Niet verkocht voor 35 K: Als je een Sm duur wilt verkopen, en dat kan wel, dan moet je veel meer details geven over de Sm en dan moet het nog allemaal in orde zijn ook: Als er aan deze SM veel is uitgegeven zou je willen weten wat er precies gedaan is en door wie,( niet 8K spend for ... dat is wel veel voor de voorwielophanging..en 10’s o 1000’s ... ) Vanaf de foto voor een hoog bedrag verkopen werkt dus niet, te veel vragen onbeantwoord. En dan nog: Iers Mobiel nummer, SM staat in Spanje, 1 eigenaar ( origineel Franse uitvoering..), de verkoper is de 1e of 2e eigenaar ??
Die “Blauwe Italiaan” ging voor veel weg omdat de verkoper de idee gaf dat ie heel weinig gelopen had zonder dat te claimen…maar mooi was ie wel, goed dat zal de tijd uitwijzen….
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik vind de prijzen voor een nette SM nog altijd laag, als je kijkt naar andere GT’s uit de eerste helft van de jaren 70 en in mijn ogen echt minder geslaagd zijn dan een SM dan is een SM echt niet duur. Een gemiddelde Italiaanse sport auto uit deze periode is inmiddels onbetaalbaar geworden. Ook een BMW CSI of Mercedes 280SL zijn veel duurder in een vergelijkbare staat, zeker mooi maar niet mooier dan onze SM. Ik verwacht hier binnen een paar jaar een flinke correctie waardoor de SM ook naar een hoger prijs segment gaat.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat dat te maken heeft met de complexiteit van de sm en omdat de motor nog steeds de naam heeft onbetrouwbaar te zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een echt mooie en goede sm, met een aantoonbare kwaliteitsrevisie en restauratie kost ook serieus geld hoor. Alleen komen die hier op cifo nauwelijks voorbij en worden hier vooral de “net niet” auto’s gepost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jantje1948 schreef:Ik denk dat dat te maken heeft met de complexiteit van de sm en omdat de motor nog steeds de naam heeft onbetrouwbaar te zijn.
Ik gok dat veel van die Italiaanse sport motoren uit die jaren niet altijd even betrouwbaar zijn en duur om te reviseren.
Het zal ook met imago te maken hebben, en dat is het merk Citroën.
Dat kent eigenlijk 3 iconen, DS, 2CV en Traction Avant.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, dat was het probleem voor veel eigenaren destijds. Ze hadden een citroen gekocht, maar aan de beurten hing een maserati prijskaartje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Sm, heb die veilingen ook gevolgd.
Als iemand een leuke Sm weet stuur maar een Pb.😄
Peter.
Er is altijd eentje baas boven baas…...met 8 (ronde)koplampen
http://www.ebay.com/itm/172106776186?forcerRptr=true&item=172106776186&viewitem;=
https://www.youtube.com/watch?v=OJL1VpHCAoQ
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Voor in de USA een uitzonderlijke SM: Een Injectie met Europese lampen, en goedgekeurd !
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mocht een injectie niet de USA in?
Alle USA SM’s hebben een “luchtpomp” voor recirculatie om te voldoen aan de toen al strengere “californische” uitlaatgaseisen. Met een D-Jetronic kon ( of wilde?) men niet aan de emissie eisen voldoen, waarschijnlijk stuurde de luchtpomp de D-jetronic in de war, dus voor de USA werden alleen maar carburateurs gebruikt. Zowel op de 2.7 liters tot 72 als voor de 3 liter uitvoeringen. Er is een tijd geweest dat je in de USA een auto/klassieker mocht invoeren ( in eigen boedel), en die dan laten “omkeuren” om hem aan minimale eisen te laten voldoen. ( Sealed-Beam koplampen etc… ). Maar in principe is er nooit een soort “typegoedkeuring” verkregen voor een SM met een D-Jetronic.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Alle USA SM’s hebben een “luchtpomp” voor recirculatie om te voldoen aan de toen al strengere “californische” uitlaatgaseisen. Met een D-Jetronic kon ( of wilde?) men niet aan de emissie eisen voldoen, waarschijnlijk .
Met D-jet kon men prima, zelfs beter, aan de emissienormen voldoen. Volkswagen gebruikte D-jet als eerste in de USA om motoren schoon te krijgen en ook op vele modellen van Benz en BMW zat D-jet in combinatie met emissie apparatuur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat weet ik, de VW 411E , VW 412E en de Volvo’s 164E bijvoorbeeld waren erg populair in de USA, maar bij Citroen ging het niet/wilde men niet. Volgens Alfieri was de SM IE een ontwikkeling van “Parijs” en Bosch, daar wilde hij niets mee van doen hebben. Een van de redenen waarom De Tomaso hem eruit gooide na de overname.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geldt hetzelfde voor een DS IE?
Zijn er de laatste tijd niet nog een aantal SM Injecties hier voorbij gekomen die in de USA stonden?
Citroen sm IE in Bay City, Michigan 48708
http://www.hemmings.com/classifieds/dealer/citroen/sm/1667142.html
https://www.youtube.com/watch?v=6cH7dUaSHsA
Beste citroen sm restauratie in de wereld…....... zegt ie.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.