Nog zo één die de vraagprijs niet gaat halen, een Italiaan in niet originele leur, maar wel in erg goede staat voor slechts 45.000 euries…
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v14htnsj2rls
Waarom hebben ze daar in Brummen toch altijd karren waar wat mee is !? Zouden ze met die andere SM’s nog steeds niet hebben geleerd, dat de liefhebbers geen Amerikaanse of Italiaanse specificaties willen ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Niks mis met een Italiaan: Je rekent er gewoon 250 euro bij voor de achterste kentekenplaatverlichting van een “franzoos”, op 45 K euro maakt dat ook niks uit.
Maar deze: BX of CX bollen, en stoffen bekleding ( wel mooi) en dan 102.000 km en geen woord over de motor of revisie ? voor dat geld? En dan die kentekenplaatverlichting: Bij een Italiaan en Amerikaan staan die lampjes veel dichter bij elkaar, in Zwitserland pas dat niet. Was toch mooier met “franse ” lampjes.
To err is human, not to err is divine.
Citroensmgz schreef:Niks mis met een Italiaan: Je rekent er gewoon 250 euro bij voor de achterste kentekenplaatverlichting van een “franzoos”, op 45 K euro maakt dat ook niks uit.
Die kentekenverlichting heeft me beduidend minder gekost. Nou moest bij mij de klep toch al worden vervangen, maar je vergeet dat de gaten dicht moeten met opnieuw spuiten en dat het liefst zonder kleurverschil. Je vergeet de voorspatborden met knipperlilchten, die eruit moeten en dat de gaten dicht moeten met daarbij overspuiten. Je vergeet de verlichting in de voorbumper die 2-kleurig moet worden. Allemaal wel te doen, maar voor dit geld zou ik een auto willen, waar het allemaal al is gedaan. En voor dit geld zou ik ook een SM met leer willen. Dan mag die auto er helmaal strak uitzien, ik hoef ‘r niet. Voor de transformatie naar een Fransoos ben je denk ik minimaal 2,5 k bij moet vanwege het nagenoeg geheel overspuiten en ongeveer 6 k voor een setje nieuw leer. En inderdaad moet je nog maar afwachten, of de auto beschikt over de modificaties…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Die auto is ook niet mijn smaak, en prijzig, zeker zonder leer.
Ik heb die zij-knipperlichten en de witte stadslicht/knipperlichten gewoon laten zitten, op mijn ex-Italiaan: Da’s origineel! maar
De gustibus et coloribus non disputandem ( Over smaak kan je verschillen van mening).
To err is human, not to err is divine.
Citroensmgz schreef:Ik heb die zij-knipperlichten en de witte stadslicht/knipperlichten gewoon laten zitten, op mijn ex-Italiaan: Da’s origineel!
De kentekenplaatverlichting wel aangepast ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ja, de kentekenplaat wel: Ik kon geen lange plaat tussen die lampjes kwijt, dus niet alles origineel. Ik heb ook nog witte achteruitrijlampen ( overal buiten frankrijk geleverd), en bij de italianen zijn de verstralers en draaibare koplampen ook verwissels ( breed en ver). Ik heb ook een Antenna op het dak, door de italiaanse importeur geplaatst: Ook toen al “kreukte” er al eens een antenne op het spatbord, en de ontvangst is ook beter.
Wist je dat Orpron eigenlijk een rechte kofferdeksel wilde, maar de techniekers en de directie daar lampjes van boven in wilden voor de kentekenverlichting: vandaar de verhoging?
To err is human, not to err is divine.
Niet geheel origineel, dacht ik al . Originaliteit als argument doet dan af. Bovendien denk ik, dat de meeste SM-ers zonder emotie originele Italiaanse of Amerikaanse specificaties zouden ombouwen naar Franse. Wat betreft de verlichting achter, vind ik een Franse achterkant ook geen must. Ik vind de specificaties van een Amerikaan wat betreft verlichting en reflector het mooist. Maar over één ding zijn we het eens: die Italiaan van The Gallery blijft in Brummen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citroensmgz schreef:Ja,Wist je dat Orpron eigenlijk een rechte kofferdeksel wilde, maar de techniekers en de directie daar lampjes van boven in wilden voor de kentekenverlichting: vandaar de verhoging?
De hobbel is erin gekomen om USA en Italie kentekenplaten kwijt te kunnen. Dat werd gezien als de grootste markt. Marketing won het van techniek en design.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
http://www.leboncoin.fr/vi/84731273.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
bogaard77 schreef:Citroensmgz schreef:Ja,Wist je dat Orpron eigenlijk een rechte kofferdeksel wilde, maar de techniekers en de directie daar lampjes van boven in wilden voor de kentekenverlichting: vandaar de verhoging?
De hobbel is erin gekomen om USA en Italie kentekenplaten kwijt te kunnen. Dat werd gezien als de grootste markt. Marketing won het van techniek en design.
Leuk verhaal. Ik vind, dat die kentekenverlichting juist één van de typische en leuke SM-dingen is geworden, wat ook de herkomst van dit onderdeel is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
citroen23 schreef:
Heel zeldzaam, die lichtmetalen velgen voor SM/DS!
Citroen!
Ik zag ze ook. Chaprons. Zitten ook op deze DS: http://www.leboncoin.fr/vi/49684682.htm?ca=1_s. Ik heb me proberen voor te stellen hoe zet eruit zouden zien volledig in het grijs. Ik kwam tot de conclusie, dat ik Delta Mics mooier zou vinden en dat bovendien het ‘split-rim’ van deze velgen me minder aanstaat. Daarom heb ik die gekocht. Als er een liefhebber is, dan kan ik wel ‘ns kijken of ze zijn los te peuteren van die DS (onder de belofte, dat het goud dan verdwijnt). Is met mijn DM’s ook gelukt. Het kan bijna niet anders, dan dat ze 6 inch en een beetje breed zijn. De wielkappen hebben er aan moeten geloven. En voor de 5,5 inch hoeft dat niet.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mmmm, Jaap v/d Broek is ook niet meer wat het geweest is: Een Sm met Ds2300 motor en een Sm van 71” met injectie motor.
http://www.classicjaap.nl/showroom.aspx
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
En dan de terugbouw naar een SM-motor… Hoorde vandeweek op bezoek in Abbenes, waar net ervaring is opgedaan met een SM met dit euvel, dat dit tegenvalt qua werk. Zou het daarom zijn, dat de auto er nog staat, terwijl die van mij al lang en breed wordt geplaatwerkt. Dit soort auto’s zijn dan volgens mij eigenlijk alleen goed voor hobbyisten waar het aspect tijd een mindere rol speelt, dan voor hen die het moeten laten doen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Vermits e in de sm motorruimte toch het een en ander moet verbouwd worden en weggesneden is het niet zo gemakkelijk om de originele motor terug te plaatsen dat klop
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!