Aangezien wij aan het einde van dit jaar zelf een buscamper willen maken zijn wij op zoek naar een verlengde en verhoogde bus
Onze voorkeur gaat hiervoor naar de Jumper
Heb hier op het forum al gelezen dat de 2.5 td geen optie is en dat de 1.9d niet vooruit te branden is
Het is ook de bedoeling dat als de bus straks voor de deur staat we hem ook als dagelijkse auto gaan gebruiken
Hoor graag wat de ervaringen zijn met diverse motoren hier op het forum en waar we nogmeer op moeten letten bij aanschaft van een Jumper
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wat is er mis met de 25TD motor dan?
Van de 1.9D is er ook een 1.9TD…
Wij rijden met een C35 met een monumentale 2.5 diesel zonder turbo, maar je komt er overal mee, geen bergpas vormt een probleem!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maurice van Mourik schreef:Wat is er mis met de 25TD motor dan?
Veel, zoniet alles… koelvloeistofverbruik, scheurende koppen, klepzittingen die loslopen, olielekkages, waterpompen die stuk gaan, koelproblemen, brandstofpomplekkages…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Verrassend, van wat voor motor stamt de 2.5 af dan?
De cx, of is het een fiat motor?
De 19TD motoren zijn dus de enige optie?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
er is toch ook een 2800 diesel variant of is dat hetzelfde verhaal als de 2500?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maurice van Mourik schreef:Verrassend, van wat voor motor stamt de 2.5 af dan?
Dat is geen psa of fiat blok, maar een blok van Soviam. Die leveren aan wie dan ook motoren. Geen erg fijn ding, zie de xm 2,5 TD maar eens, da’s min of meer hetzelfde blok namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik zou ook voor de 2,2 of 2,8 HDI gaan.
Het is vaak wel fijn om vermogen over te hebben i.p.v. te kort.
Wil je het perfect dan een 3,0 HDI. Alleen liggen die in vrij recente Jumpers.