Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Ja, inderdaad. Het was wel een moeilijke beslissing omdat de auto van onderen keihard is en de motor er ook erg goed en schoon uitzag, hoewel een beetje onregelmatig stationair liep. Eigenlijk gaf de proefrit de doorslag. Met deze auto durfde ik de thuisreis niet te aanvaarden vanwege de remmen. Het hoefde niet eens een noodstop te zijn maar als je bij een snelheid van 70 kmh al problemen hebt om goed tot stilstand te komen hoe dan bij 120 of 130 kmh? Zoals al eerder gezegd had ik daar geen vertrouwen in. Al het andere is te herstellen en op te knappen mits de verkoper zijn prijs had willen aanpassen. Daar heb ik in dit geval niet eens naar gevraagd.
Groet, Henk
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
wimb schreef:@ Hendrik69: Dank voor je vertrouwen in mijn kennis
![]()
Zelf vond ik het een interessante missie, hoewel het doel niet gerealiseerd is.Wat betreft dat oliepomp-peilglaas-nogwat-dingetje, waar is die nou voor? Voor het controleren van het motoroliepeil? En is dat dan net zo’n vage indicatie als die elektrische uit de XM, die je eigenlijk alleen maar kunt gebruiken om te zien dat je niet droog staat? Of (wilde gedachte) voor LHM-controle?
En wat mij nog meer intrigeert: hoe werkt het? Want behalve het peilglas en een pompje, zit er ook nog een balgje met een stelschroef…..
Ja, is (zoals Wendela hierboven al aangeeft) voor het controleren van het oliepeil. Werkt uiteraard alleen met contact aan en niet lopende motor, maar eigenlijk werkt het gewoon niet en heb je er dus niks aan.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
hendrik69 schreef:Nou, we zijn alweer terug. Zonder CX, het is hem dus niet geworden. Helaas ziet de auto er lang niet zo mooi uit als op de foto’s. Maar dat is nog niet het enige.
Misschien waren het toch niet dezelfde foto’s. Mijn foto’s gaven een indruk van een auto met werk eraan. Als iemand zuinig is op z’n auto, dan laat ie roest behandelen en overspuiten. Dat gebrek aan zuinig zijn op een auto, vertaalt zich dan ook in de rest van de auto, zo weet ik inmiddels uit ervaring. Gelukkig was het ‘maar’ Noord Frankrijk….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Deze auto heb ik ook ‘ns van dichtbij gezien. We hebben ‘m laten staan vanwege de toen nog te hoge vraagprijs van E 3.200. Dat is nu beduidend minder.
http://www.leboncoin.fr/vi/64680835.htm?ca=3_s
Er zit wat technisch werk aan. Ik weet niet meer exact wat. Het technische vlak is namelijk niet zo mijn ding. Wel echt goed in de (opnieuw gespoten) lak en dat in Frankrijk…. Voor de rest prachtige set leer. De deurpanelen kleuren er niet helemaal bij, maar daar weet de bekleder wel raad mee. Mooie kleur, gris espadon en met beige vinyl dak. Eén ding is zeker, je zult niet snel zo’n zelfde tegen komen.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Aha, die heb ik ook op m’n short list gehad toen ik op zoek was naar een CX. Ben hem niet wezen bekijken. Ik vond het beige vinyl dak niet mooi. Het leer ziet er daarentegen schitterend uit…

- CX GTi
par eXeMple! schreef:Aha, die heb ik ook op m’n short list gehad toen ik op zoek was naar een CX. Ben hem niet wezen bekijken. Ik vond het beige vinyl dak niet mooi. Het leer ziet er daarentegen schitterend uit…
En daar kan ik mij helemaal bij aansluiten.
Maar om nu alleen voor het leer een hele auto te kopen is me net iets te veel. Daarbij net een jaar te jong.
Ik ga nu eerst eens voor de blauwe. Al een antwoord binnen op mijn laatste mail. Kopie van carte grise en foto van “LE PAPILLON COLLE SUR PARE BRISE DU CONTROLE TECHNIQUE”. Het keuringsrapport zelf was even perdu maar heeft hij inmiddels gevonden volgens zijn mail.
Alleen rept hij met geen woord over het bod wat ik had gedaan. In de advertentie staat toch “PRIX A DEBATTRE FAIRE OFFRE RESONNABLE”. Ik ga er maar even vanuit dat zijn antwoord op zich betekent dat het bod wordt geaccepteerd. Indien mijn bod te laag was geweest zou hij waarschijnlijk helemaal niet geantwoord hebben?
Nu nog een afspraak maken en dan zien we het wel weer. Wordt vervolgd.
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton

- CX GTi
Even een vraag om de gedachten te kunnen bepalen. Een CX25D met vier versnellingen hoeveel toeren (en herrie) maakt dat bij een snelheid van 120 tot 140 kmh. Komt deze auto nog een beetje vlot mee in het moderne verkeer?
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het is mij opgevallen, dat de meeste herrie van een CX toch de rijwind is.
Ik heb geen ervaring met een 25 diesel vierbak, maar mijn benzine 2400 kwam best leuk mee.
Je moet geen topsnelheden verwachten engeen sprints, maar is dat nodig?
En dit soort vragen zijn natuurlijk te beantwoorden tijdens een proefrit.
Of staat ze erg ver weg?

- CX GTi
Bayonne is hier niet om de hoek zal ik maar zeggen.
Lt.Gen. George S. Patton
Als het toch een diesel gaat worden, zou ik even in Leerdam gaan kijken. Daar zijn op dit moment 2 rode diesels in opknap, een super zonder turbo en een trd met turbo. Geen idee wat de exacte kleurnaam is. De trd is van mij geweest. Originele Nederlandse auto. Motortje liep/loopt erg mooi, maar voor mij van onderen te rot. Dat laatste is inmiddels verholpen met nieuwe delen. En een Nederlandse auto scheelt toch een hoop reistijd.

- CX GTi
Er zijn weer enkele foto’s ontvangen. Ditmaal een 2500D uit 79. Er vallen mij echter toch enige tegenstrijdigheden op. In het proces=verbal de controle technique staat bijvoorbeeld:
“INFRASTRUCTURE, SOUBASSEMENT Corrosion multiple”. Op de mij toegezonden foto’s is hoegenaamd geen roest te bekennen. Verklaring?
“AILE Deterioration importante : ARD. Op de foto is duidelijk te zien dat er rechtsachter een deuk zit, maar importante is bij mij toch anders. Non?
BTW: Is zoiets nog een beetje uit te deuken bij een CX?
Zie hier de foto’s http://picasaweb.google.com/Corvette69nl/CX2500D#
Zoals ik al eens eerder heb gezegd is mijn frans niet al te best. Als de verkoper in zijn mail zegt dat: “La planche qui est dans le coffre n’est pas là pour cacher de la rouille.”
Duid ik het dan juist dat dit betekent dat er “Iets (maar wat?) op de kofferbak er niet is om de roest te verhullen”.
Als gewoonlijk zijn alle commentaren en tips weer van harte welkom.
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hendrik69 schreef:Er zijn weer enkele foto’s ontvangen. Ditmaal een 2500D uit 79. Er vallen mij echter toch enige tegenstrijdigheden op. In het proces=verbal de controle technique staat bijvoorbeeld:
“INFRASTRUCTURE, SOUBASSEMENT Corrosion multiple”. Op de mij toegezonden foto’s is hoegenaamd geen roest te bekennen. Verklaring?
“AILE Deterioration importante : ARD. Op de foto is duidelijk te zien dat er rechtsachter een deuk zit, maar importante is bij mij toch anders. Non?
BTW: Is zoiets nog een beetje uit te deuken bij een CX?Zie hier de foto’s http://picasaweb.google.com/Corvette69nl/CX2500D#
Zoals ik al eens eerder heb gezegd is mijn frans niet al te best. Als de verkoper in zijn mail zegt dat: “La planche qui est dans le coffre n’est pas là pour cacher de la rouille.”
Duid ik het dan juist dat dit betekent dat er “Iets (maar wat?) op de kofferbak er niet is om de roest te verhullen”.Als gewoonlijk zijn alle commentaren en tips weer van harte welkom.
Groet, Henk.
de conditie van een Franse wagen en de beschrijving van de eigenaar en zoiets als door jouw hierboven genoemde Controle Technique liggen niet vaak op een lijn, zeker niet in Fr..
of veel gedetailleerde fotos, of zelf zien ! laat hem die issues van de CT maar zien (foto’s) en toelichten.
bovenstaande zin slaat op een plank in de kofferuimte ?? rest vd zin klopt. maar ik zie geen foto vd kofferruimte.
verder is mijn Frans niet super. beetje handen, voeten, en
mijn woordenboek
evt kennissen in Fr ? of laten keuren bij GSM ?
ik ben geen super expert, maar dat deukje RA kan er toch wel uit ?
suc6
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX GTi
Juist ja. Was mijn vermoeden toch correct. Er is ook geen foto van de kofferruimte meegestuurd. Zal daar nog eens om vragen.
En wie of wat is GSM?
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton
@Hendrik
GSM
1: Geen Slechte Mobieltjes
2: Garage St Martien
3: Global System for Mobile Communications
mag je kiezen
greetzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
cx25gtit2 schreef:of laten keuren bij GSM ?
Als die auto inderdaad in departement 12 staat is dat veel te ver weg.