit de riolen. Heb al een rat uit mn SM motorcompartiment moeten jagen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
43 van de 60
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook