51 van de 60
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 december 2016 02:14 PM
  [ # 751 ]

Daarnaast heb ik standaard in de auto hardhouten blokjes, waarmee ik rondom de wielophanging in de hoogste stand kan fixeren.
Dan blijft de auto zelfs in drukloze toestand gewoon op hoogte.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 december 2016 02:15 PM
  [ # 752 ]
break23m schreef:
deusjevo schreef:

A15 afhobbelen?

Tres Beau?

Tres Beau!

En blijkbaar kan de auto zo plotseling zakken als je aan de hoogteverstellingstangen komt, dat de auto doorkanteld. Dan kan de assteun wegschuiven. Dus moet de auto hiervoor op vier steunen staan, wieltjes allemaal van de grond. Da’s voor garage Het Grindpad een beetje lastig.

Als je aan de vering werkt staat ie toch al op de laagste stand? Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 december 2016 02:20 PM
  [ # 753 ]

Nou, als je de auto op wilt krikken gaat dat het prettigst in de hoogste stand. Volgens mij krijg je in de laagste stand de krik er niet eens onder. Als je de auto op de krik of op assteuntjes hebt staan, is de hoogste stand dus eigenlijk altijd de beginsituatie. Maar helemaal gelijk, voordat je er onder kruipt, kun je de auto dan het beste in de laagste stand zetten. Maar dat heeft dus een risico. Houten blokjes op maat is in zo’n geval inderdaad een slimme oplossing. Zou ik eigenlijk ook eens voor moeten zorgen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 december 2016 08:38 PM
  [ # 754 ]

Toch in de buurt eens gezocht maar een garage die niet meteen de poort dichtrolt als er een oude Citroën aan komt. En de al weer heel oude tip van forummen Mulder gevolgt. Na enige vertraging door een lege accu (waarom opeens?) een dorpje verder gereden
Alwaar de diagnose snel werd gesteld: de hoogteregelaar achter zit vast. Dat gaan ze oplossen in een werkplaats waar naast een DS en een C5 ook een paar Harleys staan. En wat Amerikaanse oldtimers. Interessante mix.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 december 2016 08:55 PM
  [ # 755 ]

Oe! daar had ik niet zo aan gedacht…
Normaal gesproken krik je de auto inderdaad op vanuit de hoogste stand, bokjes eronder en dan laat je hem zakken.
Veersysteem is dan drukloos om aan te werken.
Op zo’n moment lig je nog niet onder de auto natuurlijk.
Mocht ie dan om wat voor reden dan ook per ongeluk wegrollen dan zit je waarschijnlijk nog in de auto aan de hoogte-instelling te duwen.
Maar als de hoogteregelaar niet werkt kan dat wel voor verrassingen zorgen….

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 december 2016 10:00 PM
  [ # 756 ]
F.SvM schreef:

Sorry,.....
Zogauw je aan het stangetje komt.
En de de cx staat achter op ” poten”
Dan nog kan de hoogte regelaar van de voorkant reageren en dusdanig de cx laten zakken aan de voorkant dat de achterkant van de steunen valt.
Dus maak alles drukloos , of zet de cx in de laagste stand! VOOR JE BEGINT


Maar omdat je cx uiteindelijk wel reageert op de bediening ,zoals je in een vorige post vermelde ,vermoed ik,dat het de hoogte regelaar zelf is.

VgF


Achteraf toch nie verkeerd gedacht. Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 december 2016 12:10 PM
  [ # 757 ]

Yep, waar ik alleen nog een keiharde achterkant voelde, kreeg deze man met wat gemanipuleer er toch weer vering in. Dus de bolletjes doen het nog. Pas na 10 jaar had ik min of meer door hoe de DS in elkaar stak, bij de CX ben ik nog steeds aan het bijleren.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 22 december 2016 12:32 PM
  [ # 758 ]

Da’s raar, want op de Diravi na gewoon een DS systeem.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 december 2016 05:54 PM
  [ # 759 ]

Ach, dan heeft in 13 jaar de hoogteregelaar van m’n DS nooit vastgezeten. Smile Maar toch, de principes zijn dan wel hetzelfde, toch zitten sommige dingen toch weer net anders.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 22 december 2016 10:28 PM
  [ # 760 ]

Dan blijft de auto zelfs in drukloze toestand gewoon op hoogte.

Ja, dat is eigenlijk wel handig. Kom je daar makkelijk bij als de wielen eronder zitten? Wat is de maat van de blokjes?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 december 2016 10:39 PM
  [ # 761 ]

Zal eens een foto plaatsen en de maten vermelden.
De blokjes zijn gewoon met de hand te plaatsen wanneer de CX met draaiende motor in de hoogste stand staat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 december 2016 11:02 AM
  [ # 762 ]
break23m schreef:

Ach, dan heeft in 13 jaar de hoogteregelaar van m’n DS nooit vastgezeten. Smile Maar toch, de principes zijn dan wel hetzelfde, toch zitten sommige dingen toch weer net anders.

Omdat de HR bij de CX buiten onder de auto hangt kan hij makkelijker vast gaan zitten. Verder is het idd een ID systeem met Diravi en een exra remaccu.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 december 2016 12:22 PM
  [ # 763 ]

Ik moet eens wat vaker onder m’n eigen auto gaan liggen. Ooit noodgedwongen zelf de benzinepomp vervangen - die zit bij een turbo achter de tank. En een startmotor vervangen. Dat is ook een klusje liggend in het grind. Moet ik een hoogteregelaar ook te lijf kunnen gaan. Maar ik in het werkplaatshandboek kon ik het zo snel niet vinden. Hopen dat het de garage lukt mijn auto er even tussendoor te doen zodat hij vandaag weer veert. En dan zal ik eens gaan uitpluizen waar de hoogteregelaars zitten. Ben ik een volgende keer voorbereid.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 december 2016 06:41 PM
  [ # 764 ]

Een volledig vastgerotte hoogteregelaar. Aan de auto gerepareerd, zodat er verder niks losgehaald hoefde te worden. Een nieuw gedraaid bronzen busje is de oplossing. En nu dus opeens weer vering achter. Dat is fijn. Leerpuntje voor mij (en mijn gebruikelijke garagist?) dat dit soort dingen goed in het vet moeten staan.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 23 december 2016 07:33 PM
  [ # 765 ]

Je zei dat de auto op normale rijhoogste stond en toch een harde achtervering had. Je hoogteregelaar bleek vast te zitten.
Nu gewoon voor mijn begrip : waarom was de vering achteraan hard? Die is alleen keihard als a. er geen stikstof meer in de bollen zit of b. wanneer de druk op de LHM maximaal is, zodat het mebraan in de bollen als het ware helmaal ingdrukt wordt, bij de hoogste stand dus.

Als de hoogteregelaar defect is, kan er dus geen LHM meer in en uit de veercilinders vloeien, en gezien de wagen op normale rijhoogte stond, is de druk op de LHM ook “normal” en zou je dus toch normale vering moeten hebben gezien de veerbollen toch goed zijn.

Iemand?

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
 
51 van de 60
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook