21 van de 33
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
‘64 DS 19M van Lucas - Verkocht aan een blije spanjaard!
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 augustus 2011 02:11 AM
  [ # 301 ]

De ontsteking zit weer in elkaar en op de auto. Hij loopt weer prima zoals vandaag bij een proefrit van een kilometer of 150 is gebleken. Ik heb wel gezien dat er iets LHS begint te lekken langs de voorraadbol. De bol zat op de oude aluminium regelaar met een ring met een conische vorm. Ik heb hem gemonteerd op de stalen regelaar met een vierkante ring. Ik ga denk ik maar eens een conische ga proberen, die sluit beter aan op de vorm van de bol.

Het enige echte probleem waar de wagen nu mee te kampen heeft is dat hij zo slecht in de eerste en tweede versnelling te krijgen is. Ik ben vrij zeker dat het hem in de afstelling van de schakelstang zit, want met gevoel krijg je hem wel zo in de juiste versnelling. Nu vind ik in het digitale WPH alleen terug hoe je een hydraulique af kunt stellen, maar nergens zie ik de juiste afstelling van een handbak terug. Iemand een suggestie waar ik dit kan vinden? Ik zou dit graag even volgens het boekje doen.

Nog wat foto’s van de laatste dagen:

Tijdens het kleppen stellen:

In het straatbeeld:

Met de ontpallaste achterlichten:

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 augustus 2011 08:31 AM
  [ # 302 ]

Is het ophangrubber van de stang nog wel ok?

knuffel

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 augustus 2011 11:26 AM
  [ # 303 ]

Je bedoelt de twee busjes aan de uiteinden? Die heb ik vernieuwd.

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 08 augustus 2011 11:36 AM
  [ # 304 ]

Ben benieuwd hoe je dat met die versnellingen op gaat lossen! heb er zelf ook problemen mee. Wat kán helpen is V-olie verversen (heb je al gedaan) en de versnellingsbakkabel wil nog wel eens draaien als ie niet strak genoeg aangedraaid zit op het chassis waar hij het interieur binnen gaat. Verder zijn er nog een aantal gewrichtjes voor de schakelstang, die kun je met wat vet/olie wat soepeler maken. Bij mij scheelt het wel wat alleen de 3e versnelling laat zich niet altijd makkelijk inleggen (heel klein “gebied” waarbinnen je hem in de 3 kunt zetten). Ook kun je als je de kap van je stuurkolom in het interieur er afhaalt bij wat scharniertjes, een druppeltje olie op al die bewegende dingen en bovenin de kabel kan nooit kwaad, al zal het waarschijnlijk niet meer dan een heel lichte verbetering opleveren.
Kortom, ben benieuwd wat er verder voor oplossingen worden aangedragen!

Wat me trouwens ook opviel tijdens het verversen van de V-olie is die dat er onder die kleine plug bovenop (vlak boven het aanslinger…ding op je V-bak) een veertje met een balletje zit. toen ik dat eruit had om hem schoon te maken schakelde hij véél soepeler alleen ik denk dat het belangrijk is om hem in een bepaalde versnelling te houden.

Verder een vraagje: op je foto’s ziet je lak er soms een beetje vaal uit, ligt dat aan de foto’s, aan viezigheid, de lak of wellicht mijn beoordelingsvermogen?

@waterman: het is offtopic maar ik las een heel stuk terug dat je aan een break halfautomaat bezig was, die zijn toch zo zeldzaam dat ze bijna nonexistent zijn?

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 augustus 2011 11:47 AM
  [ # 305 ]

Was het schakelen voor dat de motor terug op zijn plaats geduwd werd ook al slecht?
Dan zou het kunnen zijn dat het slechte schakelen komt om dat de motor anders ligt?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 augustus 2011 12:15 PM
  [ # 306 ]

Voor de motor naar achteren is geduwd ging het schakelen prima. Ik denk dat daarom de boel weer opnieuw afgesteld moet worden en ik zou dit dus graag in orde maken volgens de juiste methode. Dan weet ik in ieder geval dat het niet aan de afstelling van het mechaniek ligt. Maar hoe die afstelling moet gebeuren, dat is nu juist de vraag.

Het schakelmechaniek in de stuurkolom heb ik al gesmeerd, want dat piepte en de bakolie is inderdaad ververst.

En hij is inderdaad erg mat.

Profiel  
 
Gepost: 08 augustus 2011 12:38 PM
  [ # 307 ]

Lucas, ik heb het een en ander gevonden in het ID19 werkplaatsboek. Ik ga even voor je scannen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2011 12:51 PM
  [ # 308 ]

Alsje hulp nodig hebt weet je me te vinden Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 08 augustus 2011 12:56 PM
  [ # 309 ]

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:

id19versnellingsbak1

id19versnellingsbak2

id19versnellingsbaktekst

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4910
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 08 augustus 2011 02:32 PM
  [ # 310 ]

Lucas, rode lak heeft de neiging om te verweren, sneller dan andere kleuren. Maar als de lak verder in orde is kun je de diepe glans wel weer terug krijgen. Ik heb een polijstmachine van Ferm, kostte zes tientjes, paar van die pads er bij voor drie knaken en een fles Farecla G10, dat is een fijne polijstpasta voor de professional.

De pad op de machine, in het water dopen, G10 op de lak flatsen en met de machie er overheen maar wel met beleid, niet drukken. Uitkijken op de hoeken en naden, maar binnen no time glimt zij weer als een spiegel en dan nog even goed in de was zetten en de DS is weer een echte schoonheid.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 08 augustus 2011 03:07 PM
  [ # 311 ]

Laat Lucas dat nou net niet willen.. Ik had ook al een poetsbeurtje aangeboden. Materiaal genoeg maar hij wil haar graag zo hebben en ik moet zeggen: het staat ook super!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 augustus 2011 07:15 PM
  [ # 312 ]

Ik vind het matte zo wel prima, het geheel heeft wel een aardig dans son jus uitstraling. De lak die er nu op zit is ook niet de juiste tint. Het zou eigenlijk moeten zijn zoals op de foto’s via onderstaande link. Als ik zo ver kom dat het tijd is voor een spuitbeurt moeten ook alle sierstrips, rubbers en andere uiterlijke attributen in een perfecte conditie zijn, want anders is het niet om aan te zien. Voor mij is het echter belangrijker om eerst de techniek en bodem in perfecte staat te brengen, daarna is het pas tijd om iets aan het uiterlijk te doen.

http://tinyurl.com/3uygocv

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 augustus 2011 11:31 PM
  [ # 313 ]
Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2011 11:34 PM
  [ # 314 ]

Schakelstangen al afgesteld Lucas?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 augustus 2011 11:38 PM
  [ # 315 ]

Nee, morgen met de AX richting F, eind volgende week ben ik weer terug, dan ga ik weer wat aan de DS doen.

Profiel  
 
 
21 van de 33
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook