Ziet er mooi uit (op de fotos)!
Moeten de achteruitrijlichten van een (origineel Franse wit of oranje zijn?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Oranje dacht ik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn origineel Franse DS heeft ook oranje. Echter zie je ook veel origineel Franse DSen waar het wel wit is, natuurlijk lastig te zeggen of het zo geleverd is of ergens in 40 jaar tijd een keer vervangen…
Maar ik denk wel juist in Frankrijk oranje werd geleverd (al dan niet naast wit), ik gok dat in veel andere landen oranje niet was/is toegestaan.
In NL lijkt het geen problemen te geven in elk geval.
Voor een SM was het simpel:Tot juni 1974:
Alle “Franse SM’s” hadden oranje achteruitrijlampen, alle “export” modellen witte.
Na juni 1974: Allemaal witte achteruitrijlampen.
De Franse modellen hadden altijd gele koplampen, de export modellen witte.
To err is human, not to err is divine.
Bieden maar….........
http://veiling.catawiki.nl/kavels/3503215-citro-n-sm-1971
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
14,5 k lijkt me wel de max prijs.. of zit ik ernaast?
.komma
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De schatting van de veilingmeester ligt tussen de 22,5 en 30k.
Dat kan ik niet echt serieus nemen gezien het in hun belang is de prijs zo hoog mogelijk te krijgen…
Maar er staat ook aangegeven dat de “Reserved Price” nog niet is bereikt, ik ga er even vanuit dat de eigenaar van de auto deze prijs heeft bepaald. Dus op het moment is de auto nog niet verkocht
Als er serieus aan de motor gewerkt is heeft dat meerwaarde, maar dan moet je zeker weten wie en vooral ook wat er precies aan gedaan is.
Interieur: Tapijt lijkt relatief nieuw, niet origineel (te grof). Leer is net O.K., ik denk dat er wel een paar naden matig zijn….
Plaatwerk: Daar kun je nog gemakkelijk jaren mee rondrijden, maar is bij lange na niet perfect, als je er aan laat werken gaat dat geld kosten.
Als de motor echt goed is is ze meer waard, anders moet je ruim extra budget hebben om de motor te laten doen….
To err is human, not to err is divine.
Citroensmgz schreef:Als de motor echt goed is is ze meer waard, anders moet je ruim extra budget hebben om de motor te laten doen….
Ja, of zelf gewoon met de tengeltjes in’t vet
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citroensmgz schreef:Als er serieus aan de motor gewerkt is heeft dat meerwaarde, maar dan moet je zeker weten wie en vooral ook wat er precies aan gedaan is.
Interieur: Tapijt lijkt relatief nieuw, niet origineel (te grof). Leer is net O.K., ik denk dat er wel een paar naden matig zijn….
Plaatwerk: Daar kun je nog gemakkelijk jaren mee rondrijden, maar is bij lange na niet perfect, als je er aan laat werken gaat dat geld kosten.
Als de motor echt goed is is ze meer waard, anders moet je ruim extra budget hebben om de motor te laten doen….
Welk bedrag vind je hem waard mits goede motor? De 14k, 22k of 30k?
Ik denk dat als de motor echt goed is hij wel over de 20k gaat, maar niet veel, want daar is de rest niet goed genoeg voor. Voor 30K is de keus ineens veel groter.
Waarom zoveel: Dan heb je er voor 10 jaar en 50.000 km rijplezier van in de huidige staat zonder al te veel werk. Het is maar wat de koper zoekt. Gezien de kosten van de motorrevisies vindt je niet veel met een goede motor onder de 20K vandaag de dag.
Voor Nielsje: Zelf doen….. Het is geen 4 cilinder van gietijzer, waar je met bussen en zuigers al een heel eind bent. De onderdelen van een maserati motor kunnen vreselijk in de papieren lopen, je moet ook nog werk uitbesteden en dat moet echt goed gebeuren. ( Tenzij je zelf een professioneel machinepark hebt..).
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De getoonde auto heeft een jaar of 5 buiten bij mijn toenmalige werkgever gestaan. Daarna “mochten” we er destijds “wat werk” aan doen, mits niet te duur. Het was destijds zeker geen toppertje zullen we maar zeggen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, dus jij bent die algemeen erkende sm-specialist.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Citroensmgz schreef:Voor Nielsje: Zelf doen….. Het is geen 4 cilinder van gietijzer, waar je met bussen en zuigers al een heel eind bent. De onderdelen van een maserati motor kunnen vreselijk in de papieren lopen, je moet ook nog werk uitbesteden en dat moet echt goed gebeuren. ( Tenzij je zelf een professioneel machinepark hebt..).
Ja, dat het blok wat complexer is had ik reeds begrepen.
Maar je hoeft toch niet alles te laten doen het blok?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat het plaatwerk nog matiger is dan op de foto’s te zien is.
Ik zie nu al deuken, roestblazen, naden die niet kloppen.
Oftewel leuke basis als de motor echt goed is.
Als de motor ook niet gedaan is kijk je eigenlijk uit naar een totaal restauratie…