136 van de 190
« Eerste  < Vorige 134 135 136 137 138 Volgende >  Laatste »
   
SM’s te koop
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 december 2012 08:09 PM
  [ # 2026 ]
break23m schreef:

Als CX-rijder vind ik raam-schakelaars natuurlijk prachtig, maar ze zitten wel op een lelijke plaats. Erger: als ik het zo lees heeft ‘t ding geen kap ...

Op de foto’s zie je de kap opgevouwen achterin liggen. Ik moet me overigens raar vergissen als dit ding in dit draadje of in het gespot topic niet al eens, eh, ‘negatief beoordeeld’ is…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 december 2012 08:33 PM
  [ # 2027 ]

Gerry Caers heeft die auto jaaaaren geleden op de beurs in Antwerpen gekocht , vraagprijs was toen 2.000.000 Belgische frankskes .

Werd toen door een Engelse firma verkocht en had de typische Engelse spiegels
( twee steeltjes , een beetje gelijk een Ami spiegel )

daarna is die auto op Citromobiel nog op de vrachtwagen , samen met gans Gerry zijn collectie verkocht .

Vorig jaar of twee jaar terug stond die op de beurs in Maastricht te koop .

Deze auto is oorspronkelijk een Italiaanse ombouw , dan een poos in Engeland verbleven en nu staat deze al zeker vijftien jaar stil op het continent .

Dus eerder vroeg dan laat zal dat blokje ook nog even in de soep lopen , wegens gebroken kleppen , of uitgelopen distributie .

Pikant detail , toen ik heb wagen gezien heb in Maastricht , was de hoofd massa kabel vastgemaakt aan de aircopomp !!!  ahh

Die , om het plaatje even duidelijk te maken , op rubber dempers in de auto gemonteerd zit .

dus nu gaat de massa bij het starten , door de hogedrukleiding van de drukregelaar

naar het chassis , en langs een 1.5 mmm draadje op de alternator .

Succes , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2012 10:53 PM
  [ # 2028 ]

Hahaha!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 december 2012 07:48 PM
  [ # 2029 ]

Leuk detail vermeld bij deze SM:  Exterior Color:Rust Laughing

link

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 19 december 2012 10:04 PM
  [ # 2030 ]

Dat is dan een 3.0l automatique wauw, spijtig dat mijn spaarpot zeer krap is.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 december 2012 10:22 PM
  [ # 2031 ]

Je wil geen automaat in een sm. Echt niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 december 2012 11:28 PM
  [ # 2032 ]

En dat ding zou dus vijf jaar geleden nog gelopen hebben na een motor-revisie?  gulp We interessant om te zien hoe SM stoelen uit elkaar vallen.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 20 december 2012 12:14 AM
  [ # 2033 ]
waterman schreef:

Je wil geen automaat in een sm. Echt niet.

Om eerlijk te zijn toch wel,ten tijde van de SM jaren in Belgie 1971 tot 1975 zijn er in onze zaak 3 nieuwe geleverd,waarvan de laatste een 3.0l automatique jaargang 1974 als ik mij nog herinner.
Deze is dan overgegaan naar een tweede eigenaar, waar mee ik zelf geprobeerd heb om de wagen terug in ons bezit te krijgen (maar door omstandigheden)niet gelukt is. 
Maar het zal altijd mijn droom auto en aller mooiste citroen aller tijden blijven.
Sinds ik met mijn C4 rij weet ik pas wat ik alie jaren heb gemist van automatisch te rijden gewoon zalig en relax rijden. Voor mij puur citroen genot.  christmas

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 december 2012 12:16 AM
  [ # 2034 ]

Niet in een sm met slechts 3 versnellingen die door die automaat 20 liter per 100 km pakt… Bij 120 4000 toeren…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 december 2012 12:31 AM
  [ # 2035 ]

Ben het met je eens hoor - net als in de CX een idioot verbruik en veel te korte overbrenging op de snelweg. Maar je krijgt er natuurlijk wèl extra comfort voor terug, zeker in druk verkeer. Hangt een beetje af van de diepte van de portemonee.
Van de DS hoor je heel slechte verhalen over de levensduur van de automaat. Is dat ook bij de SM het grote probleem?

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 20 december 2012 12:48 AM
  [ # 2036 ]
waterman schreef:

Niet in een sm met slechts 3 versnellingen die door die automaat 20 liter per 100 km pakt… Bij 120 4000 toeren…

De vroegere modellen GS/A en CX C matic was toch ook maar 3 versnellingen.
Dat vond ik ook lekker rijden.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 december 2012 12:51 AM
  [ # 2037 ]
break23m schreef:

Van de DS hoor je heel slechte verhalen over de levensduur van de automaat. Is dat ook bij de SM het grote probleem?

Ja. Max 60.000 km levensduur. Revisie kan maar kost serieus geld. En de BW bak is een nogal lompe jongen qua schakelen. Daarbij maakt hij zelfs een 3 liter sm nogal traag. Meer dan 200 zit er niet in, dan loopt ie het rood in en gaat de zoemer….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 20 december 2012 08:38 AM
  [ # 2038 ]

Sorry, maar ik heb alleen maar rij ervaring met de SM automatique, in de tijd van de tweede eigenaar vandaar mijn voorkeur.
De eerste eigenaar die had wel een zware rechtse voet (begrijp je) vandaar de korte duur van eigenaar.

Passagier rij ervaring heb ik wel met de SM van mijn nonkel(broer vader) die had een 2.7 carb. manuele bak die heeft ook niet lang geleefd accident totall los met 5000 km op de teller maar dat was de mooiste van kleur en interieur en die combinatie heeft nog altijd mijn voorkeur. en dan is er nog een occasie van een dokter geweest een injectie manuele bak met een schuifdak en zwart leder in service met inruil op een CX 2400 GTI en daarna een CX GTI TURBO

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 december 2012 10:39 AM
  [ # 2039 ]
waterman schreef:

Niet in een sm met slechts 3 versnellingen die door die automaat 20 liter per 100 km pakt… Bij 120 4000 toeren…

En dan loopt een 5 bak 180 bij 1 op 9….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 22 december 2012 05:21 PM
  [ # 2040 ]
Profiel  
 
 
136 van de 190
« Eerste  < Vorige 134 135 136 137 138 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook