Ik heb een ZX 1.4 i en deze heeft een tijdens de apk een te hoog CO gehalte en de lamda waarden waren niet goed, ook liep hij te hoog stationair +/- 1400 - 1600 rpm.
Na een grondige reiniging van het injectiehuis, vernieuwen van luchtfilter, bougies, de lamda en koelvloeistofsensor op het thermostaathuis, heeft dit blok nog steeds de eigenschap op ongeveer 1200 tpm te lopen voor een stoplicht of ander oponthoud. Ook loopt het toerental als je de koppeling intrapt of als m in zn vrij zet bij 3000+ tpm terug naar ongeveer 1500 en stijgt dan weer naar 2000 en loopt dan heer langzaam terug naar 1200 in +/- 15 seconden. Schakelen gaat hierdoor ook veel langzamer omdat je moet wachten tot hij er “in” schiet. Al moet ik zeggen dat deze versnellingsbak redelijk gaar is
Maar: zet ik me verlichting aan en de achterruitverwarming loopt het blokkie stationair ongeveer 850 tpm en schakelen gaat dan ook veel beter.
Hoe kan ik dit oplossen? Heeft iemand een idee hoe ik de gasklepsensor kan doormeten? Ik moet er wel bij zeggen dat ondanks de 950 kg van mn zx het blok toch echt superlekker loopt en niet veel benzine en olie verbruikt.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Klinkt als een lek in een van de vacuumslangetjes aan/ bij het injectiehuis.
Loop ze even na..
‘Spirit of avant-garde’