5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
wiebes & rogier83s witte 1.6 TGI
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 25 september 2010 04:23 PM
  [ # 61 ]

haha, voor een mk3 1.6 tgi (1993) .  Maar als brezan gewoon een setje koolborstels kan leveren, dan ga ik dat eens proberen. Erg moeilijk kan het toch wezen…

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 25 september 2010 04:25 PM
  [ # 62 ]
BasisBIX schreef:

Voor 16 of een 19?

Dat maakt toch niks uit? Ik heb nu ook de dynamo van m’n vroegere 19 TZi van ‘92 in m’n 16 RS van ‘83 zitten.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 25 september 2010 04:27 PM
  [ # 63 ]
Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 25 september 2010 04:58 PM
  [ # 64 ]

even bij de brezan langsgeweest, die blijken helemaal geen koolborstels te verkopen of te kunnen leveren. Ik kreeg van die man daar als tip een zaak in breukelen als ik het goed gevonden heb MSD Startmotoren en Dynamos. Die reviseren ook dat soort apparaten, dus misschien kan ik daar koolborstels krijgen of hem ruilen voor een gereviseerd exemplaar.

Maar ik ga eerst de boel wel even uitbouwen en kijken of de koolborstels het wel echt zijn of misschien iets anders. op dit moment gaat de BX toch nergens heen…

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 25 september 2010 05:00 PM
  [ # 65 ]

Ehm, je hebt toch wel gevraagd naar een spanningsregelaar (waar de koolboorstels in zitten)?

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 25 september 2010 05:06 PM
  [ # 66 ]

nee, gewoon naar koolborstels… dus dat is dan misschien het probleem. Hij heeft nog wel een hele nieuwe dynamo opgezocht en dat zou 150eur kosten. dus ik kijk eerst nog even verder. Maar ik moet dus een Spanningsregelaar hebben?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 25 september 2010 05:31 PM
  [ # 67 ]
Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 september 2010 10:55 PM
  [ # 68 ]

Dat is een ontstekingsmodule, dat ding zit niet op de dynamo.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 26 september 2010 11:05 PM
  [ # 69 ]

Voor sommige dynamo’s kun je een spanningsregelaar kopen, deze zit op de achterkant van je dynamo en kun je zelf losschroeven en vervangen.
Kost zo rond de 30 euro volgens mij, in die regelaar zitten ook de koolborstels, wil dit niet dan zul je toch voor een revisie of een nieuw exemplaar moeten gaan, eventueel een van een sloop BX.

Succes.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 26 september 2010 11:26 PM
  [ # 70 ]
Vermond schreef:

Dat is een ontstekingsmodule, dat ding zit niet op de dynamo.

red face

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 26 september 2010 11:36 PM
  [ # 71 ]

gelukkig heeft die figuur van marktplaats niet te snel gereageerd, anders was ik al op mijn fiets gesprongen om de boel op te halen. Ik heb het onderdeel inmiddels gedemonteerd en dat zag er al aardig anders uit dan de foto op MP, dus ik rook al onraad.

Dat die koolborstels w.s. het probleem zijn is wel duidelijk, eentje ziet er nog redelijk uit, maar de tweede is helemaal op.
Ik zal nog even bij de brezan gaan vragen met de goede beschrijving of anders eens blij die club in breukelen vragen. online heb ik het wel gevonden bij carpartsdirect (eur36,50), maar die vragen 9,50 bezorgkosten en dat vind ik oplichterij, dus ik kijk eerst nog even elders

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 06 december 2010 01:25 PM
  [ # 72 ]

na controle en even afstoffen van de koolborstels heeft de boel weer een tijdje gewerkt, maar het leek mij toch eens tijd om de boel netjes in orde te maken. Met Kerst staat er nog een trip naar CH gepland, dus daarvoor leek het mij goed dat alles een beetje klopt.

De spanningsregelaar is vervangen met vervangend onderdeel van carpartdirect. enige probleempje was dat door een net ander design er iets langere moertjes nodig waren, gelukkig had ik er nog wel een paar liggen. Spanning etc. is nu weer helemaal op orde!
Tegelijk de midden- en einddemper vervangen. de middendemper was een beetje lek (...) en die hele kip was uit de einddemper gekomen dus die waren nodig aan vervanging toe. Echt een verademing! die wagen klinkt weer super. Wat een topkarretje. De ophanging van de einddemper bleek ook nog een beetje afgebroken, maar dat is voor nu met een stukkie ijzerdraad opgelost.

Natuurlijk ook (beetje laat) de wintersloffen gemonteerd en een nieuw ruitenwisserblad. We kunnen de winter weer door! en er bleek nog de LV veerpootretour afgeknapt te zijn, die is ook gelijk gemaakt.

totaal 150e aan onderdelen en een paar uurtjes werk en we kunnen er ff tegen. Ergens in het voorjaar komen de veerbollen weer een keertje aan de buurt denk ik.

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 20 december 2010 05:31 PM
  [ # 73 ]

de winterbanden zitten natuurlijk al weer een tijdje onder de BX, maar jammergenoeg blijven ze een beetje leeglopen. Laatst stond hij 1,5 week voor de deur en was er een zo goed als plat, de anderen waren ook zeker 0.5 bar gedaald long face . Nou check het voor elke rit en blaas ze steeds bij, maar handig is anders.

Vorig jaar had ik het zelfde probleem en toen heb ik de banden op nieuw laten monteren, dat hielp voor het grootste deel maar geen 100%. En, nu weer gezeik.

De winterbanden liggen op lelijke lichtmetalen velgen… (niet de beste keuze idd, maar zo kwamen ze). Het lekt vrijwel zeker langs de velg. Heeft iemand een idee om dit een beetje te fixen? is er geen smeersel ofzo wat dit soort probleempjes oplost en zoja werkt dat ook goed. Ik heb niet zo’n zin eigenlijk om weer eens een berg geld bij de kwikfit te brengen om de banden opnieuw te laten lijmen terwijl het binnenkort (of anders volgend jaar) weer raak is.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 december 2010 05:44 PM
  [ # 74 ]

Het probleem zit hem (zeer waarschijnlijk) juist in die lelijke velgen. Matige kwaliteit velg = vaak lege banden. Op te lossen door gewoon stalen velgen of kwaliteit lichtmetaal te nemen.

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 20 december 2010 05:50 PM
  [ # 75 ]

dat het aan de velgen ligt dat is wel bekend ja. maar ik hoopte eigenlijk nog op een oplossing waarbij ik geen nieuwe velgen hoef te halen. (iets met dat het allemaal weer voor een stuiver klaar moet). Ik vind het altijd zo jammer dat ik net na een mooie besparing door zelf de dynamo en uitlaat te fixen, mijn geld toch weer kan gaan wegbrengen naar zo’n bandenboer omdat ik niet van die apparaten heb om de banden te monteren enzo. Laat staan dat ik ook nog andere velgen moet kopen.

edit: joepiee, mij 100ste post! taart voor iedereen

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook