Voor het eerst aan de DS gesleuteld, en dat ging erg goed, alles ging zo los
Na afloop zelf ook een rondje gereden, rijd best fijn, aleen zo een stuurversnelling is niet voor mij.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gisteren zijn ZX1.4i (Sohail), XMTurboCT(Arjan) en ik weer wat verder gekomen.
Na doorspoelen van de remmen werken die weer prima en zijn weer goed te doseren. Het lijkt dus toch niet nodig te zijn die te demonteren gelukkig. Het handremmechaniek is met dank aan een flinke dosis kruipolie ook weer los gekomen, maar dat moet nog worden afgesteld om het voldoende aan te laten grijpen. Daar heb ik zo te zien ook gereedschap 2129-T voor nodig.
De LHS is nog steeds niet ververst, dat staat voor volgende keer op het programma. In het WPH zie ik geen bijzonderheden. Iemand hier nog specifieke tips voor?
We hebben de voorpijp met het oude flexstuk gedemonteerd. De aanslutiing van voorpijp op spruitstuk lekte iets op de klem en het oude flexstuk moet worden vervangen door het aangeschafte RVS flexstuk. Nu is het oude flexstuk zo te zien hardgesoldeerd aan de voorpijp. Ik zag in het boekje van Chyparse alleen een nieuwe voorpijp van RVS a Eur. 99,- en dat is genoeg om het de moeite te maken om de eigenlijk nog gewoon goede voorpijp te proberen te redden. Zou een butagasbrandertje heet genoeg zijn om dit los te stoken of moet ik de slijptol maar ter hand nemen? Of weet iemand waar ik een nieuwe stalen voorpijp kan halen voor weinig…...
Arjan is ook nog bezig geweest om de deurgrepen van het bestuurdersportier te demonteren. De greep aan de binnenkant is vervangen door een exemplaar waar het chroom nog niet vanaf bladdert en het slotje van de bestuurdersdeur doet niets. Het slotje heeft al even in het ultrasoonbadje gelegen, maar er is nog steeds geen beweging in te krijgen. Dat heb ik maar meegenomen naar huis, dat vereist nog wat verdere studie.
Als laatste de olie nog ververst met 4 liter verse 20W50. De drap die er uit kwam was aardig zwart.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een voorpijp van €99,-? Heb je al gekeken op de site van de IDDS-club wat ie bij het magazijn kost?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Daar kon ik hem zo snel niet vinden.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Misschien kan je even een email sturen aan het magazijn?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gedaan. Eigenlijk zou ik er komend weekend al wel weer mee verder willen, het schiet net lekker op. Op de volgende openingsdata van het magazijn ben ik ook in het buitenland dus dat valt ook ongunstig uit.
Misschien iemand die me kan vertellen of het mogelijk is om de hardsoldering met wat op het oog messing lijkt los is te halen met een butagasbrander?
Was leuk, beetje klooien aan de DS. Die deur was al grotendeels gedemonteerd. Nog even een paar dingetjes losgemaakt en verder wat meegekeken. Zo’n DS klinkt goed zonder voorpijp/flexibel deel.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lucas Unger schreef:Gedaan. Eigenlijk zou ik er komend weekend al wel weer mee verder willen, het schiet net lekker op. Op de volgende openingsdata van het magazijn ben ik ook in het buitenland dus dat valt ook ongunstig uit.
Misschien iemand die me kan vertellen of het mogelijk is om de hardsoldering met wat op het oog messing lijkt los is te halen met een butagasbrander?
toch naar chyparse?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
XMTurboCT schreef:Zo’n DS klinkt goed zonder voorpijp/flexibel deel.
Groet, Arjan
Zoiets als dit? Lawaai
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
bogaard77 schreef:Lucas Unger schreef:Gedaan. Eigenlijk zou ik er komend weekend al wel weer mee verder willen, het schiet net lekker op. Op de volgende openingsdata van het magazijn ben ik ook in het buitenland dus dat valt ook ongunstig uit.
Misschien iemand die me kan vertellen of het mogelijk is om de hardsoldering met wat op het oog messing lijkt los is te halen met een butagasbrander?
toch naar chyparse?
Nee, ik ben al geholpen aan een nieuwe originele voorpijp, zometeen even ophalen.
Daar lijkt het geluid wel heel veel op
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb een NOS voorpijp, een thermostaat en een brilklem in huis. Ik kan weer iets nuttigs doen komend weekend…..
Lucas Unger schreef:
Misschien iemand die me kan vertellen of het mogelijk is om de hardsoldering met wat op het oog messing lijkt los is te halen met een butagasbrander?
Dat lukt je met propaangas en zuurstof, dus is een autogeen lassetje eenvoudiger te vinden, gewoon een setje met acetyleen en zuurstof zoals je ze veel tegenkomt. 3160 graden C moet voldoende zijn. Met een gewoon butaan of propaanbrandertje lukt het wel, maar dan moet het wel een heel grote zijn van de dakbedekker en dan alleen losbranden, want hardsolderen daarmee lukt je niet of met grote moeite.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Zaterdagochtend hebben we de nieuwe voorpijp en de RVS flexpijp gemonteerd. Het was nog een aardig gedoe om de flexpijp in de aansluiting op de dwarsdemper te rammen, maar het zit er nu prima en gasdicht onder. De pasvorm van de NOS originele voorpijp was perfect. Fijn hoor, origineel spul. De eindpijpen zitten er nog niet onder, want ik wil nog wat plekken op de bodem behandelen en zonder eindpijpen kan ik daar een stuk beter bij.
Hoi Lucas.
Als ik je ooit van advies kan voorzien hoor ik het graag, ik heb mijn ID19P 1964 helemaal uit elkaar gehad en zit nu alweer een jaartje in de opbouw fase. Ik heb weinig tijd maar het is een leuke hobby!