Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
marcovandernoordaa schreef:Even lachen (of huilen): http://www.leboncoin.fr/voitures/496764985.htm?ca=2_s
In de stelling van: het is geen Kerstmis ,maar ik vindt de lampjes zo mooi
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik weet niet of deze al besproken is; het zal al wel, maar toch. Dit is toch een goede basis of niet? Motor modificatie moet tóch, dus dan is dit een ‘goedkope’ aanschaf, nietwaar?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Nog altijd goedkoper is de beste SM kopen die je kan vinden met AANTOONBARE motorrevisie .
Kom je altijd goedkoper uit !!!
Snel sommetje met minimale kosten , ook al doe je veel zelf :
aanschaf deze auto 6.000
motor : 10.000
koetswerk 2.500
interieur : 2.500
setje bandjes .....
Reken zelf maar voort
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat je voor koets en interieur ook rustig 10.000 mag rekenen…als je het goed wil hebben natuurlijk ..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wbogaerts schreef:koetswerk 2.500
Wat doe je daar dan voor?
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus al met al,het geld wat je erin stopt,krijg je niet weer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zoals bij bijna alle klassiekers. Lekker belangrijk: als je maar lol hebt!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Arjan Verkade schreef:wbogaerts schreef:koetswerk 2.500
Wat doe je daar dan voor?
Zoals ik al schreef MINIMUM bedragen !
Ik zie dat de afdekkapjes van de achterwielen ontbreken ,
als je die moet gaan zoeken en laten spuiten .... of enkele roestplekjes BIjwerken .
Je gaat natuurlijk zover als je zelf wil .
Bij totaalrestoraties zoals de goude SM op Citromobiel enkele jaren terug ,
stel ik mij de vraag : durft je daar nog mee rijden ??
Laat staan een meeting van een club bijwonen en de auto enkele uren alleen laten om te lunchen ????
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, duidelijk. Dan zijn we het er in elk geval over eens dat je voor 2500 geen perfect gespoten SM heb staan
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Denk dat je dan juist toekomt op alle materialen voor een volledige schildering te betalen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Nog altijd goedkoper is de beste SM kopen die je kan vinden met AANTOONBARE motorrevisie .
Kom je altijd goedkoper uit !!!
Snel sommetje met minimale kosten , ook al doe je veel zelf :
aanschaf deze auto 6.000
motor : 10.000
koetswerk 2.500
interieur : 2.500
setje bandjes .....
Reken zelf maar voort
Walter
Walter,
Wat wordt er allemaal gedaan voor een motorrevisie van 10.000E?
Kleppen, kettingspanner/ketting, bussen,zuigers…?
Wordt er met de ogen dicht simpelweg een compleet programma uitgevoerd om alle slijtdelen en modificaties uit te voeren? Is dit nu altijd noodzakelijk of is het meer alle risico’s tot motorproblemen elimineren?
Gr,
Robert
Totaal aantal Berichten: 10258
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat de prijs die Walter noemt inclusief uit- en inbouwen is. En dat is normaliter meer dan 2 dagen werk a €75 per uur…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De klepzetels niet te vergeten, om op hedendaagse benzine te rijden…. En hoewel niet strikt behorend bij de motor ook meestal elektronische ontsteking en aircopomp. Een SM waar je een blokrevisie op laat uitvoeren, moet natuurlijk wel goed gaan lopen en dan moet je ‘all the way’ gaan.
Volgens mij is trouwens € 75,- niet nodig. Ik weet van in ieder geval Cyril en Nard dat ze een beduidend lager tarief hanteren.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Beetje off-topic; maar hoe betrouwbaar is zo’n wagen dan? (Vergelijkbaar met een ds?)
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste