@bxsport: dank je. ik was eigenlijk zelfs van plan om geen enkele SM zelf te starten, maar dit uitsluitend door de eventuele verkopers te laten doen, net zo goed als proefritten.
Het kan reclame zijn in hun artikel, maar de resultaten lijken excellent te zijn, met ook een hoop besparing op benzine. Ik heb niet echt een idee hoeveel ik ermee zou rijden, missch. 5000?
(edit: ha, m’n smileys werken)
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het systeem wat nard verkoopt is mega squirt en is vaker op de sm gebouwd. Het werkt prima. De originele Djet werkt , mits in goede staat ook prima. Voor de prijs van een megasquirt kan je je Djet prima goed krijgen.
Onthoud ook dat weinig mensen aan de megasquirt kunnen werken..
De italianen doen wel modificaties. De maserati fabriek staat immers in Italie en de merak had al meerdere mods.(zelfde blok)
SM’kunnen na lagere tijd prima starten en dan na een paar honderd KM toch kapot gaan… Als de histore niet bekend is, NIET gaan rijden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als je de SM in Italie gaat gebruiken zou ik een Carburateur kopen, in Italie zou je nog genoeg mensen moeten vinden die een paar dubbele webers kunnen afstellen: Veel alfa’s reden daar ook mee, en het vrschil in afstellen tussen een DCNF ( zoals gebruik door maserati, ferrari en lamborghini en de DCOE’s zoals veel gebruikt door Alfa is niet zo groot.
Ik denk niet dat je in Italie gemakkelijk iemand vindt die kaas gegeten heeft van de Bosch D jetronic IE.
Megasquirt is O.k., maar je MOET terug naar nard voor onderhoud of als er wat is, wat doe je dan als je SM in Italie staat?
Het lijkt me dat je dat zelf niet kunt, en dan moet je er praktisch tegenaan kijken.
groet,
To err is human, not to err is divine.
Ja, dat is een belangrijk punt, wat jullie noemen, onderhoud van het systeem;
ik zou hem zowel in Nederland als in Italie kunnen “parkeren”, het wordt toch geen dagelijks gebruik auto (als het er al een wordt), hoewel hij in Italie meer gebruikt zou worden.
Aan de andere kant lijkt de mega squirt niet vaak opnieuw afgesteld te moeten worden? Klep- en ketting afstelling kunnen ze hier wel doen.
Kortom, eerst me nog meer in de theorie verdiepen, flink gaan rondkijken en -vragen voordat er iets beslist wordt.
Prettige Kerstdagen.
Het is denk ik maar de vraag of je perse voor onderhoud naar Nard terug moet. Het lijkt me, dat dit alleen aan de orde is, als er wat mis is met de mega squirt. De gebruikte onderdelen voor de injectie zijn als ik me niet vergis van de CX omdat Bosch weliswaar heeft doorontwikkeld, maar wat betreft pasvorm niet heeft veranderd. Het idee van de mega squirt was volgens mij om zoveel mogelijk gebruik te maken van bekende onderdelen en daarop verder bij aan te haken. Volgens mij dwalen we af van de zoektocht naar een SM voor de TS. Ik zou een SM in Duitsland of Nederland kopen met alle modificaties. Er zijn maar weinig SM’s die hier worden blootgesteld aan roestomstandigheden.In andre landen is men minder fanatiek met modificaties. Van der Laan bood laatst een leuke aan en dan zijn we denk ik weer op het juiste draadspoor.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Dank voor deze raad.
Dat brengt me ook terug bij m’n eerste post, waarin ik vroeg of de twee aangegeven Nederlandse SM’s hier bekend waren; of kan daar om welke reden dan ook niets over vermeld worden?
Groet.
Volgens mij was het die tweede die me was opgevallen bij Van der Laan. Als dat zo is, een op het oog super nette auto waar Evert-Jan enthousiast over was. Misschien licht hij dat zelf even toe ? Die uit Brummen zou ik laten staan. Te duur voor een Amerikaanse neus. Dat is niet gewild en dat maakt je auto in geval van nood moeilijk verhandelbaar. Bovendien lijkt de auto geen modificaties te hebben. Geen value for money. Die ander ziet er super netjes uit met geheel nieuwe bekleding en dan nog de benodigde modificaties. Dit uitonderhandelen zou wel ‘ns de beste deal kunnen zijn. Kant en klaar voor een bedrag war je het niet voor krijgt als je aan de slag gaat. Mijn Groentje begon als een nette SM voor weinig. Nu een half jaar later ben ik toch nog al met al ongeveer E 24.500,- kwijt en dan is het interieur netjes, maar niet geheel nieuw. Dat zou ongeveer E 4.000,- extra hebben gekost ten opzichte van de partiële interieurrenovatie die ik heb gedaan. Ik heb bovendien nog wat hulp voor niks gehad waar nog een diner als tegenprestatie voor open staat. Kortom, het gevraagde bedrag voor die auto is nog niet zo beroerd gezien de staat waarin de auto lijkt te verkeren. Ga kijken met een kenner en informeer bij Evert-Jan zou ik zeggen. En wellicht is het een idee een eigen draadje te starten. Misschien is het zelfs een idee vanaf de vorige pagina het stuk over deze zoektocht af te splitsen ?
In ieder geval veel succes !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Zal zeker eens gaan kijken!
Dank.
Als er iets gaat gebeuren, zal dat een nieuw draadje worden; maar het kan ook nog wel even duren.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nu Robin toch wat bedragen is gaan noemen wil ik daar toch wel even aan toevoegen dat een SM, welke je eigenlijk ook neemt eigenlijk, al snel 35.000 euro of meer gekost heeft tegen de tijd dat ie écht in orde is. Ik ben bij mijn auto maar gestopt met tellen bij 40…. Maar goed, in mijn geval heb je dan dus wel dé perfecte 3 liter SM met 200 pk voor de deur staan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik kocht mijne voor 6200 pond. Nu heeft ie denk ik 14.000 euro gekost. Mijn interieur moet nog…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En dan doe je een hoop zelf….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja het meeste geld is tot nu toe in de spuitbeurt gaan zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Met demontage en opnieuw opbouwen zelf gedaan. Ik vind het bedrag van Yuri wat aan de hoge kant. Het kan voor minder en toch okay. Voor zo’n bedrag zou de auto onberispelijk moeten zijn als je aankoopt. Als je zelf wat aan de slag gaat, dan ben je meer kwijt. Kant en klaar kopen is denk ik het goedkoopst voor een echt perfecte SM. Alles wat je laat doen, vertaalt zich denk ik niet 100% in de handelswaarde. De SM is wat mij betreft qua waarde ondergewaardeerd ten opzicht van wat je krijgt. Het is een ongelooflijk heerlijke kar. Sinds kort heb ik ook de Engelse tegenhanger van een paar jaar later. Ik blijf erbij, niks zo kicken als de SM.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ach, er worden nog steeds SM’s verkocht voor bedragen van 50 tot 80.000 euro. Ik maak mij geen zorgen. Technische perfectie is nou eenmaal duur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Robin Visser schreef:Ik vind het bedrag van Yuri wat aan de hoge kant.
Dat bedrag moet je natuurlijk we in de context zien van het aantal kilometer dat ermee gereden is
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi