49 van de 60
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 mei 2016 06:56 PM
  [ # 721 ]

Ik heb een ander schema, de 510.00/12. Dit is het volledige bedrading schema voor een GTi Turbo vanaf 85.

Hier is relais 733 een standaard enkelvoudig relais. Dus niet dubbel zoals in jouw schema, wat een stuk verder in mijn boek te vinden is. Daarbij staat niet duidelijk voor welk model airco dit is.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 mei 2016 06:58 PM
  [ # 722 ]
break23m schreef:

Is het een idee om deze zoektocht te beschrijven in het topic van de betreffende auto? Ik lees daar ook mee Wink

Strak plan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 juli 2016 04:56 PM
  [ # 723 ]

Airco heeft toch een lekje, blijkt. Na het vullen leek alles weer goed te werken, maar vrij vlot daarna was het weer gedaan. Nou ja, met deze zomer kan het ook wel even zonder. Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 september 2016 07:15 PM
  [ # 724 ]

Ik had gedacht dat ik nog ruim voor de APK in een andere auto zou rondzweven, maar die planning is toch anders. Dus vandaag maar weer eens naar Leerdam aangezien de APK half september verloopt. Twee dingen moeten in elk geval aangepakt worden: de handrem (de slag is zo groot dat de middenarmsteun wezenlijk in de weg zit) en de ABS (de mantel van de draag van sensor van het linkver voorwiel mist wat rubber en dat geeft storing). Verder verwacht ik deze ronde niet veel.

Leuk: ik rij nu in een leen-Prestige automaat. Een ton of 6 à 7 op de teller (de snelheidsmeter en kilometerteller zijn kapot - niemand weet dus wat het echt is) en zo ziet de auto er ook wel uit, maar van binnen keurig, veel netter dan de mijn auto. Schone lichtgrijze velours, nergens zichtbaar aan het schuiven over tot stof vergaan schuim, geen verkleuring op de bovenzijde van het dashboard. Werkende airco. Keurig allemaal. En de automaat is heerlijk en heel anders dan ik verwacht had. In het verleden eens met een XM V6 automaat gereden, en het viel me toen op dat die motor nodeloos hoge toeren opzocht. De CX doet dat heel anders. In de stad komt de motor niet boven de 2000 toeren, bij constante snelheid zakt het zelfs terug naar 1500 toeren. Ik schakel zelf meestal vroeg op, maar dit is zelfs voor mij heel laagtoerig. Heerlijk relaxed, doet op die manier een beetje denken aan de motor uit mijn vroegere DS, die kon je ook zo ongeveer vanaf stationair aan het werk zetten. Op de snelweg ben ik maar eens op 3500 toeren gaan zitten, maar erg hard ga je dan nog niet. Da’s minder relaxed voor zo’n auto. Dat sterkt me dan weer in de keuze voor de handgeschakelde Turbo.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 september 2016 09:21 PM
  [ # 725 ]

De Prestige Automatique vandaag weer ingeleverd. En mijn eigen auto weer terug, nu met twee jaar Apk Cool. Wat dingetjes met de handrem en ABS, en verder eigenlijk deze ronde niks. Op de terugweg wel weer even wennen dat de airconditioning het niet meer doet.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 september 2016 09:56 PM
  [ # 726 ]

very good
Mooi weer twee jaar genieten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 september 2016 10:24 PM
  [ # 727 ]

Nou, er is een andere CX ‘in de maak’, hoop dat die over afzienbare tijd klaar is. Daar ga ik dan in verder geniete. En dan wordt het tijd om na jaren tevreden zweven deze auto weer door te geven aan een volgende liefhebber. Die kan dan in elk geval twee jaar vooruit.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 oktober 2016 09:59 PM
  [ # 728 ]

Even een dom vraagje. Laatst de auto in de hoogste stand gehad om er aan te werken. En daarna wilde de auto niet netjes terug naar de goede hoogte. Leek alsof de bediening van de hoogteverstelling achter vast zit. Na wat gymnastieken lukt het dan wel weer, maar toch onhandig. Waar moet ik onder de auto kruipen met de oliespuit om dit weer soepel lopend te krijgen?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 oktober 2016 10:12 PM
  [ # 729 ]

Zet um eerst op de brug voor je met de hoogte regelaar in de weer gaat.
Zogauw ie op de brug staat vertel ik je meer.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 oktober 2016 11:22 PM
  [ # 730 ]

Garage de inrit heeft helaas geen brug, maar wel een krik en assteuntjes. Tja.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 oktober 2016 08:02 AM
  [ # 731 ]

Kan zijn dat de stang ergens wie vanaf voor komt ergens klemt waardoor hij niet “goed” kan bedienen.
Of je hebt een vervuilde hoogte regelaar.
Maar om goed en VEILIG te kunnen werken doe dit alstublieft op een brug.
En is ook veel makkelijker want je kunt zien waar hij eventueel klemt ( maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 oktober 2016 08:48 AM
  [ # 732 ]

Dank voor je zorg voor de veiligheid. very good. Maar noodgedwongen hen ik ooit zowel een startmotor als een benzinepomp liggend in het grind moeten vervangen. Oncomfortabel maar niet perse onveilig.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 oktober 2016 09:33 AM
  [ # 733 ]

De hoogte regel stangetjes lopen naast de rechter ski aan de binnenkant.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 13 oktober 2016 10:25 AM
  [ # 734 ]
break23m schreef:

Ik had gedacht dat ik nog ruim voor de APK in een andere auto zou rondzweven, maar die planning is toch anders. Dus vandaag maar weer eens naar Leerdam aangezien de APK half september verloopt. Twee dingen moeten in elk geval aangepakt worden: de handrem (de slag is zo groot dat de middenarmsteun wezenlijk in de weg zit) en de ABS (de mantel van de draag van sensor van het linkver voorwiel mist wat rubber en dat geeft storing). Verder verwacht ik deze ronde niet veel.

Leuk: ik rij nu in een leen-Prestige automaat. Een ton of 6 à 7 op de teller (de snelheidsmeter en kilometerteller zijn kapot - niemand weet dus wat het echt is) en zo ziet de auto er ook wel uit, maar van binnen keurig, veel netter dan de mijn auto. Schone lichtgrijze velours, nergens zichtbaar aan het schuiven over tot stof vergaan schuim, geen verkleuring op de bovenzijde van het dashboard. Werkende airco. Keurig allemaal. En de automaat is heerlijk en heel anders dan ik verwacht had. In het verleden eens met een XM V6 automaat gereden, en het viel me toen op dat die motor nodeloos hoge toeren opzocht. De CX doet dat heel anders. In de stad komt de motor niet boven de 2000 toeren, bij constante snelheid zakt het zelfs terug naar 1500 toeren. Ik schakel zelf meestal vroeg op, maar dit is zelfs voor mij heel laagtoerig. Heerlijk relaxed, doet op die manier een beetje denken aan de motor uit mijn vroegere DS, die kon je ook zo ongeveer vanaf stationair aan het werk zetten. Op de snelweg ben ik maar eens op 3500 toeren gaan zitten, maar erg hard ga je dan nog niet. Da’s minder relaxed voor zo’n auto. Dat sterkt me dan weer in de keuze voor de handgeschakelde Turbo.

 

Ik heb een Presige uit 1976 2400 motor met 4 bak met carburator en inderdaad, wat me opvalt is het enorme gemak van deze motor. In z’n drie zet je hem probleemloos vanaf 20 km/u en in z’n vier zet je hem vanaf 40 km/u zonder morren

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 oktober 2016 08:22 PM
  [ # 735 ]

Precies, ontzettend soepele motoren.

bogaard77 schreef:

De hoogte regel stangetjes lopen naast de rechter ski aan de binnenkant.

Thanks, ga ik daar eens kijken of er ergens iets aanloopt.

Profiel  
 
 
49 van de 60
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook