50 van de 60
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 oktober 2016 09:15 PM
  [ # 736 ]

Sorry,.....
Zogauw je aan het stangetje komt.
En de de cx staat achter op ” poten”
Dan nog kan de hoogte regelaar van de voorkant reageren en dusdanig de cx laten zakken aan de voorkant dat de achterkant van de steunen valt.
Dus maak alles drukloos , of zet de cx in de laagste stand! VOOR JE BEGINT


Maar omdat je cx uiteindelijk wel reageert op de bediening ,zoals je in een vorige post vermelde ,vermoed ik,dat het de hoogte regelaar zelf is.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 oktober 2016 10:53 PM
  [ # 737 ]

Okay, tip van de laagste stand knoop ik in m’n oren. En de hoogteregelaar Is wellicht deel van het probleem, maar ik hoor ook iets knarsen als ik de hoogte verstel, dus ergens loopt er iets niet soepel.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 oktober 2016 06:08 PM
  [ # 738 ]

eens met frank hoor:

ga niet onder de auto liggen kloten, er is vast een dhz garage of zo in de buurt

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 december 2016 09:33 PM
  [ # 739 ]

Bij het wisselen van de banden voor de winter netjes op afstand en niet onder de auto de scharnieren van stangetjes midden onder de auto en rechtsvoor gesprayed. Fijn, het gepiep onder de auto bij het spelen met de hoogteverstelling is nu weg. Maar het probleem niet, de achterkant reageert nog steeds errug traag. Maar nog gekker: de achterkant veert nu helemaal niet meer. Keihard, alsof de de auto in de hoogste stand staat, ook als de auto voor en achter netjes op rijhoogte komt. Kan dat ook door die verdomde stangetjes komen of zijn de bollen achter opeens plat?

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 15 december 2016 09:42 PM
  [ # 740 ]

Als de rijhoogte goed staat zijn de membramen van de bollen doorgeslagen.
Kan gebeuren als er nog maar amper druk op zit dat ze doorslaan als je de wagen in de hoogste stand zet.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 december 2016 10:33 PM
  [ # 741 ]

Aha, dat kan dus echt. Dat wordt dan vlug naar m’n garagist, hobbelend op de winterbanden. Doe ik de Alfa-wielen nog een keer eer aan. Smile

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 december 2016 07:54 AM
  [ # 742 ]

Laughing

Heb je geen oude bollen liggen die je er eveb onder kunt schroeven? Eventueel van een ander type? Of hoef je niet zo ver?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 december 2016 09:07 AM
  [ # 743 ]

CX bollen achter is een drama. Het is geen DS…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 december 2016 09:28 AM
  [ # 744 ]

Tot nog toe zelf alleen bolletjes uit een C35 vervangen. Ik heb me niet verdiept in hoe dat bij de CX moet, maar het werkplaatshandboek geeft alleen een handleiding voor het vervangen van bol en veercilinder. Hm. Nou ja, als ik toch moet rijden om aan bollen te komen, mag iemand die er verstand van heeft ze ook vervangen. Dat wordt een stukje A15 hobbelen. Bij de rit na het monteren van de winterbanden voelde het alsof lange hobbels op de een of andere manier toch nog worden opgevangen, juist de korte hobbeltjes gaan mis. Speelt een wielbasis van meer dan 3 meter natuurlijk ook mee. Op één oor hangend door een iets hobbelige klaverblad-bocht, daar was het echt dramatisch.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 december 2016 09:46 AM
  [ # 745 ]

ik denk dat er 1 bol leeg is en de ander slecht..

Naar wie ga je toe?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 16 december 2016 09:57 AM
  [ # 746 ]

A15 afhobbelen?

Tres Beau?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Doubleyoupee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-01-2016

- CX 20 Leader
Gepost: 16 december 2016 10:37 AM
  [ # 747 ]
erikkuiper schreef:

eens met frank hoor:

ga niet onder de auto liggen kloten, er is vast een dhz garage of zo in de buurt

Puur uit nieuwsgierigheid, maar hoe onveilig kan dit zijn als je gewoon (twee)assteunen eronder zet?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 december 2016 01:59 PM
  [ # 748 ]
deusjevo schreef:

A15 afhobbelen?

Tres Beau?

Tres Beau!

En blijkbaar kan de auto zo plotseling zakken als je aan de hoogteverstellingstangen komt, dat de auto doorkanteld. Dan kan de assteun wegschuiven. Dus moet de auto hiervoor op vier steunen staan, wieltjes allemaal van de grond. Da’s voor garage Het Grindpad een beetje lastig.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 december 2016 02:02 PM
  [ # 749 ]

Met een paar solide babybruggen op een stevige ondergrond kan het prima.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 december 2016 02:11 PM
  [ # 750 ]

Nou ja, dan kun je wellicht aan de voorzijde veilig werken, mits je in de gaten houdt dat de auto opeens meer dan 10 cm kan zakken. Bij de achterwielophanging blijft het nog steeds problematisch: met de achterkant op de bruggetjes kan de neus van de auto zover zakken dat die op de grond terecht komt. Ik heb intussen niet meer de neiging om het uit te proberen.

Profiel  
 
 
50 van de 60
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook