![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_14123.jpg)
Totaal aantal Berichten: 335
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gisteren heb ik op de sloop 4 gave deuren in dezelfde kleur gevonden (helaas zonder electrische ramen en CV, maar dat kan altijd nog worden omgebouwd).
Ik wil ze binnenkort overzetten.
Kan dat met de bestaande spietjes of is het nodig om nieuwe te installeren :
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Je kunt beter nieuwe monteren, ik heb al bij 2 bixen een deur gehad die er bijna uit viel door verotte spies.
Succes met de deuren.
Even vragen, je deuren zitten vast door 2 scharnieren en dan dat ding waardoor je deuren niet verder dan hun max open kunnen.
Om de deur dus te demonteren moet je die alle 3 loskrijgen, ik heb nu door hoe je de scharnieren los krijgt (met een spies en een hamer kan je die er gewoon uit slaan), maar is het bij dat andere dingetje ook gewoon met een hamer op slaan tot het eruit ligt? Of moet dat ergens samen genepen worden?
Alvast bedankt
Dit dinkje dus… hoe krijg je dat los?
en
dit is natuurlijk appels met peren vergelijken, maar bij mn golf 1 heb ik de deuren ook gedemonteerd maar ipv de spie bij de deurdranger te verwijderen gewoon de bouten in de deur losgedraaid. En ook de scharnieren had ik laten zitten (deze waren nog goed en goed afgesteld) omdat ik deze loshad gedraaid op de deur. vw vs citroen?