En ook lekker belangrijk: de aanduiding ‘CITROEN SM’ op de zijkant was in 71 ‘SM’ in italische letters. Het zou kunnen, dat eind 71 met modeljaar 72 al wel de ‘CITROEN SM’ aanduiding had. Maar kortom, klopt het jaartal wel !?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
En nog belangrijker voor de liefhebbers, een witte SM voor E 16,500,- met 5 roues résines….
http://www.leboncoin.fr/vi/69630293.htm?ca=5_s. Feitelijk kost de auto dus maar 9,5 k. Want als je ervan af wil, raak je die RR wel kwijt voor 6 k en de radio voor 1. Of je houdt de velgen en radio en je verkoopt de auto door voor ongeveer hetzelfde geld. Tis dat ik nu vanwege de restauratie effe geen extra SM-geld heb…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Deze mag er ook zijn een IE met bruin leer geheel gerestaureerd en te koop voor 25K. Let wel: foto’s gaan over 2 Sm’s !! de “andere” Sm is dus groen (vert argente) met groen stoffen bekleding…..........
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1zqtkxoisid
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Helemaal duidelijk is me de advertentie niet. Het groene interieur is erg mooi, maar dat is dus niet de aangeboden auto.
Ik zoek al een tijd(je) naar een mooie SM. Logiserwijze ben ik voorzichtig, zeker voor wat betreft de techniek.
Wie zou het durven om in Italie een auto te kopen tegen een dergelijke prijs.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Robin Visser schreef:En nog belangrijker voor de liefhebbers, een witte SM voor E 16,500,- met 5 roues résines….
http://www.leboncoin.fr/vi/69630293.htm?ca=5_s. Feitelijk kost de auto dus maar 9,5 k. Want als je ervan af wil, raak je die RR wel kwijt voor 6 k en de radio voor 1. Of je houdt de velgen en radio en je verkoopt de auto door voor ongeveer hetzelfde geld. Tis dat ik nu vanwege de restauratie effe geen extra SM-geld heb…
Das dus echt NIET duur! Jammer dat ie wit is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik vind wit wel mooi…
Maar ik ga ervan uit dat er technisch wel wat aan moet gebeuren. Dat kost je nog een E 10.000,—. Of ben ik dan pessimistisch.
Zal ik eens nadere info en foto’s vragen?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zou ik doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Maartens, ik zou best een auto uit Italië durven aanschaffen. Maar zoals met alle uit het buitenland aan te schaffen auto’s, zou ik detailfoto’s willen hebben. Van onderen en van boven met steeds grote foto’s van de onderkant van de carosseriedelen. Van motorrevisies moet je facturen vragen. Zijn die er niet, dan voor de zekerheid laten staan. Is de auto beneden de 10k, dan weet je dat de auto naar een SM-dokter moet. Maar dat is het ook wel waard. En besef, dat de kans groot is, dat Franse en Italiaanse auto’s bij eventuele schade met de welbekende Franse slag zijn geplaatwerkt. Op mijn SM zijn plaatwerkdelen ooit heel goed gedaan met vertinnen en zo. Maar een roestgat werd niet door inlassen, maar met oplassen en veel plamuur gerepareerd….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Je verwoordt precies mijn angst!
Uiteindelijk kan ik toch geen genoegen nemen met de franse slag en begin ik opnieuw te restoreren. En dan wordt het een erg duur project.
Ook ten aanzien van de techniek ben ik erg terughoudend ten aanzien van buitenlandse connaisseurs. Duitse en engelse restauraties durf ik wel aan. Italiaanse, franse en amerikaanse daarintegen….
Ik zal eens een mailtje zenden met verzoek voor nadere info. Mijn ervaring met Italianen is echter dat ze geen buitenlandse taal spreken. En ik spreek geen Italiaans!
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dan wordt het idd moeilijk…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
maartens schreef:
Maar ik ga ervan uit dat er technisch wel wat aan moet gebeuren. Dat kost je nog een E 10.000,—. Of ben ik dan pessimistisch.
Een heel goede SM komt denk ik meestal op 30-35 k uit. Alles eronder is mazzel. Van het adagium ‘met een witte blijf je zitten’ kun je gebruik maken… Ga ervan uit, dat de kleppen hol zijn en de kettingspanner ook origineel. Dat is wel mijn ervaring met Franse SM’s (praatje bij Eurocitro, onderzoek voor anderen etc). Als de auto goed is onderhouden, zou de rest van de techniek wel ‘ns redelijk in orde kunnen zijn. Toch zijn we in NL veel kritischer met van alles en nog wat. Inmiddels heb ik als side-kick wel een paar CX-en naar NL gehaald en ook laten staan. Auto’s die in Fr als perfect waren aangeduid, bleken toch wel wat onderhuidse problemen te hebben. Reken daarop en denk aan de richtsnoer van 30-35 voor een perfecte SM…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de motor in modena gedaan is kan je best wel eens mazzel hebben. plaatwerk is idd een issue…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
daar staat weer tegenover dat auto’s in italie niet zo snel roesten.
Tja is natuurlijk wel een italiaanse motor… Moet overigens zeggen dat ik de italiaanse ‘tegenhanger’ ook een erg mooie auto vind.
Ik ga de verkoper een mail sturen en kijk wat er gebeurt.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
maartens schreef:Ik zal eens een mailtje zenden met verzoek voor nadere info. Mijn ervaring met Italianen is echter dat ze geen buitenlandse taal spreken. En ik spreek geen Italiaans!
In Frankrijk kan ik je wel helpen. Daar staat ook genoeg om een keuze te maken. Het is simpel tellen: 30-35 voor een perfecte, alles wat niet is gedaan, kost geld en het eindresultaat is ook 30-35 k. Leren bekleding 6 k, techniek 10-12 k indien goede basis en slechts kleppen en ketting en meer als er voor de rest ook wat mis is. Spuiten is afhankeijk van de staat van ontbinding (achtervleugels eraf en ander laswerk ?) Ik denk zo’n 3-6 k. Mijn SM is nu in behandeling voor het plaatwerk. Weet ik dus nog niet.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
maartens schreef:Ik ga de verkoper een mail sturen en kijk wat er gebeurt.
Vanuit de kennis van de Franse taal, begrijp ik geschreven Italiaans voldoende om uit de advertentie op te maken, dat er moet worden gebeld. De auto’s zijn volledige gerestaureerd. Ik denk daarom, dat de 25 k niet per 2, maar per stuk is. En dat vind ik voor een groene met stoffen bekleding aan de hoge kant. De andere is een injectie. Voor beide lees ik niets in de trant van fiabiliseren van de motor… En dan nog de ombouw van de verlichting vóór en de kentekenverlichting achter….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl