Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ik werk alleen hoor, ik ben helemaal niet zo’n teamplayer
Misschien collega-snoekrijder?
Ernst Visser schreef:Ongeveer drie jaar geleden heb ik het maximaal te trekken aanhangwagen gewicht op het kentekenbewijs laten vermelden door de RDW. Hiervoor moest ik deel 1A van het oude kentekenbewijs (aangetekend) opsturen naar de RDW. Een verklaring van de afdeling homologatie van Citroen Nederland moest ik ook meesturen. Daarna kreeg ik het aangepaste kenteken per post terug.
Omdat ik een nieuw model kenteken had hoefde ik niet alles op te sturen. Met oudere type kentekenbewijzen had dat wel gemoeten.
De verklaring heb ik per fax aangevraagd bij Citroen Nederland 020 – 5701475.
Mijn DS heeft een franse trekhaak zonder vermelding van maximaal te trekken gewicht. Wat voor trekhaak echt onder de auto zat was (toen) niet van belang voor het kentekenbewijs.
wat is dat max trekgewicht op het kenteken ??
volgens instuctie boekje 1800 kg met in acht neming van het totale trein gewicht !
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Normaal krijg je 1200 kg geremd op kenteken.
Die 1800 kg gaf Citroën op in het geval de aanhanger hydraulisch gekoppeld was (rem) aan de DS. In Nederland wil(de) de RDW daar niet aan.
Rijden met een (veel) te zware aanhanger kan je zuur opbreken. Ik spreek uit ervaring…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Ik wil op mijn ID20 een Brink trekhaak laten monteren. Weet iemand welk type/artikelnummer ik dan moet bestellen? Of zijn ze niet meer leverbaar?
Groet,
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Soms gaan dingen snel. Sinds vanochtend voorzien.