Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat klopt. Contacten gelegd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat is inderdaad een mooi wrak,maar…........ voor onderdelen. ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Van het plaatwerk is in ieder geval niet veel meer recht…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
http://www.leboncoin.fr/voitures/181815817.htm?ca=7_s Een net begin met een motor die ‘is gedaan’. Naar Franse maatstaven betekent in Nederland ‘nog het één en ander te doen’. Geen roest en op de foto te zien, klopt dat. Het zou dus wel ‘ns een erg gezonde basis voor relatief weinig geld kunnen zijn. Rouge de Rio zou het vanwege het jaar moeten zijn. Dat lijkt niet overeen te komen. Zo te zien meer richting Rio. Op de foto vind ik de kleur niet misstaan en waarschijnlijk is het de reden dat de carrosserie opnieuw moet worden gedaan volgens de advertentie. Zal wel verkleurd zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mmm rouge grenade. Blijft een mooie kleur op de Sm. Alleen die blauwe rook op de achtergrond dat baard me meer zorgen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een beetje rook hoort erbij. Is gewoon gezond. Lekker inhaleren!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
In combinatie met DE $$$ velgen ......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Robin Visser schreef:http://www.leboncoin.fr/voitures/181815817.htm?ca=7_s Een net begin met een motor die ‘is gedaan’. Naar Franse maatstaven betekent in Nederland ‘nog het één en ander te doen’. Geen roest en op de foto te zien, klopt dat. Het zou dus wel ‘ns een erg gezonde basis voor relatief weinig geld kunnen zijn. Rouge de Rio zou het vanwege het jaar moeten zijn. Dat lijkt niet overeen te komen. Zo te zien meer richting Rio. Op de foto vind ik de kleur niet misstaan en waarschijnlijk is het de reden dat de carrosserie opnieuw moet worden gedaan volgens de advertentie. Zal wel verkleurd zijn.
jep rouge de grenade is alleen in modeljaar 1972 gemaakt…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die auto is ook een modeljaar 72 hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Deze is niet te koop…...
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
waterman schreef:Die auto is ook een modeljaar 72 hoor.
Ik kijk net nog een keer en denk inderdaad dat de advertentie niet klopt. Ervan uitgaande dat de aanduiding op de C-stijl origineel is, klopt 1970 niet. Is er meer waaraan het is te herkennen ?
De foto van hiervoor is volgens mij leuker op een andere plek op het forum.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Robin Visser schreef:http://www.leboncoin.fr/voitures/181815817.htm?ca=7_s Een net begin met een motor die ‘is gedaan’. Naar Franse maatstaven betekent in Nederland ‘nog het één en ander te doen’.
Betekent “moteur refait” niet dat hij simpelweg van nieuwe pakkingen is voorzien en dat de afstellingen zijn nagelopen? Het “gedaan” in Nederlands SM-jargon zou toch als “moteur fiabilisé” omschreven worden?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In frankrijk heet een grote beurt niet voor niets “revision”...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat ik uit die advertentie’s afleid is dat de motor dan een beurtje heeft gehad want vaak lichten ze dat ook nog toe zoals: de bougies en het oliefilter zijn (onlangs) vervangen…...........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dan maar even wat begrippen:
- Revision” dat wil zeggen inderdaad “grote beurt”. Kijk maar in het instructieboekje van een Citroen in ‘t frans: Revision 10.000 km etc. etc.
- Moteur refait: Dat zou moeten duiden op een “revisie”, maar daarme is nog niet gezegd wat er precies gedaan is: Dan moet je dus navragen wat er gedaan is aan . de krukas en de lagers, de cylinders en zuigers en aan de koppen. En natuurlijk de kettingen, maar dat zou vanzelfdsprekend moeten zijn bij refait, en vraag dan maar welke spanner ze gemonteerd hebben. Weet wel dat als er nieuwe holle uitlaatkleppen inzitten je er met een gerust hart 10 jaar en 50.000 km mee kan rijden, zo snel breken die kleppen nou ook weer niet !. En een tweede generatie spanner kan ook een ketting mee. Als dat allemaal goed gedaan is dan kun je weer tot de volgende kettingvervanging mee. Voorzie kosten in de toekomst, maar niet direct.
- Het woordenspel is er in alle talen: In Engeland is aa “tune-up” vaak niet meer dan het afstellen van de contactpunten…
To err is human, not to err is divine.