2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Online hulp vervangen distributie (GELUKT!!!!!!!!)
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 10 augustus 2009 12:41 AM
  [ # 16 ]

Gewoon een tweede moertje er op draaien Idea
Bedankt voor de tip. Ik heb net de Haynes gedownload en zag geen plaatje m.b.t. de paspennen. Wel het plaatje met de contramoer. Dus graag nog een bevestiging over de juiste borging van het vliegwiel en de nokkenas. Heeft het vliegwiel maar 1 gat, die gelijk staat met het 7mm gat onder de startmotor en klopt het dat de eerste kleppen allen dicht staan?

Hans.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 augustus 2009 12:52 AM
  [ # 17 ]

Als je in de Haynes kijkt op pagina 2C11, zie je 2 mooie plaatjes met wat ik bedoel Wink
Het alternatief is een speciale dop om een tapeind eruit te draaien, helaas zit dit op een lastige plek dat het met ingebouwde motor niet gaat werken, de 2 moertjes truuk is dan sneller en goedkoper.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 10 augustus 2009 01:22 AM
  [ # 18 ]

vliegwiel heeft maar 1 gaatje. En idd ff in de haynes kijken joh Wink En die multieriem poelie er weer op ter controle. Probeeer geen moeite te besparen met de deze/een klus, uiteindelijk win je dr nooit wat mee. Als je nu 5 min bespaard en straks je blok in de soep loopt sla jejezelf voor de kop.
En vergeet je dieselpomp niet de borgen

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 10 augustus 2009 01:42 AM
  [ # 19 ]

Ik neem sowieso de tijd voor deze klus.
De dieselpomp wordt mijn volgende klus. Alles één voor één.
Tot zover gaat het met jullie hulp voortvarend. Zo af en toe een uurtje moet het toch ook lukken.
Mijn begrijpend technisch engels (Haynes) is niet helemaal mijn ding maar het lukt aardig. Ik vertrouw meer op de know-how van jullie forummers Wink

Hans.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 10 augustus 2009 11:37 PM
  [ # 20 ]

ik zou je pomp dan meteen doen. Als je de pomp gaat doen kan je hele d-riem zwik dr weer af. Is nauwelijks meer werk als je het spul nu toch allemaal los hebt.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 11 augustus 2009 12:58 AM
  [ # 21 ]

Ik heb de spanrol en de looprol los. De nokkenas staat op 8 uur, de krukas geborgd in het vliegwiel (als ik de krukaspoelie terug plaatst zitten er twee kleine gaatjes op één lijn onderin). Ook de dieselpomp heb ik geborgd met een dikke schroef. Maar ik begreep van Matthijs laatst dat je ook nog iets anders moest borgen in de dieselpomp.
Daarvoor moet dan enkele schroefjes los gedraaid worden en een dunne stift worden ingebracht.
Hoe doe ik dat?
Inmiddels de distributieset en de waterpomp besteld.
Over twee weken een weekend vrij en dan gaat het gebeuren.
In die tussentijd probeer ik alles gereed te hebben.

Hans.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 augustus 2009 01:47 AM
  [ # 22 ]

Eerst moet de D-riem erop en moet je het spul op de borgpen zetten. Niet vast, alleen voor het gaatje. Dan draai je het hele spul een kwartslag tegen de klok in.
Daarna:
De pomp zit zit met 3 moeren links vast aan je distributie plaat, en nog met 1 aan het blok aan de rechterkant. Je moet ze allemaal lossen, net zoals de 4 dieselleidingen. dan kan je de pomp over zn lengte as heen en weer wiegen.
Nu haal je de zwarte pukkelbout los die tussen de 2 torxjes in zit. Hierin prop je een draad van 1.5 mm dik. Ik gebruikte een 1.6mm electrode die een beetje geschuurd is. die prik je in het gat en dan ga je met de pomp heen en weer wiegen tot de electrode ene fors stuk verder de pomp in schiet. Electrode erin laten zitten en de 3 moeren links weer vast zetten. Nu het moertje rechts weer vast, en de 4 dieselleidingen. Daarna de zwarte pukkelbout weer en het zaakje ontluchten Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 12 augustus 2009 09:06 AM
  [ # 23 ]

Zo iets had ik al gedacht. Echter zie ik maar 2 schroeven links.
Vanavond gewoon weer een poging . Bedankt!!!!!

Hans.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 augustus 2009 11:28 PM
  [ # 24 ]

die 3e zit er ook, heel verrot verstopt Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 13 augustus 2009 03:19 AM
  [ # 25 ]

Die derde zit mooi onderaan. Ik pakte altijd een 1/4 rateltje en een kort verlengstukje. Dat vond ik het makkelijkst gaan. Je hebt namelijk weinig plek een een behoorlijke slag te maken.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 14 augustus 2009 01:07 AM
  [ # 26 ]

Vandaag het derde boutje gevonden. Wat een plek Shocked .
Ringsleuteltje 13 warm gestookt en gedraaid en verbogen.
1½ uur later was die los Rolling Eyes .
Heb nu wel een biertje verdiend Cool
pfffffffffffff.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 augustus 2009 01:30 AM
  [ # 27 ]
xmbreak schreef:

Vandaag het derde boutje gevonden. Wat een plek Shocked .
Ringsleuteltje 13 warm gestookt en gedraaid en verbogen.
1½ uur later was die los Rolling Eyes .
Heb nu wel een biertje verdiend Cool
pfffffffffffff.

Volhouden Hans, langzaam maar zeker kom je er wel.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 14 augustus 2009 01:53 AM
  [ # 28 ]
xmbreak schreef:

Vandaag het derde boutje gevonden. Wat een plek Shocked .
Ringsleuteltje 13 warm gestookt en gedraaid en verbogen.
1½ uur later was die los Rolling Eyes .
Heb nu wel een biertje verdiend Cool
pfffffffffffff.


Gaat in iedergeval sneller dan de XM warmstoken stoken en een kwartslag draaien Razz Razz


Goed bezig buurman, respect halelujah

 

BTW, ik bezit de werkplaats handboeken van de XM, die mag je wel lenen hoor, en die zijn gedetaileerder dan de Haynes Wink

Moet je ze alleen even komen oppikken bij me thuis Wink

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 25 augustus 2009 12:33 AM
  [ # 29 ]

HET IS GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gooi
Vandaag de wagen weer horen lopen na 2 maanden.
Ik ben nog niet klaar maar het klonk als muziek in de oren.
En Mark, De werkplaatshandboeken hou ik wel warm.
Als ik meer tijd heb kom graag even buurten.
Een ieder bedankt voor de online hulp.

Hans.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 augustus 2009 12:42 AM
  [ # 30 ]

Very Happy Very Happy

GOED WerK man!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook