Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Toeters en bellen schreef:Vanavond even langsgereden bij Oldenhage, mijn huisgarage. Onderdeeltje ophalen voor onze budget C5 voor in en rond de stad. En even spontaan bij Johan langs, dat is altijd gevaarlijk. Zo kwam goede vriend arogaT na een bezoekje aan Johan ooit thuis met een XM. Maar het probleem wat er nu staat is reusachtig! Ik heb al zeker 15 jaar een enorm zwak voor de SM. Johan weet dat en liet mij een SM zien die hij net binnen had. Een op het oog (donker, natgeregend en even heel snel in de werkplaats) nette auto met wat aandachtspuntjes (roest in koplamphuis, een trekhaak, Pirelli’s), maar toch wel heel verleidelijk. Grootste probleem: de auto en ik zijn van hetzelfde bouwjaar (1974). En vorige week riep ik met mijn grote mond nog dat ik voor mijn 40e toch echt wel een SM in de garage zou willen hebben. Dus eigenlijk een onweerstaanbare mogelijkheid.
Dik dilemma dus. Wat is wijsheid? Auto kost serieus geld en Johan is een vertrouwd adres. Maar geen SM-specialist. Morgen nog even een keertje kijken (hopelijk droog) en blokje proefrijden. Verstandig om er even mee langs Van der Laan te rijden voor een snelle check? Heb snelle foto gemaakt, maar uploaden lukt even niet. Kenteken is 89-YB-58. Bekend bij een van de deskundigen hier?
Denk haast dat je qua onderhoudt geen betere kunt vinden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Is deze al eens langsgeweest?
http://www.stolzeclassiccars.nl/aanbod/235/citroën-maserati-sm/
Toeters en bellen schreef:Bekend bij een van de deskundigen hier?
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180845/
Veel leesplezier! Want veel is het echt. Ook leuk en leerzaam leesvoer trouwens.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
H@ns schreef:Is deze al eens langsgeweest?
http://www.stolzeclassiccars.nl/aanbod/235/citroën-maserati-sm/
conditie : Zéér goed,
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 13-02-2011
- Ami 6 Break Commerciale (1965)
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive
- Traction Avant 11 BN (1954)
Toeters en bellen schreef:Vanavond even langsgereden bij Oldenhage, mijn huisgarage. Onderdeeltje ophalen voor onze budget C5 voor in en rond de stad. En even spontaan bij Johan langs, dat is altijd gevaarlijk. Zo kwam goede vriend arogaT na een bezoekje aan Johan ooit thuis met een XM. Maar het probleem wat er nu staat is reusachtig! Ik heb al zeker 15 jaar een enorm zwak voor de SM. Johan weet dat en liet mij een SM zien die hij net binnen had. Een op het oog (donker, natgeregend en even heel snel in de werkplaats) nette auto met wat aandachtspuntjes (roest in koplamphuis, een trekhaak, Pirelli’s), maar toch wel heel verleidelijk. Grootste probleem: de auto en ik zijn van hetzelfde bouwjaar (1974). En vorige week riep ik met mijn grote mond nog dat ik voor mijn 40e toch echt wel een SM in de garage zou willen hebben. Dus eigenlijk een onweerstaanbare mogelijkheid.
Dik dilemma dus. Wat is wijsheid? Auto kost serieus geld en Johan is een vertrouwd adres. Maar geen SM-specialist. Morgen nog even een keertje kijken (hopelijk droog) en blokje proefrijden. Verstandig om er even mee langs Van der Laan te rijden voor een snelle check? Heb snelle foto gemaakt, maar uploaden lukt even niet. Kenteken is 89-YB-58. Bekend bij een van de deskundigen hier?
Johan is 200% vertrouwd, dat is mijn langjarige ervaring. Monteur Albert heeft vroeger bij Van der Laan gewerkt, dus die heeft er ook wel zicht op. Maar wat let je om een aankoopkeuring door Van der Laan te laten uitvoeren? De garage is weer netjes op orde sinds de komst van eigenaar René. Tot slot: doe in ieder geval geen impulsaankoop. Ik ben van 1968 en heb vorig jaar mijn SM gekocht na een aantal jaren oriënteren. Word bijvoorbeeld lid van de club, er zijn veel mensen die je wijzer kunnen maken. Succes!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kopen die wagen, toeters! Een betere vind je niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Marco heeft wat te schrijven in de volgende SublieM:
http://www.carandclassic.co.uk/car/C463220
Ik ga nog even in de kast kijken of m’n meisje misschien nog een ouwe sok met geld heeft. Hopelijk een panty. Daar past wat meer in. Zal nodig zijn .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
hebben!!!!!!!!!!! Heb alleen een gat in mijn sok, waardoor de centjes op zijn grrrrr.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je kan dus beter eerst investeren in nieuwe sokken
However, the principal downside of the Mylord cabriolet was its price : at 130,000 francs in 1973, it cost more than twice the standard SM, and almost as much as a Ferrari Daytona.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Niet voor mensen met een hartkwaal:
http://www.anciennes.net/annonce/A36365-Ventes-Auto-CITROEN-SM-Carburateur—-1972.html?fk=1&ftype=vo&fcat;=&rec_intitle=1&search=Citroën
Koopje voor E3000,-
@ H@ns: fff het woordenboek erbij pakken “sans moteur, sans carrosserie avant, sans pares chocs ni feux arrières, tableau de bord” In dit geval is 3000 euro (te) veel…..........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Toeters en bellen schreef:Johan weet dat en liet mij een SM zien die hij net binnen had. Een op het oog (donker, natgeregend en even heel snel in de werkplaats) nette auto met wat aandachtspuntjes (roest in koplamphuis, een trekhaak, Pirelli’s), maar toch wel heel verleidelijk. Grootste probleem: de auto en ik zijn van hetzelfde bouwjaar (1974). En vorige week riep ik met mijn grote mond nog dat ik voor mijn 40e toch echt wel een SM in de garage zou willen hebben. Dus eigenlijk een onweerstaanbare mogelijkheid.
Dik dilemma dus. Wat is wijsheid? Auto kost serieus geld en Johan is een vertrouwd adres. Maar geen SM-specialist. Morgen nog even een keertje kijken (hopelijk droog) en blokje proefrijden. Verstandig om er even mee langs Van der Laan te rijden voor een snelle check? Heb snelle foto gemaakt, maar uploaden lukt even niet. Kenteken is 89-YA-58. Bekend bij een van de deskundigen hier?
Inmiddels kun je ‘m ook fff lenen….....
https://www.facebook.com/pages/Garage-Johan-Oldenhage-BV/259261137434498
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:@ H@ns: fff het woordenboek erbij pakken “sans moteur, sans carrosserie avant, sans pares chocs ni feux arrières, tableau de bord” In dit geval is 3000 euro (te) veel…..........
Dat “koopje” was ook ironisch bedoeld. Zover gaat m’n frans nog wel hoor!
Misschien had ik het tussen aanhalingstekens moeten zetten.
Er zit inderdaad niet veel bruikbaars meer aan…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
citroen23 schreef:Toeters en bellen schreef:Johan weet dat en liet mij een SM zien die hij net binnen had. Een op het oog (donker, natgeregend en even heel snel in de werkplaats) nette auto met wat aandachtspuntjes (roest in koplamphuis, een trekhaak, Pirelli’s), maar toch wel heel verleidelijk. Grootste probleem: de auto en ik zijn van hetzelfde bouwjaar (1974). En vorige week riep ik met mijn grote mond nog dat ik voor mijn 40e toch echt wel een SM in de garage zou willen hebben. Dus eigenlijk een onweerstaanbare mogelijkheid.
Dik dilemma dus. Wat is wijsheid? Auto kost serieus geld en Johan is een vertrouwd adres. Maar geen SM-specialist. Morgen nog even een keertje kijken (hopelijk droog) en blokje proefrijden. Verstandig om er even mee langs Van der Laan te rijden voor een snelle check? Heb snelle foto gemaakt, maar uploaden lukt even niet. Kenteken is 89-YA-58. Bekend bij een van de deskundigen hier?
Inmiddels kun je ‘m ook fff lenen….....
https://www.facebook.com/pages/Garage-Johan-Oldenhage-BV/259261137434498
Een SM als leenauto??? Kijken hoe leuk het is als Mien met de C3 voor een grote beurt even boodschappen gaat doen met diravi, korte rempedaal en een minirotonde. Dat gaat er bij mij moeilijk in.