2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
wiebes & rogier83s witte 1.6 TGI
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 06 augustus 2009 02:00 PM
  [ # 16 ]

Kan volgens mij ook komen omdat hij gewoon al ERG lang stil staat. Als ik mijn BX na 3 maanden stilstand start dan duurt het ook écht langs (ik zou zelfs durven zeggen een minuut).

Kom ik er ‘s avonds mee thuis, start ik hem smorgens (zelfs al ligt die op zijn buik) dan is hij ook meteen rijklaar Smile . Zelfde na een week. Maar na een maand is het een ander geval ( *geeuw* )

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 06 augustus 2009 02:09 PM
  [ # 17 ]

lang stilstaan was in dit geval duidelijk niet de oorzaak, de auto had zo’n 10 minuten daarvoor nl nog gereden.

een keer sap vervangen is natuurlijk geen enkel probleem, het was idd meer de vraag of de pomp niet bijna overleden is ofzo

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 augustus 2009 03:21 AM
  [ # 18 ]

Een goeie bx zou ik om een lhm pomp niet laten staan. Die dingen kun je nog wel aan komen en het is ook geen groot drama op die te vervangen.

Het kan ook zijn dat de aandrijfriem slipt. Dan kan het ook lang duren voor de boel op druk komt.

En anders idd nieuwe LHM en bollen. Een bx met goede bollen en veerpoten blijft rustig een paar uren hoog staan en moet, als je daarna start, vrijwel meteen op druk komen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 augustus 2009 03:26 AM
  [ # 19 ]
Midfriesland schreef:

En anders idd nieuwe LHM en bollen.

Dit zou ik dus als eerst proberen, en eigenlijk altijd doen na aankoop.

Slippende riem gaat naar mijn ervaring met een hoop kabaal, dus zou je wel moeten horen?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 07 augustus 2009 11:40 AM
  [ # 20 ]

Dit zou ik dus als eerst proberen, en eigenlijk altijd doen na aankoop.

Bij iedere aan te schaffen BX moet je ervan uitgaan dat er onderhoudsachterstand is, vooral aan het veersysteem.

Een bx met goede bollen en veerpoten blijft rustig een paar uren hoog staan en moet, als je daarna start, vrijwel meteen op druk komen

Mijn BX blijft alleen lang omhoog staan als ie net veel aandacht heeft gekregen: na de montage van nieuwe hogedrukleidingen naar achter bleef ie ineens uuuuren omhoog, terwijl ie normaal binnen een half uur plat lag.

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 07 augustus 2009 12:31 PM
  [ # 21 ]

Ik houd er natuurlijk rekenning mee dat elke BX wel een onderhoudsachterstand kan hebben, maar de grote en ernst van de achterstand is natuurlijk wel van invloed op de prijs.
Ik ben natuurlijk op zoek naar een zo gunstig mogelijke deal en wil voor onder de 1k (aanschaf en onderhoud) per jaar een fatsoenlijke (hoeft geen beauty) BX kunnen rijden, en dat kan prima. zeker als je er een beetje zelf aan kan klussen enzo.

ik heb inmiddels nog een andere optie waar ik vanavond ga kijken. en witte Sad maar met erg weinig km. dus ik ben heel benieuwd of hij nog erg goed is, of een te weinig gebruikt, weggeroest wrak… Afhankelijk van de uitkomst ga ik afwegen (en onderhandelen)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 augustus 2009 01:38 PM
  [ # 22 ]

Die witte 1.6 TGi?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 07 augustus 2009 01:53 PM
  [ # 23 ]

yep in doorwerth,
als ik een keuze heb gemaakt dan zal ik wel berichten over de andere waar ik ben wezen kijken in het tekoopgespot topic. maar ik wil voor nu natuurlijk nog niet dat ze worden weggekaapt Smile

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 augustus 2009 02:08 PM
  [ # 24 ]

Die witte 1.6 TGI vind ik persoonlijk een erg leuk ding, ziet er netjes uit. Ik ben benieuwd hoe die in werkelijkheid is. Veel succes in ieder geval met kijken vanavond!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 07 augustus 2009 09:45 PM
  [ # 25 ]

mijn 1.9 TZI is te koop. Een rode. met 127000 km op de klok.
staat bij de ‘te koop’ sectie op het forum.
Daar zit helemaal geen werk aan, beurten en alles gehad.
Het enige wat je er op aan zou kunnen merken: de olie nivo meter doet het niet.

misschien is dat iets?

Groeten,Rob

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 09 augustus 2009 12:01 AM
  [ # 26 ]

ik ben bij die witte 1.6 TGI wezen kijken en dat gaat hem worden! goede staat van onderhoud, netjes bijgehouden de afgelopen tijd, op 90k nog een nieuwe distributieriem gehad. afgezien van een klein parkeerdeukje en wat hagelschade zie ie er echt heel goed uit. (technisch geen centje pijn aan te zien of te voelen, motor ziet er echt nog als nieuw uit). Er zit een (origigineel?) webasco schuifkanteldakje op.

een vraag nog over stoelen enzo. Deze auto had geen mooie bekleding, maar ik vond de stoelen vrij prima zitten. er word altijd gesproken over de gti stoelen en de hangmatjes, weet iemand hoe het zit met de levering daarvan. (dit is een tgi uit 1993).
in mijn vorige bx (een progress)had ik de luxe stoelen, en bij deze twijfel ik nog, hebben ze later alle bxxen met fatsoenlijke stoelen geleverd, of zijn die hangmatten zo slecht nog niet.
Moch het bij langer rijden toch nog slecht blijken te zitten, dan ga ik misschien nog naar een luxer paar voorstoelen op zoek.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 augustus 2009 04:31 PM
  [ # 27 ]

Gefeliciteerd! Cool

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 13 augustus 2009 01:36 PM
  [ # 28 ]

Yesss, Gistermiddag de nieuwe BX opgehaald een mooie 1.6 TGI met dakraam en trekhaak. Gelijk al even een fatsoenlijk radiotje in gebouwd en een paar een beetje fatsoenlijke luidsprekers. De auto rijd echt prima!

een paar kleine puntjes:
- de stoelen zitten toch niet echt lekker, ik denk dat ik vlot op zoek ga naar een sport interieur.

- de brandstofmeter is niet erg goed (staat al op leeg als er nog >25l inzit) en komt heel langzaam omhoog (staat pas 30min na tanken op vol) heeft iemand een idee hoe dat komt \ verholpen word.

- weet iemand hoe ik kan zien of een dakraam origineel is? het is een schuifkantelraam, doet het prima en er staat ergens ‘webasco’ op.

- deze schijnt ongeremd 536kg te mogen trekken, terwijl alle anderen die ik ooit gezien heb maar 472kg mochten hebben. Is dat in het laatste leveringsjaar veranderd? gewoon uit interesse, ik was niet van plan er veel mee te gaan trekken.

- Wit… ik vind het geloof ik toch niet zo mooi. misschien pimpen met een wit lederen interieur? of opschilderen als koe of zebra.

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 13 augustus 2009 07:08 PM
  [ # 29 ]

van dat dakraam kun je misschien een paar foto’s maken? zeg meer dan duizend woorden meestal. Ik vind wit wel leuk bij een bx….als de lak nog goed is kan je er ook folies toepassen, als je daar dan weer zat van bent kun je het er zo weer afhalen Wink

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 augustus 2009 10:55 PM
  [ # 30 ]
Wnijland schreef:

Yesss, Gistermiddag de nieuwe BX opgehaald een mooie 1.6 TGI met dakraam en trekhaak. Gelijk al even een fatsoenlijk radiotje in gebouwd en een paar een beetje fatsoenlijke luidsprekers. De auto rijd echt prima!

Gefelicteerd Cool

- de brandstofmeter is niet erg goed (staat al op leeg als er nog >25l inzit) en komt heel langzaam omhoog (staat pas 30min na tanken op vol) heeft iemand een idee hoe dat komt \ verholpen word.

Tankvlotter waarschijnlijk lek. Andere plaatsen. Tankvlotter zit onder de achterbank in de tank.

- weet iemand hoe ik kan zien of een dakraam origineel is? het is een schuifkantelraam, doet het prima en er staat ergens ‘webasco’ op.

Webasto is een prima merk! Mits deskundig ingebouwd, dat wel.

- Wit… ik vind het geloof ik toch niet zo mooi. misschien pimpen met een wit lederen interieur? of opschilderen als koe of zebra.

Doe niet zo raar! Wink

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook