6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

wiebes & rogier83s witte 1.6 TGI
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6134

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 december 2010 05:56 PM
  [ # 76 ]

Gefeliciteerd Very Happy

Een setje velgen op de sloop kost de hoofdprijs niet.
Er is bij mijn weten geen fix, en zou die er wel zijn, dan zou het waarschijnlijk niet goed voor je banden zijn. You do the math Wink

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108

Gepost: 20 december 2010 06:21 PM
  [ # 77 ]

Dan ga ik dat toch maar eens navragen bij de plaatselijke sloop. Na de kerst een weerkje naar CH, dus dan moet het wel zo’n beetje op orde zijn. Beetje vervelend als je elke dag je banden staat op te blazen voor je kunt gaan rijden.

Idea  een 12Volt compressortje kopen is natuurlijk ook een plan… en dan gewoon steeds bijpompen

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 januari 2011 01:19 PM
  [ # 78 ]

De banden toch maar ff bij de kwikfit laten fixen, ik kon zo snel geen velgen vinden in de buurt.

Maar op weg naar zwitserland bleek toch dat de stroomregelaar niet het stroomprobleem heeft veroorzaakt en de dynamo heeft het opgegeven waardoor de BX achter is moeten blijven. Het was niet mogelijk het snel gerepareerd te krijgen, gelukkig zorgde de verzekering voor vervangend vervoer.
Nu staat de bx nog ergens bij Bensheim (langs de A5 (E35) zuid van Frankfurt am Main). Dynamo en voor de zekerheid een accu (voor het geval dat daar toch ook problemen in zitten) zijn al bijna binnen. Maar ik zoek nog een lift die kant op Wink. Dus gaat er toevallig nog iemand richting Zwitserland binnenkort? Ik wil niet weer een BX in het buitenland achter moeten laten…

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 16 maart 2011 03:24 PM
  [ # 79 ]

kleine update…
die bx is natuurlijk al lang weer terug, we zijn er heen gereden met een nieuwe dynamo en een accu, hebben die er in geschroefd en weer terug. dat was een dag lang rondcrossen maar het is wel gemakkelijk gelukt. Voor de tocht hadden we zo’n klein zuinig autotje geleend (een polo ofzo, bluemotion diesel automaat) die doet in brandstof heen en weer minder dan de bx enkele reis…

dat zet je toch aan het denken

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 16 maart 2011 03:28 PM
  [ # 80 ]

Nu waar het eigenlijk om gaat. Ik zoek een nieuwe bestuurdersdeur voor de wagen, compleet incluis spiegel. Iemand heeft laatst een aanhanger in de zijkant geparkeerd en er zit dus een aardig deukje in en de spiegel is verleden tijd.

Gelukkig is de rest van de auto onbeschadigd en is hij misschien nog niet helemaal total loss (er zit ook nog zeker een halve tank benzine in…)

Heeft iemand toevallig nog een witte bestuurdersdeur liggen, compleet? voor een bx uit 1993. Of heb je misschien een witte zien staan bij de lokale sloop?

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 maart 2011 03:35 PM
  [ # 81 ]

Er staan redelijk wat witte BXen bij GAOS in Emmeloord! Zelfs een zeldzame witte Palmares, krikt de waarde van je BX misschien nog wat omhoog als je er zo’n deur in zet. Wink
Of er TGI’s staan weet ik niet, volgens mij alleen maar 1400 witte BXen, en die hebben allemaal een striping over de deur lopen helaas.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 16 maart 2011 03:38 PM
  [ # 82 ]

dan moeten we die maar eens bellen, dat is niet erg in de buurt maar goed te doen. Een streepje is geen ramp, het zal allicht minder zijn dan het streepje dat er nu op zit…

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 maart 2011 12:03 AM
  [ # 83 ]

die deur gaat binnenkort een keer komen… dat moet eerst met allerlei verzekering geregeld worden.

maar ondertussen blijft de voorkant nogal omhoog staan (zo nogal dat je iedereen in de ogen schijnt met de lampen en dat de wagen veert als een houtblok). We hebben al even naar de hoogteregelaar voor gekeken en alleen als je daar een flinke duw tegen geeft wil die een beetje inzakken.

is die vies en kan die schoongemaakt, moet er iets anders mee gebeuren of kunnen er nog andere oorzaken zijn? er is niet echt mee te rijden op dit moment.

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 mei 2011 10:36 PM
  [ # 84 ]

Inmiddels is alles met de verzekering geregeld, de schade is getaxeerd en een bedrag toegezegd. Op dit moment is de spiegel netjes vervangen en de deur weer een beetje uitgedeukt, het is nog niet erg mooi maar het rijdt iig weer. de hoogteregelaar lijk het de laatste tijd iig weer gewoon te doen.

Zojuist de APK keuring laten doen met een minder aangenaam resultaat
- remblokken voor versleten (geen punt natuurlijk)
- aandrijf ashoes links wielzijde kapot (dat wordt al irritant)
- ADALs versleten (tjsa jammer, maar niet helemaal onverwacht)

de garage om de hoek schatte 700 eur in om deze zaken te repareren.
Ik ga morgenochtend maar eens een afspraak maken bij Hegru, iig voor de ADALs en ik denk ook maar gelijk voor die ashoes. Het is niet om de hoek voor mij, maar 110 per kant daar of 250per kant lokaal… daar kun je nog wel een stukje voor omrijden. Ashoes zal ik daar denk ik ook maar even vragen als dat een beetje redelijk is laat ik dat gelijk ook doen.

Remblokken gooi ik er zelf even onder.

Het enige is dat de auto vandaag wel is afgekeurd… mag ik hem nog wel naar hegru rijden? en kan hij tot die tijd nog bij mij voor de deur staan?

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 mei 2011 11:19 PM
  [ # 85 ]

Je kunt ook vragen of Hegru de auto op wilt halen?

Profiel  

Forest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

- BX 16 TRS Automatic
Gepost: 06 mei 2011 04:10 PM
  [ # 86 ]
Wnijland schreef:

Het enige is dat de auto vandaag wel is afgekeurd… mag ik hem nog wel naar hegru rijden? en kan hij tot die tijd nog bij mij voor de deur staan?

Als het oude keuringsrapport nog niet verlopen is, mag je er
nog gewoon mee rijden.

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 mei 2011 04:41 PM
  [ # 87 ]

tuut tuuut, dat is snel !

Vanochtend bij Hegru geweest alwaar de draagarmlagers en die ashoes zijn gerepareerd. Ze hebben daar ook nog een klap op de hoogteregelaar voor gegeven (of iig wat aan gerommeld, getrokken en afgesteld) want daar was nog wat mis mee, ook niet vreemd op zich na de eerder perikelen al leek de boel weer redelijk te rijden.
Remblokken zijn besteld en de bx is dus binnen een week weer klaar en voor gratis herkeurd voor minder dan de helft van het geld wat de lokale garage er voor vroeg! #dubbeltjeopdeeersterang

wel een sterretje op de voorruit gekomen net door steenslag. dat is dan weer jammer.

Profiel  

Wnijland
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 mei 2011 05:56 PM
  [ # 88 ]

tuut tuuut, dat is nog sneller. Bestel je om 1230 een paar remblokjes online, staan ze binnen 2 uur al voor de deur (onderdelendirect.nl) gisteravond die blokjes gelijk ook maar even gewisseld. volgende week nog eventjes laten herkeuren en we kunnen weer een jaar op pad. (dat is met binnenkort nog eens wat sapjes vervangen enzo en evt een nieuwe deur, maar dat is niet echt meer van belang, deze bx is toch moeders mooiste niet)

Profiel  

6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook